Citat:
Ursprungligen postat av
Regulus
Nu tror jag inte att det är sant. Kristersson sa ju under presskonferensen att han också varit i kontakt med Lööf.
Men om det stämmer kan jag iofs förstå det. Kristersson vet att Lööf aldrig kommer att släppa fram honom som statsminister, och då är det ju meningslöst att föra diskussioner med henne. Moderaternas hopp var Lindahl och möjligen andra dissdenter inom centern. Därav deras landsbygdspolitiska utspel.
I Expressen skriver de
Citat:
Expressen frågade Kristersson om kontakten till C efter hans pressträff: Ni har suttit i samtal med L och SD, varför har ni inte gjort samma sak med C?
– Det har varit helt övertydligt från Centerns sida att de inte vill ha något att göra med en regering som accepterar att alla partier finns i Sveriges riksdag, och jag tänker inte fortsätta med den sortens trixande och låtsas att två partier inte finns, sa Kristersson då.
Tycker det var riktigt bra gjort att öppet deklarera att (C) inte ens är värda att prata med längre. Det är helt enkelt meningslöst.
Det viktigaste nu är att Annie Lööf och (C) pressas hårdare in i vänster-buren. Ingen som vill byta ut Stefan Löfven skall rösta på (C). Helst inte på (L) heller.