Man bokstavligen pissar på den avlidne polisen när man drar upp "felskjutning", och på polisen generellt. Skamligt !
Man ger efter till gängen, när man använder sig av dessa ord.
Kan ni tänka er en polisledning i tex USA som skulle använda sig av samma bagatelliserande/ursäktande ord om en av sina egna som blivit mördad utav någon/några lallare ? Den polischefen skulle inte ha något förtroende kvar och skulle få avgå ögonaböj ! I pressens skamljus..
'
Sedan har vi GM då.., om han inte sitter inne (folk har ju tagits in) så tror jag nog att vederbörande har börjat lämna sverige..
Senast redigerad av Snapcount 2021-07-01 kl. 15:08.
Varför låtsas så många bli förnärmade och förvånade över Nords uttalande? Måste det vara avsiktligt riktat mot polisen bara för att det sker i orten, eller?
Som jag tidigare skrivit finns det inte ett enda exempel historiskt på att en polis blivit skjuten till döds av gängmedlem i utsatt område, så det troligaste här är (om det inte är en psykiskt sjuk gärningsman) en upprepning av skjutningen av den 12-åriga flickan vid McD Norsborg. Polisen befann sig kanske helt olyckligt på fel plats vid fel tillfälle.
Nej, folk här blir förnärmade/arga/whatever därför att polis, medier och politiker hela tiden tonar ned allvaret i händelser. Detta för att kanske kortsiktigt få en mer hanterbar ordningssituation, eller mer långsiktigt vill stävja främlingsfientliga krafter. Det är begripligt, men det är ingen hållbar taktik, eftersom det här våldet och den här kriminaliteten hela tiden ökar i styrka och omfattning. Det finns till och med debattörer som förnekar att så är fallet. Dessutom, rent sakligt, är det ändå mord på polisen eftersom en sådan skjutning uppfyller det så kallade likgiltighetsuppsåtet. Visst är det olyckligt, men inte mindre brottsligt.
Det har kommit uppgifter att strategin var att lura polisen in i en fälla, hur kan chefen säga att det inte var planerat.
Ger mig fan på innan dagen är över polisen skyller på rikoschett i annat ärende som råkade ta i nacken på polisen. Seså, nu är utredningen över o vi fortsätter med klimatsnacket, allas lika värde o em.
Svårt att se sanningshalten i den där artikeln. Nya riks verkar vara en riktig skräptidning.
Men du kan se sanningshalten i andra tidningar? Du läser ett stycke och tror att det inte stämmer och sen drar du slutsatsen att tidningen är skräp för att du inte tror på uppgifterna? Är det inte bättre att kolla alternativa källor för att se om det stämmer istället?
Svårt att se sanningshalten i den där artikeln. Nya riks verkar vara en riktig skräptidning.
Håller med om att NyaRiks artiklar i regel verkar vara väldigt vinklade och till råga på allt synnerligen illa skrivna, men jag tror inte att de skulle komma undan med att förfalska en intervju.
Men du kan se sanningshalten i andra tidningar? Du läser ett stycke och tror att det inte stämmer och sen drar du slutsatsen att tidningen är skräp för att du inte tror på uppgifterna? Är det inte bättre att kolla alternativa källor för att se om det stämmer istället?
Jag har läst igenom en hel massa artiklar samt läst vad tidningen står för. Under fliken om kan man läsa sig till att detta är en alternativ tidning som anser sig vara "woke". Ska granska "makten" utifrån sin egen agenda. Jag köper det inte för fem öre. Däremot om man slår ihop all info som finns överallt och sedan sållar så hamnar denna rätt långt ner på listan över vad som kan anses vara tillförlitligt.