2021-07-01, 15:10
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blacka163
”Kan Inte jämföras med ett polismord”
Nej att skjuta ihjäl 12 åriga flickor är way mycket värre, enligt MIN åsikt.
Ur ett _annat_ perspektiv är det såklart mycket värre att döda ett barn. Men det måste ju gå att hålla flera perspektiv i huvudet samtidigt. Att avsiktligt döda en polis har ett symbolvärde som inte kan förringas.
Citera
2021-07-01, 15:11
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRosaRosaRosa
Varför låtsas så många bli förnärmade och förvånade över Nords uttalande? Måste det vara avsiktligt riktat mot polisen bara för att det sker i orten, eller?

Som jag tidigare skrivit finns det inte ett enda exempel historiskt på att en polis blivit skjuten till döds av gängmedlem i utsatt område, så det troligaste här är (om det inte är en psykiskt sjuk gärningsman) en upprepning av skjutningen av den 12-åriga flickan vid McD Norsborg. Polisen befann sig kanske helt olyckligt på fel plats vid fel tillfälle.

Det kanske blir en ny svensk sommartradition i utsatta områden? En misstagsskjutning varje sommar.

Helt ärligt begriper jag inte varför polisledningen spekulerar kring om det var ett misstag. Är tanken att det ska lugna allmänheten? Om kaoset är så pass illa att till och med tolvåringar OCH poliser styrker med i korselden så är det illa. Med andra ord inget som man kan dra en lättnandes suck över om man ska utrycka sig milt.

För övrigt så var det skytten som befann sig på fel plats vid fel tillfälle, polisen var där i tjänsten.
Citera
Medlem
sneervs avatar
Undra om man fortfarande tycker det var en briljant idé att ha lite moped åkande poliser i området för att visa närvarande och kunna säga ”Kolla! vi gör visst något!”
Citera
Medlem
RosaRosaRosaRosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Polisledningen ska inte spekulera om motiv innan det ens finns en misstänkt. Det är oprofessionellt.

I ett fall som detta undergräver det dessutom förtroendet för polisen, som vi redan sett exempel på i tråden. Folk tror att polisen fått order om att förringa händelsen av politiska skäl.

Du tolkar det så. Jag tolkar uttalandet som att det inte fanns någon hotbild mot polisen generellt eller polispersonen specifikt, medan det däremot fanns det mot de personer han pratade med vid skjutningstillfället.

Givetvis arbetar de brett och låser sig inte vid något preliminärt motiv eller avsaknad av känt sådant.
Citera
2021-07-01, 15:12
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShyPooper
Jag har läst igenom en hel massa artiklar samt läst vad tidningen står för. Under fliken om kan man läsa sig till att detta är en alternativ tidning som anser sig vara "woke". Ska granska "makten" utifrån sin egen agenda. Jag köper det inte för fem öre. Däremot om man slår ihop all info som finns överallt och sedan sållar så hamnar denna rätt långt ner på listan över vad som kan anses vara tillförlitligt.

Det är så klart upp till dig att tycka vad du anser är relevant och pålitlig information men det betyder fortfarande inte att det inte kan vara korrekt information. Det är vinklat absolut men det är ju aftonbladet och expressen också men det betyder inte att information som de väljer ut inte är korrekt.
Citera
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filip60
Dom Glock som stals från regeringskansliet hade Patroner som går genom skyddsväst som oxå stals

Det gör ju helt vanlig 9mm 39b. Som det finns drivor av.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShyPooper
Det där är en skräptidning. Kom igen nu och visa prov på lite källkritik.

Du frågade ju vart infon om gravid sambo mm. kom ifrån... skjut inte budbäraren. Fiska själv fram om det är en fakead intervju.
Citera
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Njursaltare
Tur att du inte är polis.

Du kanske skulle göra som oss med IQ, ha ett öppet sinne och ta allt skvaller med en liten gnutta urskiljning?
Har jag sagt att det Expressen skriver är sant?
Jag bara skrev att "ryktet" kommer från Expressen och inte sociala medier..

Lugn nu.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cuckslayer
Det är en intervju din jävla knullhjärna.

En förmodligen fejkad sådan. Kom igen nu, du har väl också fått lära dig källkritik i skolan?

Jag skulle hellre söka mig till Kalle Anka-magasinet än Nya Riks i jakt på korrekt nyhetsuppdatering.
Citera
Medlem
Ett vådaskott, således inte lika allvarligt.

Seriöst är det debatten nu?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRosaRosaRosa
Precis, det är inte mindre brottsligt om syftet var att skjuta en som stod bredvid polisen, så på vilket sätt menar du då att Nord ”tonar ned allvaret” genom att hävda att det kanske inte var polisen som var måltavlan?

Naturligtvis är en attack riktad mot en polis i syfte att döda värre än ännu en gängskjutning som gått snett. Förstår du på fullaste allvar inte det?
Citera
2021-07-01, 15:13
Medlem
antoneriks avatar
Det är politiskt känsligt att ett polismord kan vara arrangerat av kriminella grupperingar för att markera deras område. Men dom som röstar S kommer att fortsätta göra det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in