2021-07-01, 16:13
Medlem
TheyWillKillUsAlls avatar
Har det framkommit om poliserna var civilklädda?

Enligt Aftonbladets artikel så färdades två polismän på moped(!?). Om dom var civilklädda med hjälmar och färdades på moped så är argumentet att dom mördades i tron att dom var boende i området inte speciellt långsökt.

Det är ju standard att folk i orten färdas på mopeder menar jag. Känns som att måla en stor fet jävla måltavla på ryggen att köra runt på det viset i skymningen och prata med gängkriminella.
Citera
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Klart man kan jämföra en skjutning med en annan.

Nu är det fortfarande bara spekulationer. I senaste Ekot sa polisen att de TROR att polisen inte var måltavlan. Vi får se vad som stämmer.

Jo man kan jämföra vad som helst, tills man hittar skillnader och kommer fram till att man inte tycker att dom är jämförbara. Men det blir ju en fråga om nyanser. Säger inte att du har fel, bara att jag tycker olika
Citera
Medlem
PaoloRobertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PaoloRoberto
Där framkom att polisen som sköts var en man i 30-årsåldern som var relativt ny i yrket. Polisen befann sig i Biskopsgården tillsammans med en kollega och båda färdades på mopeder, något som är vanligt i Göteborg.

Från media.

Ingen har väll glömt skjutningen på krogen när man sprang in med falska poliskkläder och dödade två med automatvapen inne på krogen

Kan GM trott att detta var falska poliser som han trodde var "fienden"? Alltså skjutit i rädsla för sitt liv när han ser två poliskkädda komma mot honom på moped i nattmörkret?

Verkar som att min teori stämmer.
Citera
Medlem
DragonOnWall8s avatar
På SR P1 StudioEtt nu säger dom att polisen 'inte' var målet,
allt påstått av en högt uppsatt kanelbulle-snut.
Citera
Medlem
Jagejagvemedus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Nu försöker polisen släta över detta med att det var en felskjutning. Alltså en berättigad skjutning i annat fall.

Detta är väl ett utspel för att lugna vänsterkanten.

inte omöjligt. polisen kör runt på moped på natten.. Kan lätt förväxlas med nån ramdom langare. Tanken kan ha varit att plocka en av biskåpens grabbar
Citera
2021-07-01, 16:14
Medlem
https://www.aftonbladet.se/a/dloBkB

Citat:
Under natten har polisen genomfört en räd med ett 20-tal husrannsakningar – bland annat mot ett kriminellt nätverk i södra Biskopsgården, enligt uppgifter.

Senaste nytt sa precis att ett skogsparti vid vårväderstorget är avspärrat och flera patruller på plats
Citera
Medlem
Ensundmans avatar
Fan vad sorgligt. Vila i frid, Andreas.

Vet man vem som gjorde det?
Citera
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Det har påståtts att polisen som åkte moped arbetade tillsammans med två kvinnliga poliser som åkte bil, om jag förstått rätt samma två poliser som sedan försökte rädda honom. Exakt vad de höll på med och hur de utförde uppdraget framgick dock inte.

Det hela är ju jävligt tragiskt men jag kan fortfarande inte ta in hur polis över huvud taget kan vara uniformerad på ett sätt som gör en "vådaskjutning" möjlig - dvs att det inte tydligt syns att det är en polis - när man kör moped på kvällen i det området. Jaja, vi lär väl få fler detaljer snart.
Citera
Medlem
Till er som missat händelsen på film p.g.a. jobb eller vad det än nu kan vara...

Videoklipp angående polismannen som blev skjuten (Torrent)

https://up.labstack.com/KnjOS9Fn

YouTube/TikTok/Streamable är snabba på att ta bort materialen, så därför delar jag med klippen på torrent.
Citera
Medlem
Snubchurps avatar
Observera att polischefen använder uttryck som "träffades av misstag", "träffas olyckligt". Allt för att släta över dådet som en tragisk olycka.
Citera
2021-07-01, 16:15
Medlem
Vindpinads avatar
Oerhört tragisk händelse detta. Jag hoppas gärningsmannen/männen åker dit. Men det kan bli tufft att hitta dom för det råder en tystnadskultur i alla utsatta (vänsterextrema) förorter. Man pratar inte med polisen helt enkelt.

Vad vet vi om brottet? Var polisen uniformerad? Sköts han på nära håll? Tänkte på om det var avsiktligt eller inte.
Citera
2021-07-01, 16:15
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkeeper
Jo man kan jämföra vad som helst, tills man hittar skillnader och kommer fram till att man inte tycker att dom är jämförbara. Men det blir ju en fråga om nyanser. Säger inte att du har fel, bara att jag tycker olika

Tror inte det är så många som håller med dig om att denna skjutning var ”råare” än den mot morsan. Men du får såklart tycka vad du vill. Jag respekterar det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in