2021-07-01, 17:52
Medlem
rokossovskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CBTAMED
Varför ska det vara V som ställer till en ny regeringskris? De kan likväl argumentera för att de gärna är med och förhandlar fram en budget och att det är C som vägrar samarbeta. Man kan lika gärna lägga fram en egen budget och rösta på den som argument.

Det sistnämnda är ju huvudregeln.

Budgetpraxis är att man inte röstar på andras budgetar, förvisso en praxis som det varit si och så med under senare år, men en praxis som Nooshi Dadgostar upprepat hänvisade till i TV häromdagen.
Citera
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
Du tror inte det. Har du inte sett att vi har ett nytt Vänsterparti? Detta vet iaf ordförande Löfven om och som den skicklige rorsman han är så kommer han att lotsa farm budgetskutan så att vi alla tryggt kommer i land.

Budgeten kan inte vara klar på 3 dagar, det är ett stort projekt och den ligger fem månader fram i tiden. Under denna process skall det långbänkas och kompromissas.

Det nya Vänsterpartiet vek ner sig, precis som det gamla. De kommer att rösta gult nästa vecka utan någon deal om budgeten. Dadgostar var tydlig på den punkten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Löfven har ju sagt att han avgår om V inte släpper fram hans och Lööfs budget i höst. Kommer V att ställa till med en ny regeringskris i oktober? Tror inte det.

Varför skulle V släppa fram SL som statsminister om de redan nu vet att de skulle tvingas att rösta Gult till hans budget i november.
Sedan har du fel i att det skulle vara V som ställde till med en regeringskris om S inte skulle få igenom sin budget i kammaren. Ansvaret skulle då helt ligga på SL.
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Du tror inte det. Har du inte sett att vi har ett nytt Vänsterparti? Detta vet iaf ordförande Löfven om och som den skicklige rorsman han är så kommer han att lotsa farm budgetskutan så att vi alla tryggt kommer i land.

Budgeten kan inte vara klar på 3 dagar, det är ett stort projekt och den ligger fem månader fram i tiden. Under denna process skall det långbänkas och kompromissas.
Ja, det blir rödskrikan som får sitta ned och knipa käft. Fast det lär hon inte göra ändå, tror du det så känner du inte Annie. Annie är bäst, bäst på att skrika, bäst på att vara bäst, bäst på att bråka. Man kan bara önska Steffe lycka till med denna markatta med i hans brokiga harem.
Citera
2021-07-01, 17:53
Medlem
rokossovskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Det nya Vänsterpartiet vek ner sig, precis som det gamla. De kommer att rösta gult nästa vecka utan någon deal om budgeten. Dadgostar var tydlig på den punkten.

Det finns ingen budget att ta ställning till. Återkom om några månader.
Citera
2021-07-01, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Så den enda viktiga politiska frågan för V är marknadshyror i nyproduktion?!
Märkligt.

Det beror på att det är den enda för V kvarvarande kontroversiella punkten i 73 punktsprogrammet som är ganska sossigt överlag.
Citera
2021-07-01, 17:56
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrelito
Det beror på att det är den enda för V kvarvarande kontroversiella punkten i 73 punktsprogrammet som är ganska sossigt överlag.
Jo men det avtalet är ju dött.
Om C kräver skattesänkningar (som de har aviserat), släpper V då igenom det?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrelito

Om det nu var så! Varför har C så stora problem att göra upp en budget med V?
Citera
Medlem
Gabogibos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Litet mer pragmatiskt:

Uffe: Hej, Centerpartiet, kan jag få tala med Annie ?
Telefonisten: Jag kopplar! Annie, det är Uffe i telefon...
Annie: Helvete, det är Uffe, jag vet vad han vill. Jag är INTE inne.
Telefonisten: Annie är inte ledig, kan jag framföra något

Typ. Modifiera till modern telefon via "tryck bort"...

Att agera så att man, utan att ljuga, kan säga "Uffe har inte pratat med mig om saken" är enkelt och för en politiker, självklart om man inte vill stå till svars.

Det har du förstås rätt i, men jag lutar nog mer mot att Annie Lööf är en patologisk lögnare. Hon kan helt enkelt inte låta bli att ljuga, och hon har åkt dit på det flera gånger.
Citera
2021-07-01, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KansasCityFagot
Jaha, hur ser det ut nu? Har Sabuni hoppat av JÖK:en eller ej?

Man hinner fan inte gå och pissa innan den här tråden har svängt 180 grader.

Nej, men AL verkar fortfarande tro att det ska gå att få L att stödja en budget som hon har tagit fram tillsammans med SL.
Ibland undrar jag om Annie själv tror på vad hon säger.
Citera
2021-07-01, 17:58
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Det finns ingen budget att ta ställning till. Återkom om några månader.

Jag menade naturligtvis en deal om att få något slags inflytande över budgeten.

Dadgostar har sålt smöret och tappat pengarna.
Citera
2021-07-01, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Jo men det avtalet är ju dött.
Om C kräver skattesänkningar (som de har aviserat), släpper V då igenom det?

Det släppte igenom skattesänkningar iom programmet ja varför inte?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in