2021-07-01, 11:55
Medlem
Cuckslayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rref
Jag tror att de kriminella nätverken hjälper polisen här att lösa polismordet. Att skjuta en gris är vanligtvis skadligt för kriminella nätverkens aktiviteter.

Det är alldeles försent för det nu.

Det "bästa" som gängen kan göra i nuläget är att hålla käften och se till så att ingen snackar. Polisen har varken resurser eller tillåtelse till att skada gängen mer än vad man redan gör.

Om polisen petar för mycket på myrstacken så kan det bli rena krigszonen i Sverige, vilket etablissemanget inte är så sugna på eftersom SD skulle få egen majoritet då
Senast redigerad av Cuckslayer 2021-07-01 kl. 11:59.
Citera
Medlem
llanzs avatar
Teori 1 - alla som bor i traken vet att man inte snurrar runt med moped , Scooter så sent... så förmodligen har man missuppfattat han som en fiende och därför Skottad honom.

Var en skottlossning mot dem yngre grabbarna i södra för mindre än 3 veckor sedan.

Teori 2 - att man vill markera till staten och fiender att man står redo och kör all in för traken.
Citera
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sting4488
Lite bättre bild på händelsen och massa kommentarer.

https://instagram.com/wildsverige
citera, privat konto
Citera
2021-07-01, 11:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mulholland
Tusen tack.
Fy vad vidrigt! Han måste dött på studs.
Vila i frid Andreas!
Jag häpnar!!!!
Sjukt att vi inkvoterar kvinnor till poliskåren!

Hon skriker hysteriskt, hon tappar fokus.
Dessutom verkar ingen kunna HLR. Ena tösen "knuffar" honom rytmiskt på bröstkorgen för att sedan avbryta, försöker väcka honom med någon ovetenskaplig metod.

Fyfan säger jag bara, inte undra på att dom skjuts av...
Citera
Medlem
llanzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Är det nära mordplatsen?

Mindre än 500m från mordplatsen. Så ja.
Citera
Medlem
Svennis7254s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sting4488
Lite bättre bild på händelsen och massa kommentarer.

https://instagram.com/wildsverige

Privat konto står det
Citera
2021-07-01, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niggward
Polisen sa att han hade uniform och skjuten på nära håll under pressträff.
Syntes klart och tydligt att polisen hade uniform på en av filmerna som har legat ute.
Rip Andreas.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
citera, privat konto

Bara gå med lr har ni inte insta?
Citera
Medlem
RogerRogers avatar
Aftonbladet plockar fram Jerzy fucking Sarnecki för en kommentar, fucking 2021.

Snickesnacki meddelar från elfenbenstornet: det här är mycket ovanligt.
Citera
Medlem
PaoloRobertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av llanz
Teori 1 - alla som bor i traken vet att man inte snurrar runt med moped , Scooter så sent... så förmodligen har man missuppfattat han som en fiende och därför Skottad honom.

Var en skottlossning mot dem yngre grabbarna i södra för mindre än 3 veckor sedan.

Teori 2 - att man vill markera till staten och fiender att man står redo och kör all in för traken.

Jag tror faktiskt på teori 1 i detta fall.
Man vet ju hur paranoid en påtänd gängkriminell kan vara.
Citera
2021-07-01, 11:58
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av llanz

Alternativ 2 låter sannolikt. Man upskattar inte polisens uppvaktning och markerar att man inte vill ha dem hängande i hälarna hela dagarna.
Citera
2021-07-01, 11:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Polisman är inte accepterat språkbruk sedan vågen av genuscertifieringar svepte över landets polisområden?

Alltså, jag vet inte dealen, men jag tycker det verkar rätt klart att han verkligen ville undvika att nämna att den mördade polismannen var just man. Kanske i nåt rätt skevt försök att inte släppa någon information om BO. Han nämner tex heller inget om ålder. Men könet är ju fan känt, så det låter bara krystat när han undviker det.

På frågan om regeringsbildning svarade Löfven (mina fetningar när kön undviks eller - kanske av misstag - nämns):
Sent igår kväll så sköts en polis till döds. Han kom inte hem mer, till sin familj. Kollegorna saknar den personen. Nu står vi här för att uttrycka vårt deltagande med dennes familj, nära och kära och kollegorna
Jag tycker det låter opassande opersonligt när han pratar om "den personen" och "dennes". Svaret till en senare fråga var rätt skevt också:
Vad säger du till den här polismannens anhöriga och familj?

Att ingen ska behöva dö på sitt jobb. Och att det här en... en tragedi, naturligtvis. Att polismannen, tillsammans med alla sina kollegor, som jag sa, är vi så stolta över, för det betyder mycket för människor, människors trygghet; och det är därför vi har velat förstärka och har förstärkt polisen, både fler poliser, fler poliser någonsin nu, starkare lagar, skärpta straff, men också bättre verktyg för polisen.
Det sista är ju bara politisk propaganda. Han kan ju ringa hem till den mördade polismannen och säga det: sorry, men vi i Socialdemokratin har faktiskt sett till så vi har fler poliser än någonsin, och hårdare straff, och hårdare lagar. Wtf, liksom.

Ingen lyckad presskonferens, det där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in