2021-07-01, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erskungligahoghet
Jag har lite funderingar angående videon, och uttalandet att polisen ska ha pratat med personer på platsen när skottlossningen började.

På videon ligger han på bilvägen, ett ovanligt ställe att ha ett samtal. Hjälmen ligger brevid honom, och mopeden några meter bort. Det tyder enligt mig på att han körde mopeden, åtminstone en stund efter. Han kan absolut ha blivit skjuten och försökt ta sig från platsen för att tuppa av efter några meter, men tycker ändå det är en detalj att gräva vidare i. Ingen video visar något livstecken på polisen, så hur sannolikt är det att han blev så illa träffad men fortfarande hade sinnesnärvaro att kliva upp på mopeden, starta den och köra iväg en sträcka?

Var exakt skedde skottlossningen?
Ny i tråden. Kan någon posta videon?
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Så Nord vet inte ett skit och han medger det även :

POLISOMRÅDESCHEFEN: "SIGNATUREN AV EN UPPGÖRELSE"

I en intervju med TT säger Eriks Nord, polisområdeschef i Storgöteborg, att det mest sannolika scenariot är att skjutningen inte var riktad mot polisen.

Han betonar dock att det inte handlar om några underrättelser åt det hållet, utan att hypotesen är spekulativ och bygger på tidigare erfarenheter:

– Skjutningar mellan kriminella nätverk har inträffat tidigare. Det mest sannolika nu är att skjutningen inte var riktad mot polisen. I det inledande skeendet i utredningen undersöker vi flera olika alternativ men vi har för tillfället inga andra indikationer, säger Erik Nord till TT.

https://www.expressen.se/gt/stort-polispadrag-i-biskopsgarden/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Jo stämmer. Han är relativt nyutexad, kanske valde omålade moppen för att hoppas kunna infiltrera gängen, tro sig göra skillnad. Naivt isåfall hans jobb är att visa upp sig, skapa trygghet genom att vara där.

Omålad moppe för att kunna infiltrera, men i uniform? Häng med lite.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BlackKnightDuncan
http://filmaffischer.nu/shop/16450/art50/h0280/9260280-origpic-0d3de4.png Precis som Lars Åberg är nationalist då?

De har naturligtvis olika incitament att använda bilden.

Citat:
Ursprungligen postat av Rollokolan
Så du tror gärningsmännen satt och googlade hans profil och såg den bilden och därför bestämde sig för att ta honom av daga? Du förstår själv att så inte är fallet. Varför någon sköt honom vet jag förstås inte men jag kan lova dig att det inte var pga bilden.

Det är klart att det inte var p.g.a bilden. Men om han var stark nationalist, och älskade sitt fosterland, så måste det ha märkts på andra sätt.
Citera
2021-07-01, 17:19
Medlem
Niggwards avatar
Det var en ren avrättning utav ensam gärningsman backad utav klan medlemmar i området på grund utav polisens närvaro i Biskopsgården. Tro inget annat. Inga misstag, inga bortförklaringar. De kommer inte finna någon GM. Babbianklanen kniper käft och detta rinner ut i sanden. Svensken är tillbaka till genusprat och brist på fritidsgårdar på måndag morgon i vanlig ordning.
Citera
Medlem
DragonOnWall8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av underhand
Utan att vara proffs i ämnet, så skulle jag nog invänta mitt tilltänkta offer tills polisen hade den goda smaken att bege sig därifrån. Inte fan skulle jag skjuta med polisen som vittne. Nej polisen är måltavlan utan tvekan

Citat:
Han anstränger sig mycket att få ut det budskapet till varenda media. Kan journalisterna göra sitt jävla jobb och fråga vad det baseras på, hur poliserna var klädda (uniform är tydligt, tänker främst på gula västen) och vem som isåfall var det egentliga målet?

