2021-07-01, 12:51
Medlem
x-factory-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikodemous
Trollar du eller? De gav ju centern ett stort landsbyggdspaket om de skulle samarbeta? Det kallar iaf inte jag för att ignorera.
C bryr sig inte om landsbygden längre. Så även det var en rejäl face-slap på C’s redan röda nuna.

https://www.dn.se/sverige/loof-forvanad-att-kristersson-inte-kontaktat-mig/
Citera
2021-07-01, 12:52
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av x-factory-x
Lööf: ”Förvånad att Kristersson inte kontaktat mig”.

Underbart, psykopaten blir isolerad!

Jag hörde att M erbjöd C saker men det kanske inte var på partiledarnivå.
Citera
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av x-factory-x
Lööf: ”Förvånad att Kristersson inte kontaktat mig”.

Nu tror jag inte att det är sant. Kristersson sa ju under presskonferensen att han också varit i kontakt med Lööf.

Men om det stämmer kan jag iofs förstå det. Kristersson vet att Lööf aldrig kommer att släppa fram honom som statsminister, och då är det ju meningslöst att föra diskussioner med henne. Moderaternas hopp var Lindahl och möjligen andra dissdenter inom centern. Därav deras landsbygdspolitiska utspel.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av skitpenna
Jaja, gnäll på politikerna du. Det är inte löfven som styr polisen. Vill dom så kan dom
Det är politikerna som stiftar LAGAR som polis och rättsväsende har att använda mot kriminella. Politikerna ger verktygen till polisen, och som Sveriges statsminister är Löfven ytterst ansvarig för verktygen i polis o rättsväsendets verktygslåda. Löfven har inte genomdrivit några lagar som t ex ger hårdare straff, tagit bort straffrabatter, gett polisen mer befogenheter, genomdrivit utvisningar osv osv osv. Löfven hade kunnat gjort upp med M och SD i dessa frågor och därmed ökat tryggheten i samhället. Istället brunsmetar Löfven SD och väljer att samarbeta med partier som har HBTQ-frågor högre upp på agendan än kampen mot kriminella. Det ansvaret ligger tungt på Löfven.
Citera
Medlem
skitpennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Två ensamma poliser stod mot hundratals invandrade vänsterextremister som "demonstrerade" mot "polisvåld". Du skyller polisens underläge på polisen, medan du påstår att Steffe ska ha heder av utvecklingen. Du spottar på både svenskar och arbetare. Låt mig gissa; du spottar även på kyrkan. En sosse är trots allt en sosse.

Detta är sosseriets Sverige. Nu kommer detta givetvis att eskalera, då de importerade klanerna flyttar fram sina positioner.
Ja, dumma Steffe. Som inte går in och detaljstyr enskilda polisaktioner. Vad vill du ha för samhälle egentligen? Jag spottar inte på människor. Främst för att det är viktigt att följa folkhälsomyndighetens rekommendationer i tider som dessa.
Citera
Medlem
goseigens avatar
Man kan verkligen undra om de hinner snickra ihop ett tillräckligt bra nytt avtal tills på onsdag.

Efter förra valet när man första gången röstade om Stefan Löfven var det 200 nejröster och 116 ja. Bara S och MP röstade ja. V lade ned sina röster.

Risken är kanske att några kommer att få rösta lite grann i blindo.
Citera
2021-07-01, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Uffe är väl knappast intresserad att sondera ny regering med "befintliga regeringspartier".

Snarare smart att låta det gå fort så det blir mindre tid för förberedelser för S.
Citera
2021-07-01, 12:56
Medlem
x-factory-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Underbart, psykopaten blir isolerad!

Jag hörde att M erbjöd C saker men det kanske inte var på partiledarnivå.
”Ignorera” var kanske inte hel rätt ordval från min sida, men det verkar vara så Annie känner sig.

Instämmer, bra att Annie Lömsk (som retorikexperten Elaine Ekensvärd kallar henne i Expressen idag) isoleras till den röd-gröna röran.
Citera
2021-07-01, 12:57
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skitpenna
Ja, dumma Steffe. Som inte går in och detaljstyr enskilda polisaktioner. Vad vill du ha för samhälle egentligen? Jag spottar inte på människor. Främst för att det är viktigt att följa folkhälsomyndighetens rekommendationer i tider som dessa.
Steffe styr utvecklingen. Det har han gjort de senaste 7 åren, och med makt följer normalt ansvar även fast han vägrar ta sitt ansvar precis som också du påtalar är den rådande ordningen.

Polisen tar sitt ansvar för att skydda svenska medborgare trots att regeringen påskyndar de kriminella gängens tillväxt efter bästa förmåga. Dagligen utsätts de för det importerade våldet och dess risker. Poliserna är därför en arbetargrupp som vaknade tidigt. Därför röstar de SD.
Senast redigerad av LadySweden 2021-07-01 kl. 13:00.
Citera
2021-07-01, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Nu tror jag inte att det är sant. Kristersson sa ju under presskonferensen att han också varit i kontakt med Lööf.

Men om det stämmer kan jag iofs förstå det. Kristersson vet att Lööf aldrig kommer att släppa fram honom som statsminister, och då är det ju meningslöst att föra diskussioner med henne. Moderaternas hopp var Lindahl och möjligen andra dissdenter inom centern. Därav deras landsbygdspolitiska utspel.

I Expressen skriver de

Citat:
Expressen frågade Kristersson om kontakten till C efter hans pressträff: Ni har suttit i samtal med L och SD, varför har ni inte gjort samma sak med C?
– Det har varit helt övertydligt från Centerns sida att de inte vill ha något att göra med en regering som accepterar att alla partier finns i Sveriges riksdag, och jag tänker inte fortsätta med den sortens trixande och låtsas att två partier inte finns, sa Kristersson då.

Tycker det var riktigt bra gjort att öppet deklarera att (C) inte ens är värda att prata med längre. Det är helt enkelt meningslöst.

Det viktigaste nu är att Annie Lööf och (C) pressas hårdare in i vänster-buren. Ingen som vill byta ut Stefan Löfven skall rösta på (C). Helst inte på (L) heller.
Citera
2021-07-01, 12:58
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Man kan verkligen undra om de hinner snickra ihop ett tillräckligt bra nytt avtal tills på onsdag.

Efter förra valet när man första gången röstade om Stefan Löfven var det 200 nejröster och 116 ja. Bara S och MP röstade ja. V lade ned sina röster.

Det behöver de inte hinna med. Det räcker med en avsiktsförklaring mellan dessa 4 vänsterpartier så reder de ut det senare. De är ändå helt överens om det mest vitala, massinvandring och motstånd mot SD.
Citera
2021-07-01, 12:59
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen

Om V sviker arbetarna nu återstår endast ett parti som står upp för arbetarklassen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in