Citat:
Ursprungligen postat av
vallero
Tack för en fin eloge till en fin musiker!
Ang det fetade förstod jag inte heller varför han iht beblandade sig med en musikalisk nolla som Timbuktu - det hade säkert med andra grejer än musik att göra...
Peps var en hippie som jag tror inte var intresserad av politik alls. Däremot var han extremt noga med musiken. Ingen Svensk har gjort roots reggae och blues bättre än Peps. Fast han plagierade inte och satte sin egen prägel på allt.
Jösses, snacka om att han blivit profet iom sin död. Jag hyser inget agg mot Peps och vill egentligen inte skriva ner honom men många verkar ha sett Jesus i honom.
Plagierade inte? Hans slagdängor är försvenskade covers på redan etablerade hits.
Ingen har gjort bättre blues än Peps? Har du någon som helst koll på vad blues är ens? På hans nivå finns det massor med bluesmän. Lousie Hoffsten, där har du en riktig bluesman, och bortgångna Jenny Bohman. eidt; Roffe Wickström lär nämnas, inte var Peps mer blues än Roffe.
Peps var en go och originell gubbe men hans musik, ehh, ställ honom brevid t ex jämngamla Pugh Rogefeldt, förstår du inte klasskillnaden mellan dom så är det inte värt att förklara.