2021-07-01, 11:58
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krickedixan
Oj! Du frågar mig den frågan.
Inte ens politikerna klarar av att få ordning på lekhuset.

Kristersson klagar och klagar men vad hände nu.
Han backade ….. och för mig är det ett vuxendagis alla dagar i veckan.

Hur är det vuxendagis att han ger upp försöket när det inte finns några möjligheter för honom att bli vald? Är väl, tvärt om, ansvarsfullt att han sätter stopp för processen och inte upptar onödig tid så talmannen kan driva det vidare.
Citera
2021-07-01, 11:58
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Inte nu längre men under den första veckan så var det han som bestämde det.
Ja, innan han blev avsatt.

Han kan inte heller som tillsatt avlysa valet 2022.
Citera
2021-07-01, 11:59
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bl1nk
https://twitter.com/annieloof/status/1410520001434591233

Frågan är vem som ljuger. Ulf säger väl att han har pratat med AL?

Båda har rätt. Notera att ishäxan skriver "under sitt sonderingsuppdrag" medan Modersgerna säger att de hade kontakt dagen efter regeringen föll.
Citera
2021-07-01, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prempion
Om Tuffe Uffe tror att Annie Lööf sitter löst så är det klokt att inte tvinga de enskilda C-ledamöterna att bekänna färg, så att de lättare kan samarbeta när hon är borta.

Ja, så kan det vara. Han vill inte sätta hårt mot hårt. Moderaterna får väl dela ut armband: "Rösta inte emot vår statsministerkandidat!"
Citera
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Ja, innan han blev avsatt.

Han kan inte heller som tillsatt avlysa valet 2022.

Så varför invände du när jag skrev att Löfven bestämde att vi inte skulle få ett extra val. Det beskedet gav han i måndags eftersom han tycker val är odemokratiskt och farligt.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av skitpenna
Har du läsförståelse ens
Vi har full läsförståelse. Du påstod att Löfven tar ansvar. Så här går det uppenbarligen när Löfven tar ansvar. Och det är den ledning du vill ha för landet. Tror du att Löfven orkar ta några tuffa beslut nån gång så att inte fler polismän behöver sätta livet till?
Citera
2021-07-01, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Don.C
Hur är det vuxendagis att han ger upp försöket när det inte finns några möjligheter för honom att bli vald? Är väl, tvärt om, ansvarsfullt att han sätter stopp för processen och inte upptar onödig tid så talmannen kan driva det vidare.

Löfven hade ju inte heller något underlag. Så han gick och säkrade ett.

Han framstår ju som väldigt handlingskraftig jämfört med "jaaa jag kanske kan styra lite? om ni snällt låter mig?"-Kristersson.

Oppositionen ska opponera!
Citera
2021-07-01, 12:02
Medlem
Annie Lööf
"Jag är förvånad över att Ulf Kristersson inte ens tagit kontakt med mig under sitt sonderingsuppdrag för att hitta möjliga vägar framåt. Så mycket för 'samtala med alla'."

Hur falsk kan en människa vara?
Obegripligt för mig hur någon kan stödjs denna människa.
Citera
2021-07-01, 12:02
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Don.C
Båda har rätt. Notera att ishäxan skriver "under sitt sonderingsuppdrag" medan Modersgerna säger att de hade kontakt dagen efter regeringen föll.

Annie har ju offentligt deklarerat att hon aldrig kommer stödja M så länge de behöver stöd av SD så varför skulle han ens behöva fråga?
Citera
2021-07-01, 12:03
Medlem
HejaFinlands avatar
Det hade varit bättre om L stannat hos de rödgröna; M börjar redan anpassa sig efter dem. UK vill inte få regeringsmakten bara med hjälp av osäkra mandat och därefter utlysa extra val för då åker L ur riksdagen. UK vill inte syna Ls riksdagsledamöter i en omröstning i kammaren för då kan det skada L. L förstör redan ett blågult block. Så kommer det alltid bli; L är bara ett skadligt MP som sabbar för alla som samarbetar med dem.
Citera
2021-07-01, 12:04
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Så varför invände du när jag skrev att Löfven bestämde att vi inte skulle få ett extra val. Det beskedet gav han i måndags eftersom han tycker val är odemokratiskt och farligt.
I sak är det ingenting konstigt att S vill återta makten. Vi borde lära oss av dem på den punkten.
Citera
2021-07-01, 12:05
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Det är väl utom hans kontroll. Det är talmannen som beslutar om alternativet ändå ska prövas och att man därmed går vidare i en process som kan leda till extra val.
Anar talmannen att det ändå kommer sluta med extra val så är det väl inte osannolikt att just detta sker.

Jag vet inte vad som händer om en statsministerkandidat inte vill ställa upp för omröstning; kan talmannen göra det ändå? Annars kan man kanske inte få 4 omröstningar rent teoretiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in