2021-07-01, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShyPooper
Vart står det att läsa att han hade en gravid sambo samt en bror som jobbar som polis? Även att hans pappa ska ha fått sms av t.f stadsminister?

https://www.nyariks.se/exklusiv-intervju-per-danman-pappa-till-mordade-polisen-andreas-danman/
Citera
2021-07-01, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xnd
Varför bar han inte skottsäkerväst eller tog kulan i halsen?

kulan tog nacken
Citera
2021-07-01, 15:01
Medlem
0ldMans avatar
Känns stabilt att Göteborgspolisen tjafsar i media om det var en avrättning eller misstag. De borde sluta läcka till pressen och börja jobba.
Citera
2021-07-01, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClasZtefanYngwezon
Det har kommit uppgifter att strategin var att lura polisen in i en fälla, hur kan chefen säga att det inte var planerat.
Det beror väl på hur tillförlitliga de uppgifterna är, och vad chefen har för andra uppgifter.
Citera
Medlem
RosaRosaRosaRosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Coffee
Självklart bar han skottsäker väst. Antingen tog kulan utanför området som täcks av västen eller så användes ammunition och vapen som penetrerar en vanlig väst men det är inte särskilt troligt.

Troligen så, men finns det uppgifter som utesluter ett gevär eller automatkarbin?
Citera
Medlem
FyrTjugos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRosaRosaRosa
Varför låtsas så många bli förnärmade och förvånade över Nords uttalande? Måste det vara avsiktligt riktat mot polisen bara för att det sker i orten, eller?

Som jag tidigare skrivit finns det inte ett enda exempel historiskt på att en polis blivit skjuten till döds av gängmedlem i utsatt område, så det troligaste här är (om det inte är en psykiskt sjuk gärningsman) en upprepning av skjutningen av den 12-åriga flickan vid McD Norsborg. Polisen befann sig kanske helt olyckligt på fel plats vid fel tillfälle.

Låter väldigt osannolikt att man skulle "råka" skjuta en uniformerad polis på en moped. Rör du dig ute i dom här trakterna, samt har tillgång till vapen så vet du mycket väl att polisen snurrar runt på mopeder hela tiden. Går liksom inte att ta fel hur man än vrider och vänder på det.
Citera
Medlem
Svennis7254s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShyPooper
Svårt att se sanningshalten i den där artikeln. Nya riks verkar vara en riktig skräptidning.

En Tidning som inte har en ansvarig utgivare skall man ta med en stor nypa salt
Citera
Medlem
Cuckslayers avatar
Citat:
Det jag kan säga är att man siktade rakt på den här polismannen. Det var som en avrättning, säger en poliskälla till GT.

Enligt källan blev polisen alltså inte skjuten av misstag, träffad av ett vådaskott eller liknande.

Polismannen, som var 33 år, färdades tillsammans med en kollega på moped i området. Enligt tidiga uppgifter stod han och pratade med ett par personer på Höstvädersgatan när skotten avlossades.

Larmet om skottlossningen inkom klockan 22.34 på onsdagskvällen.

https://www.friatider.se/polismordet-var-en-avrattning

Extraordinärt att vi har en polisledning som aktivt verkar mörklägga mordet på deras kollega. Vad sänder detta för signaler till andra poliser?

Hoppas att utländska medier snappar upp detta. Man blir ju spyfärdig
Citera
2021-07-01, 15:03
Medlem
Mr Coffees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClasZtefanYngwezon
Det har kommit uppgifter att strategin var att lura polisen in i en fälla, hur kan chefen säga att det inte var planerat.
För att han har andra källor än rykten på sociala medier?
Citera
2021-07-01, 15:04
Medlem
Sverige har blivit så fruktansvärt sjukt, det är motbjudande att tänka på alla ”människor” som bor, lever och går omkring på våra gator som är så djupt störda!
Tänk vad vi kunde haft, hur områden omkring storstäderna kunde sett ut om vi inte importerat skiten hit. Man behöver se verkligheten för vad den är och faktiskt låta skillnaden på människor få talas om högt för det är precis vad det är, en jävla skillnad på människor.
Det lilla man kan göra själv är att rösta rätt, att ockupera områden som börjar gå utför, att inte låta avskummen ta plats i vårt samhälle!

Man borde avrätta varenda jävel som har kopplingar till organiserad brottslighet.

Vila i frid Andreas!
Citera
Medlem
Mr Coffees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRosaRosaRosa
Troligen så, men finns det uppgifter som utesluter ett gevär eller automatkarbin?
Det vet jag inte men sådana vapen är svårare att gömma undan innanför jackan och de låter mycket mer
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuicideSwedes
Jag är samhällshatare och polishatare och myndighetshatare eftersom jag aldrig fått jobb, i stället ser jag bara en massa små horor som får jobb, bara en massa könskvotering i detta bajslandet.

jag skiter i om jag blir kollad, har blivit kollad tidigare också.

Milde tid vilket pucko😱
Om du är renodlad svensk så skäms jag å dina vägnar, men med förbehållet att du antagligen inte har förståndet att skrapa ihop några högskolepoäng.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in