2021-07-01, 18:07
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
Du är väldigt propagandistisk nu.

Om Löfven återväljs, då börjar budgetdiskussionerna - efter semestern - och du kan vara säker på att Vänsterpartiet har inflytande på dem.

Varför skulle Löfven ens ge Dadgostar ett finger när Lööf kommer att förbjuda honom att göra det?

Under helgen kommer Löfven och Lööf att snickra ihop en RÖK (rödgrön överenskommelse) och i den kommer det som första punkt att stå att V inte ska ha något inflytande.
Citera
2021-07-01, 18:08
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabogibo
Det har du förstås rätt i, men jag lutar nog mer mot att Annie Lööf är en patologisk lögnare. Hon kan helt enkelt inte låta bli att ljuga, och hon har åkt dit på det flera gånger.

Nähä du:

Annie har till exempel aldrig sagt att "hon skall hellre äta...!" (osv).
Det var ju i stället hennes pressekreterare som sa...

Det finns ett amerikanskt uttryck som heter "plausible deniability", en skön konstart där politiker slingrar sig som ålar på steroider, men samtidigt aldrig kan beslås med lögn. Tyvärr är det inte bara Annie som sysslar med detta. :-)
Citera
Avslutad
V röstar gult för Löfven som statsminister och har inte ställt några budgetkrav för att göra det. Det tolkar jag dock inte som att de med nödvändighet kommer rösta grönt för Löfvens budget. Det kommer bero på vad den budgeten innehåller. Och för Kakan kommer det verkligen bero på vad budgeten innehåller om hon röstar grönt för budgeten.
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Varför skulle Löfven ens ge Dadgostar ett finger när Lööf kommer att förbjuda honom att göra det?

Under helgen kommer Löfven och Lööf att snickra ihop en RÖK (rödgrön överenskommelse) och i den kommer det som första punkt att stå att V inte ska ha något inflytande.
Det vore intressant. Hoppas du har rätt.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Det nya Vänsterpartiet vek ner sig, precis som det gamla. De kommer att rösta gult nästa vecka utan någon deal om budgeten. Dadgostar var tydlig på den punkten.

Blir det så så tycker jag hela denna misstroende-cirkus känns onödig. Då är allt bara för ett förslag om marknadshyror men annars allt annat lika. Det är ett spel för gallerierna. Den enda förändringen är väl då att L lämnat JÖK?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kolsyratkaffe123
Jag kan faktiskt tro på att Ulf inte kontaktade henne, vad är poängen?
De behöver SD's röster och SD kommer inte bara ge bort dom, hon fattar ju det själva det hela handlar bara om att smutskasta Ulf.

Svensk politik blir bara mer cirkus med åren fattar inte hur andra inte kan va trötta på det också och hur de kan fortsätta rösta på de här partierna.

Spelar väl mindre roll!
M hade presskonferens om erbjudandet, de har säkert kontaktat C i frågan!
Representant för C går ut och vägrar!
Har C inte koll på vad den ena säger?
Så om inte AL fått frågan direkt så blir det ännu mer sandlåda?
Citera
2021-07-01, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Därför att Annie inte kan prata med Nooshi. Det går bara inte. Därför skickas små meddelanden på servetter istället.

Servetter nu igen? Vart har du hört talas om dem??
Citera
2021-07-01, 18:11
Medlem
Citat:
Jag kan faktiskt tro på att Ulf inte kontaktade henne, vad är poängen?
De behöver SD's röster och SD kommer inte bara ge bort dom, hon fattar ju det själva det hela handlar bara om att smutskasta Ulf.

Svensk politik blir bara mer cirkus med åren fattar inte hur andra inte kan va trötta på det också och hur de kan fortsätta rösta på de här partierna.
Av det jag hörde så har M sagt att UK personligen var i kontakt med Lööf angående regeringsfrågan dagen efter Löfven avsatts. UK ska ha fått klara besked om vad som gäller för Lööf.
Citera
2021-07-01, 18:11
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Blir det så så tycker jag hela denna misstroende-cirkus känns onödig. Då är allt bara för ett förslag om marknadshyror men annars allt annat lika. Det är ett spel för gallerierna. Den enda förändringen är väl då att L lämnat JÖK?

En nog så viktig förändring för oss liberaler iofs.

L kommer nog att bli de stora vinnarna på midsommarkaoset.
Citera
2021-07-01, 18:12
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland

En viktig skillnad är att väljarna har fått ett klart besked om att C aldrig kan stödja en högerregering. De är cementerade som ett av fyra vänsterpartier.
Citera
2021-07-01, 18:13
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Så V släpper alltså fram S nu?
Marknadshyrorna var det enda, det hela känns som ett jävla flum spel.

Blir extra trött på det med tanke på polisen som blev skjuten idag, och så håller politikerna på och tramsar så sjukt trött på det.
Vet inte om jag är sur på Ulf eller inte, han verkade inte ens försöka men samtidigt hur ska de egentligen få makten utan SD har C tänkt sig.
Trött på tjatet om SD också, C samarbetar ju med MP och är beroende utav V's röster.
De är alltså beroende utav två extremist partier redan själva.

Hoppas att vildar röster emot.

Ulf är mesig men om rödgröna bestämt att återgå till det vanliga så finns inte mycket han kan göra, det var bara en fars mellan V och C. Som ett par som gör slut under dramatiska former för att bli ihop igen 2 veckor senare.
Citera
2021-07-01, 18:13
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
En nog så viktig förändring för oss liberaler iofs.

L kommer nog att bli de stora vinnarna på midsommarkaoset.

Glöm det, L är ett avslutat kapitel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in