Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-07-03, 13:32
  #349
Medlem
Pecka-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Jösses, snacka om att han blivit profet iom sin död. Jag hyser inget agg mot Peps och vill egentligen inte skriva ner honom men många verkar ha sett Jesus i honom.

Plagierade inte? Hans slagdängor är försvenskade covers på redan etablerade hits.

Ingen har gjort bättre blues än Peps? Har du någon som helst koll på vad blues är ens? På hans nivå finns det massor med bluesmän. Lousie Hoffsten, där har du en riktig bluesman, och bortgångna Jenny Bohman. eidt; Roffe Wickström lär nämnas, inte var Peps mer blues än Roffe.

Peps var en go och originell gubbe men hans musik, ehh, ställ honom brevid t ex jämngamla Pugh Rogefeldt, förstår du inte klasskillnaden mellan dom så är det inte värt att förklara.

Precis, Peps stod för allt som Flashback hatar. Knarkare, kommunist och mångkulturalist.

Dessutom såg han ut som en pedofil.
Citera
2021-07-03, 13:40
  #350
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dieuetmondroit
Nej, det brukar övergå till andra hjärtproblem. Har man flimmer så är det inte ovanligt att det övergår till det som på fint språk heter hjärtinsufficiens. Svagt hjärta. Röker man och har en KOL på gång så är prognosen inte så bra.


Enligt uppgift så började Peps känna av problemet när han var i 55-årsåldern. Inte ovanligt. Blev besvärande när han var runt 65. Behandling kan vara betablock eller pacemaker.
Sist jag såg honom var för 3-4 år sedan, då satt han & rökte pipa iallafall. Men jag tror han berättat att han lagt av med weeden för ganska länge sedan, då han började bli påverkad på ett negativt vis.
Citera
2021-07-03, 15:22
  #351
Medlem
rogerks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Bajse
Hjärtflimmer orsakas främst av övervikt, högt blodtryck och överdrivet alkoholintag.

Ser inte att Peps passar in på den beskrivningen, kan holken ha bidragit till hälsoproblemen ?
Finns andra orsaker, tex medfött, eller så har man bara otur o drabbas.
Citera
2021-07-03, 15:34
  #352
Medlem
Arne Bajses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Sist jag såg honom var för 3-4 år sedan, då satt han & rökte pipa iallafall. Men jag tror han berättat att han lagt av med weeden för ganska länge sedan, då han började bli påverkad på ett negativt vis.

Peps var ingen renlevnadsmänniska, att dö vid 74 år, får anses som fullt normalt i hans fall. Finns de som var hälsosammare och strök med betydligt tidigare.

Nån som vet om gräset var det tyngsta han tog ?
Citera
2021-07-06, 00:25
  #353
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elbel
Tänke om han har utspridda kärleksbarn efter alla turneer

Det var kärleksbarnen han gillade, enligt folk i hans kretsar. Väldigt unga tjejer. Preskriberat, inte ok.
Citera
2021-12-20, 16:15
  #354
Medlem
Enligt Expressen så ska arvet efter Peps uppgå till miljoner. Någon som läst tidningen?
Citera
2021-12-21, 02:44
  #355
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 42-43-44
Enligt Expressen så ska arvet efter Peps uppgå till miljoner. Någon som läst tidningen?

Miljonarv skriver de, det räcker väl med ett lågt belånat hus söder om dalälven för att man ska efterlämna sig ett "miljonarv".

Någon som vet vad för tillgångar det handlade om?

-Var Peps lyxkommunist?
Citera
2021-12-30, 10:45
  #356
Medlem
”En resa med Peps Persson” dokumentär i SVT 1, repris från igår just nu - en timme om besök hos Peps. Inspelad i somras?
Citera
2021-12-30, 10:47
  #357
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
”En resa med Peps Persson” dokumentär i SVT 1, repris från igår just nu - en timme om besök hos Peps. Inspelad i somras?

”Ett vanligt jobb, att åka dit dag efter dag och göra samma sak - det gick inte alls för mig. Det fick bli musiken.”
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback