2021-07-01, 13:00
Medlem
Resplendents avatar
Kan någon förklara för en ickeinsatt varför samtliga som fällde Löfven nu inte kan tänka sig att rösta för en regering med UK som statsminister? Varför vill man fortsatt se Röfven som statsminister ett år till?

Kom igen, var det så enkelt att V bara nöjde sig med att få bort marknadshyrorna?
Senast redigerad av Resplendent 2021-07-01 kl. 13:04.
Citera
Medlem
Vad hade Kristersson att förlora på att låta det gå till omröstning? Chansen var kanske liten men inte omöjligt om några ledamöter röstade emot sina partier eller något liknande...

Nu får vi inte veta det men han slipper förlora en omröstning. Satsar han kanske på nyval istället? Att bara lämna walkover till Löfven verkar lite korkat.
Citera
Medlem
Jaha Uffe la ner. Väntat.

Men alltså - då borde det räknas samma som en ”misslyckad omröstning”. Kan man tycka. Annars kommer man ju aldrig vidare med ”de fyra omröstningarna”.

Nåja det kanske inte spelar så stor roll det lär väl bli Lövet Uppföljaren i alla fall.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Jodå, det skulle kunnat gått om V fått 45%, SD 45% och övriga 10%.
Om V och SD blockerat varandra eftersom de är motpoler kunde då övriga kunnat bilda regering om de inte aktivt röstats ned av både V och SD.

I det läget hade de aktivt röstat ned alla, V och SD skulle inte acceptera det. Dö förutsätter majoritet för åtminstone de gamla sju partierna.
Citera
2021-07-01, 13:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av skitpenna
Vi har redan fullt fungerande lagar kära du. Vad hbtq har med saken att göra vet jag inte. Offtopic. Jag är glad att vi har en ledare som vågar ta ställning mot alla mörkerkrafter som flödar idag.
Ta ställning=prata tomma ord. Jag hade velat haft en ledare som prioriterat att göra något åt problemen. Men vad var det du sa igår, Löfven har inte hunnit gjort tillräckligt med utredningar på sina 7 år för att kunna göra nåt åt de kriminella?

Polisen är tack vare Löfven numera levande måltavlor åt kriminella som vill öva prickskytte. Men Löfven, han är rädd för SD han. Kan man bli met patetisk?
Citera
2021-07-01, 13:02
Medlem
tcfmogs avatar
Varför benämns inte MP som ett ytterkantsparti, är ju mycket extremare än SD?
Citera
2021-07-01, 13:02
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FBerntsson
I Expressen skriver de

Tycker det var riktigt bra gjort att öppet deklarera att (C) inte ens är värda att prata med längre. Det är helt enkelt meningslöst.

Det viktigaste nu är att Annie Lööf och (C) pressas hårdare in i vänster-buren. Ingen som vill byta ut Stefan Löfven skall rösta på (C). Helst inte på (L) heller.

Det sista håller jag förstås inte med om. Men det är bra om väljarna får två tydliga alternativ 2022: ett rödgrönt block (V+C+S+MP) och ett blågult (M+L+KD+SD).
Citera
2021-07-01, 13:03
Medlem
skitpennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Steffe styr utvecklingen. Det har han gjort de senaste 7 åren, och med makt följer normalt ansvar även fast han vägrar ta sitt ansvar precis som också du påtalar är den rådande ordningen.

Polisen tar sitt ansvar för att skydda svenska medborgare trots att regeringen påskyndar de kriminella gängens tillväxt efter bästa förmåga. Dagligen utsätts de för det importerade våldet och dess risker. Poliserna är därför en arbetsgrupp som vaknade tidigt. Därför röstar de SD.

Är du på riktigt? Polisen skyddar bara sig själva. Så jag kan tänka mig att de flesta röstar på Sd eftersom det är samma ynkliga mentalitet där. Tur att Södertörn utbildar lite kvalitet nu.
Citera
2021-07-01, 13:04
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Det behöver de inte hinna med. Det räcker med en avsiktsförklaring mellan dessa 4 vänsterpartier så reder de ut det senare. De är ändå helt överens om det mest vitala, massinvandring och motstånd mot SD.

Det kan bli så, men också inte.
Citera
2021-07-01, 13:05
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skitpenna
Är du på riktigt? Polisen skyddar bara sig själva. Så jag kan tänka mig att de flesta röstar på Sd eftersom det är samma ynkliga mentalitet där. Tur att Södertörn utbildar lite kvalitet nu.
Du är sosse och föraktar polisen. Vi har fattat.

Jag är sverigevän och vill återupprätta lag och ordning för vanligt folk.

Förstår du nu varför vi arbetare och bönder kommer att krossa eran sosseadel?
Citera
2021-07-01, 13:05
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
I det läget hade de aktivt röstat ned alla, V och SD skulle inte acceptera det. Dö förutsätter majoritet för åtminstone de gamla sju partierna.

Inte riktigt, DÖ förutsatte att ingen utanför 7K får egen majoritet.

DÖ-partierna skulle kunnat behållit makten även om de varit i klar minoritet om bara SD och V inte gjort gemensam sak. Detta har Annies plan även om hon förstås hade räknat med att V och SD skulle krympa då de inte kunde få makt.
Citera
2021-07-01, 13:07
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Varför benämns inte MP som ett ytterkantsparti, är ju mycket extremare än SD?

MP är inte extrema jämfört med MSM som bestämmer vilka som är extrema.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in