Imorse var det viktigt att betona att det är för tidigt att spekulera, timmar senare går han ut och spekulerar. Det är tydligt att Erik Nord försöker tona ner händelsen mitt i pågående regeringskris, och journalisterna är hans nyttiga idioter.
Precis samma propagandadrev som på Drottninggatan, hitta ett gäng med "Sverigevänliga" Iranmussar, tillsammans med vänsterns 'allalikavärda-kändisar', allt för att sopa knutna nävarna under mattan.
Och dom s.k journalisterna nickar och går ner på knä för etablissemanget.
Citera
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpaceBase
Skämtar du?
Länk?

Mattias Irwing på twitter, vet inte hur man länkar .
Citera
2021-07-01, 17:21
Avstängd
Ankdammspolisen har redan vikit ner sig.

Nu påstår polisledningen att polisen sköts av misstag.

Man misstog en vit svensk polis för en kriminell arab eller eller kriminell neger va?

Eller var det ett rån o när gm märkte att offret var polis avstod han från att
råna utan drog som en avlöning

Den som vet bäst är GM o denne är f n okänd

Nästa är väl att hade en svensk varit i gms socioekonoiska situation
hade det varit en svensk "som av misstag" råkat döda polisen.
Citera
2021-07-01, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
För det är ju ganska vanligt att IS bedriver SOCMINT och letar efter militär personer med militär bakgrund att skjuta ihjäl.

I princip riskfritt (ur ett terroristperspektiv) att skriva att man gjort utlandstjänst under FN-flagg.

Just för IS ingår det inte i deras EU strategi att rikta in sig mot politiska mål som polis och militär men det finns vissa andra grupper som har det som del av sin strategi även om det inte såvitt jag vet förekommit i Sverige än.

Svenska familjer till utlandstjänstgörande har ju dock fått telefonsamtal och textmeddelanden med hot från motståndare under pågående mission men då har det rört sig om meddelanden som skickats från operationsområdena och inte inifrån Sverige.

Nu är ju dock saturationen av folk från operationsområdena i Sverige högre än vad det varit tidigare så andelen sympatisörer bör därmed även ökat.

Med tanke på detta och utvecklingen framåt kan vi konstatera att det blivit farligare och att den trenden sannolikt kommer att fortsätta i den riktningen tills man når en nivå där det kommer officiella rekommendationer om att man bör sluta med att aktivt skylta sitt deltagande i missioner eller bära uniform på resa mellan hemmet och jobbet.

Vad gäller denna skjutning av polisen så har ju hot och angrepp mot polisers familjer ökat ganska markant och jag utgår ifrån att även denna trend fortsätter i sämre riktning.
Citera
2021-07-01, 17:22
Medlem
kpreas avatar
Citat:
Jag har lite funderingar angående videon, och uttalandet att polisen ska ha pratat med personer på platsen när skottlossningen började.

På videon ligger han på bilvägen, ett ovanligt ställe att ha ett samtal. Hjälmen ligger brevid honom, och mopeden några meter bort. Det tyder enligt mig på att han körde mopeden, åtminstone en stund efter. Han kan absolut ha blivit skjuten och försökt ta sig från platsen för att tuppa av efter några meter, men tycker ändå det är en detalj att gräva vidare i. Ingen video visar något livstecken på polisen, så hur sannolikt är det att han blev så illa träffad men fortfarande hade sinnesnärvaro att kliva upp på mopeden, starta den och köra iväg en sträcka?

Var exakt skedde skottlossningen?

Bra! Du tänker! Han körde när dom sköt han, dom körde bakom.
Han var död när kollegor kom did 5-6 min.
Därav köer och mycket folk på plats.
Citera
2021-07-01, 17:22
Medlem
TortyrMickes avatar
Jag tror att det är flera i området som vet vem mördaren är. Snart åker någon av de fast för något annat och "säljer" sin bror i utbyte mot att gå fri för ett skitbrott.
Citera
2021-07-01, 17:23
Medlem
cultofdeaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpaceBase
Skämtar du?
Länk?

"De senaste tio åren har ca 450 personer dött på jobbet i Sverige. Önskar att vi tog allas död på lika stort allvar. Ingen har mer än ett liv att ge. Varje förlust är en tragedi som hade kunnat förebyggas."

https://twitter.com/Nonemo/status/1410476806487134210
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in