2021-07-01, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Poliser kan hamna i situationer. Uniformen i sig är ett hot mot polisen i vissa situationer. Ponera att en polis kommer med en moped till en knarkuppgörelse. Av en slump vill någon hämnas på inblandade individer. Polisen är där på sin moped. Element i situationen gillar ej polisen och polisen får smaka på sleven också.

Vem som tänkt ut att polisen ska köra moped i Biskopsgården, det övergår mitt förstånd hur den tänkt. Oavsett så har jag inför mitt inre visualiserat hur en polis dödas i ett utanförskapsområde. En livlös polis. Ungefär ganska exakt som jag förväntade mig att det skulle se ut, det som Youtube-klippet illustrerade.

Ni som klagar på den kvinnliga polisen som skriker "vakna Andreas" och "min kollega har blivit skjuten". Skulle ni hållit er lugna? Den kvinnliga polisen klarade av att larma samt ge HLR. Att hon bröt på rösten är enligt mig inget viktigt.

Men det är klart, ni (som klagar), ni hade varit som Swatzernegger, give me your boots, your cloths, iskalla, isballa. Kvinnodjuren är också känslomonster, det måste ni tänka på.
låter lite som att, om en tjej har kort kjol så får hon skylla sig själv om hon blir våldtagen
Citera
2021-07-01, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iptrix
Mitt på dagen utanför en träningslokal vägg i vägg med Willys i Vasa, Södertälje, för några veckor sedan. Det finns inga hämningar kvar.

Exakt. Det är det som är min poäng.

Det är en konstant upptrappning av våldet. Och man har helt enkelt inte lyckats stoppa det. Då är det här en helt logisk utveckling.

Polisen förstör deras affärer. Och eftersom man löst den här typen av problem med våld mot sina rivaler inom den kriminella kretsen så blir det naturliga steget att man också börjar använda våld mot polisen.
Citera
2021-07-01, 18:21
Medlem
smoerreboms avatar
Högst anmärkningsvärt att en högt uppsatt polischef redan nu pladdrar i media om att det är mest sannolikt att det är ett misstag och sen i samma andetag att det är lite spekulativt!!

Kan det passa in bättre i fördomarna om regimens tjänstemän? How about No comments?
Citera
2021-07-01, 18:22
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greatesthits
Obegripligt inlägg, ledsen.

Folk spekulerar i huruvida det var mörkt på platsen. Det var det inte!
Folk spekulerar i huruvida polismannen hade uniform eller "civila kläder". Han hade uniform!
Folk spekulerar i huruvida polismannen kunde misstas för att vara en "ligist". Troligtvis inte!
Folk surrar en massa om mopeder, huruvida polisen använder mopeder, varför de använder mopeder, varför inte något annat fordon. Denna polisman "patrullerade" området mha en moped! Troligtvis så hade han ytterligare en kollega som också åkte moped, troligtvis en egen sådan. Då polisen sällan "skjutsar" varandra, vare sig på moped, mc, eller cykel, eller segways (ja de använder sådana också!).

Jisses...
Förstod men blir så trött på allt skit som skrivs och att det ska ursäktas och detaljstuderas (för att visa hur duktig man är som ser små saker som säkert ingen annan ser). Kanhända att du hamnade lite i vägen där. Förstod du inte?

Jösses säger jag då.
Citera
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oksai79
Jag skrev ingenting i mitt inlägg om att poliser ska knäböja eller bjuda på fika eller hur? Jag gav en teori att en relativt nyutexaminerad polisman med möjlig Dirty Harry/översittaregenskaper kanske var just måltavla på grund av eventuellt eget beteende gentemot boende i området. Jag gav ingen vikt som helst över om poliser är eller ska vara varken mer eller mindre aggressiva i sitt utövande.
Ramla inte av stolen nu.

Vad skulle det vara för typ av beteende som gör att man blir mördad?
Citera
Medlem
skitpennas avatar
Vare sig man inte gillar Individer som är poliser, polisers tillvångasätt att kommunicera med ungdomar i förorter, eller rent av bara har hat just för alla poliser,

mycket polishat i sverige särskilt bland unga detta borde INGEN gå igenom. må han vila i frid
och hans familj hitta peace.

"FTP" eller inte. ser man på videosen så får man en annan insynn på hela förloppet. hoppas gärningsmännen åker fast.
Citera
2021-07-01, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stegbil
Rätt många poliser har så.
Av den enkla anledningen att det inte är så jävla kul när man har ert utsatt jobb att kunna bli hittad enkelt på fejjan.

Men du verkar ju lida av nån form av polishat så du kanske har lite svårt att förstå den verklighet folk med utsatta yrken lever i.

Så kliv in i din bubbla igen.

Det är faktiskt mer vanligt att poliser har sina riktiga namn på fejjan än inte, fast med begränsad delad information till obehöriga.

Som jag har sagt innan, jag filade bara på en teori. Om du läser in polishat i det då är det du som lever i nån märklig tankebubbla.
Citera
2021-07-01, 18:23
Medlem
Silverfiskarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kprea
Mopeden ligger x meter från Polisen i en vägkorsning.
Mopeden är igång.
En hjälm fins på plats.
Två poliser finns barhuvade.
Köer på bilar i korsningen.
Mycket folk på plats.

Allt talar för att han blev skjuten på mopeden i fart.
Kollegorna kom efter 5-6 min .

Alltså tänk själv.

Nja… Det finns ju uppgifter att han samtalade med två personer. Dessutom, om man antar att han körde moppen när han blev skjuten hade han säkerligen haft hjälmen på sig.

Det troligaste när jag tänker själv är att han stannat med moppen och under samtalet tagit av sig hjälmen.

Det är inget som säger att han dog ögonblickligen utan har kanske stapplat iväg några meter innan han föll ihop.
Citera
2021-07-01, 18:25
Medlem
Soterns avatar
Har där gått ut något signalement eller är det för känsligt?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oksai79
Det är faktiskt mer vanligt att poliser har sina riktiga namn på fejjan än inte, fast med begränsad delad information till obehöriga.

Som jag har sagt innan, jag filade bara på en teori. Om du läser in polishat i det då är det du som lever i nån märklig tankebubbla.

"Det luktar ostabil, aggressiv polisman som förmodligen gjort flera tveksamma ingripanden och betett sig som en översittare i området. Därför just han sköts. Inget misstag. Ny polis som trodde han var Dirty Harry med överdrivet hård inställning.
Militär, stridspitt. Bara bilder i uniform på sin fejja. Inte sitt riktiga hela namn på fejjan heller, utan en slags förkortning så ingen skulle kunna hitta han med sökning på hela namnet."

Är det där att fila på en teori menar du?

Det är rätt många antaganden om en person du de facto inte vet ett skit om.
Citera
Medlem
Ryktas att det finns videoklipp på när polisen kämpar för livet, vart kan man se det?
Citera
Medlem
LiquidTensions avatar
Det var ett jävla tjat om poliser på mopeder i den här tråden. Är det så otroligt svårt för så många att komma fram till slutsatsen att de förmodligen gör det i vissa områden av framkomlighetsskäl? De tar sig fram snabbare med moped jämfört med till fots och de tar sig fram smidigare med moped jämfört med bil.

Babbarna använder moppe av samma anledning. Det är konstaterat att polisen patrullerade Biskopsgården med mopeder igår. Acceptera det och gå vidare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in