2021-07-01, 18:26
Medlem
skitpennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kampfwurst
Ryktas att det finns videoklipp på när polisen kämpar för livet, vart kan man se det?

Finns över hela nätet. gå in på youtube o sök på "biskopsgården" och kolla vad som e nyast uppladdat. Starka scener varnas. inget kul alls och se och höra
Citera
2021-07-01, 18:27
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noovichook
låter lite som att, om en tjej har kort kjol så får hon skylla sig själv om hon blir våldtagen

Du menar att poliser ska ha kort kjol och bli seriöst behandlade. Nej, polisen ska inte köra moped i området och det tror jag bidragit till att polismannen blev skjuten. Polisen har också kläder som är mindre igenkänningsbara säger vissa. Jag är tveksam till det. Vem som helst ser en polis utifrån sin uniform. Jag ser att det ligger en polis skjuten i halsen och han är medvetslös. Han har förmodligen rört på sig från sin moped och tills han förlorade medvetandet.

Jag menar att polisen bör tänka på vilka områden den rör sig i. I Frankrike är det redan så att polisen inte kan gå in i utanförskapsområden där utan särskilda åtgärder. Biskopsgården upplever jag som för liten för att polisen inte ska kunna kontrollera. Har jag fel?
Citera
2021-07-01, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Vad skulle det vara för typ av beteende som gör att man blir mördad?
Precis, låter väldigt likt "hade hon inte haft kjol på sig" gällande ett våldtäktsoffer eller "det är inte ens fel att två träter" gällande ett mobbningsoffer.
Citera
Medlem
Fan vad nötter det finns, en moped är väl ungefär det smidigaste du kan ha i ett område av den här typen för att ta sig runt och få fatt i fotgängare/cyklister/mopedister, +att alla poliser får köra en.

Enda nackdelen är begränsad toppfart, tror inte polisen bryr sig jättemkt om att det inte är "coolt"

En smidig mc skulle väl vara bättre till viss del då kanske men med den stora nackdelen att då krävs mc-kort och vad jag antar speciell mcutbildning för poliser.

Sen va fan tror ni att poliser är robotar, en livlös
Skjuten kollega där blodet flödar på marken, självklart reagerar man starkt på det.
Citera
Medlem
iptrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oksai79
Det är faktiskt mer vanligt att poliser har sina riktiga namn på fejjan än inte, fast med begränsad delad information till obehöriga.

Inte bara polisen lär misstro fejs' förmåga att hemlighålla saker. Självklart använder man inte sitt riktiga namn på sociala medier om man inte är en PR-person eller driver nån slags agenda. Är inte polis själv men haft grannar som är, och dom är inte sällan försiktiga.

För det är inte bara gänggycklen som letar upp dom; det har ju flera gånger nu visat sig att dom har hackers, andra poliser och advokater på sin .. "lönelista".

Nej, man ska vara försiktig som tusan idag med sociala medier om man har en roll som polis i ett ghettoområde. Hade snarare blivit väldigt förvånad om BO hade kört sitt riktiga namn. Nu kvittar det ju eftersom det ändå kom ut - men det är bättre att försöka än att bara ge upp.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Vad skulle det vara för typ av beteende som gör att man blir mördad?

Snälla nån. För en månad sedan blev någon skjuten till döds i Göteborg efter ett sketet slagsmål mellan dom där klanerna. För gossarna i gängen krävs det ju bara att bli "kränkt" en eller två gånger så skjuts det.
Som jag skrev i mitt inlägg, jag har säkert fel. Det var nog ett misstag. Att en polis blir mördad. När blev förresten en polis av misstag skjuten på håll senast av en okänd som lämnar platsen? Det händer inte.
Citera
2021-07-01, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Finns mkt varningstecken runt denna snut tyvärr, pappans åsikter som han fick uttala sig om är skrämmande också. Polisen är desperat på folk och ev ser mellan fingrarna. Skulle vilja läsa alla tidigare avslag han fått. Men fel person på fel plats är nog en av orsakerna. Tragiskt hur som

Vilka varningstecken då? Pappans åsikter? Han är omgiven av poliser som vistas i den smutsiga delen av verkligheten varje dag och hans son har blivit mördad. Han har sett utvecklingen och hört politikernas tomma löften i år efter år, klart han är förbannad. Alla kommer inte in på den utbildning de vill på första försöket. Att söka flera gånger tyder på att man är dedikerad.
Citera
2021-07-01, 18:29
Bannlyst
Hur drog mördaren efter det proffsiga handlingen? i en moppe?
Citera
2021-07-01, 18:30
Medlem
Qwer1717s avatar
Undra vad detta kan handla om?

”Uppdatering: Polishelikopter med hemligt material anlände från Göteborg till Linköping idag.

Uppgifter till oss: Viktig leverans till nationellt forensiskt centrum med polishelikopter.

Enligt våra uppgifter ska det ha varit en viktig leverans till NFC ha gjorts med polishelikopter. Helikoptern landade i närheten av polishuset och togs emot av fyra polispatruller.”

- Utryckning LKPG-
Citera
Medlem
Man har ganska bra signalement på mördaren men väljer av någon anledning att inte gå ut med det.
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
Kanske var det detta som gjorde att han blev antagen tillslut.
https://sverigesradio.se/artikel/6472373

Tror nog att pressen skulle ha tagit fram vid detta laget om han hade ngt disciplinärt bakom sig, lekt Judge Dredd tex. Lika så är det väl inte så enkelt att bli FN-soldat..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rytve
Det finns lite respekt. Men dom skjuter inte en polis medvetet som vissa i denna tråden och media vill göra gällande. Detta är en felskjutning, men det förminskar inte dådet. Men jag är 100 detta inte va medvetet.
Förminskar eller inte, det är dock detta som blir innebörden och MSM hakar på med samma antagande. Sydsvenskan, Skånes Pravda hakar också på med liknande inriktning, när de skriver att dådet inte får bli ett slagträ i regeringskrisen.

Inte idag med senare kom detta att bli ”sanningen - det var inte meningen”, dådet får en mindre påverkan och framförallt inte något som Sverige styrande kan hållas ansvariga för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in