2021-07-01, 11:07
Medlem
Nu håller grodan pressttäff..
Citera
2021-07-01, 11:08
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stevenstills
Kanske klokt av Kristersson att avstå. Stefan Löfvén kan få det svettigt också.

Jag ville bara ha svart på vitt vilka som röstade mot Kristersson då jag inte litar på att L har hela partiet med sig. Det är viktigt för om bara en L-partist hade röstat nej till UK eller ens gult så åker L ur riksdagen för då får de garanterat inga moderata stödröster. Nu slapp L bekänna färg.
Citera
2021-07-01, 11:09
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bl1nk
Man måste säga att detta var en väldigt lyckad insatts. Att fälla regeringen fast man själv inte har något alternativ. Det är skönt att de tar ansvar.

Det är ju V som röstar olika. Först fäller de SL men vill inte rösta på en annan statsminister.
Citera
2021-07-01, 11:09
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krickedixan
Min 16 åriga dotter sa nu på morgonen
”Det är ett lekhus- vad sysslar de med ?”

Jag kan inte annat än hålla med
Det kostar samhället sjukt med pengar
Bekämpa gängkriminaliteten i stället än detta. Det är viktigare just nu och än mer aktuellt idag med tanke på skiktningen av polismannen igår

Lekstuga och de borde skämmas men de lever tyvärr i sin lilla politikbubbla
De borde skaffa sig nya ögon och se det hela som vi vanliga gör.

Hur hade du tänkt att landet skulle regeras?
Citera
2021-07-01, 11:12
Moderator
Tinuviels avatar
Löfven/Damberg vägrar på pressträffen svara på frågor om regeringsbildningen. ”Vi är här för att uttrycka vårt deltagande med den dödade polisen... ”

Regeringsfrågan besvaras senare.
Citera
2021-07-01, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beer-goggles
Halvt utanför trådämnet men en fråga jag undrar över:
Vilken händelse är det som "nollställer" hur många talmansrundor som anses hållits?
Är det att en statsminister klarar en omröstning eller att en regering tillträder eller skall det till ett val (ordinarie likväl som extraval) för att vara tillbaka på noll?
(Hmm, inser själv att det nog inte är det sista alternativet men tar med exemplet i ett förtydligande syfte)

Det kvittar hur många talmansrundor somn hålls. Det viktiga är hur många statsminister kandidater som tas till omröstning. Detta nollställls inte föffän någon vinner en omröstning eller det utlyses extraval.
Citera
2021-07-01, 11:15
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Jag ville bara ha svart på vitt vilka som röstade mot Kristersson då jag inte litar på att L har hela partiet med sig. Det är viktigt för om bara en L-partist hade röstat nej till UK eller ens gult så åker L ur riksdagen för då får de garanterat inga moderata stödröster. Nu slapp L bekänna färg.
Det undrar jag också.

Att de slapp bekänna färg är både positivt och negativt för partiet. Hade samtliga tryckt grönt för Kristersson hade det varit ett styrkebesked av Sabuni och något som kunnat gynna dem i nästa val.

Hade en enda tryckt rött hade det varit kört. Ingen sida hade då kunnat lita på partiet.
Citera
2021-07-01, 11:18
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Intressant att se att du erkänner att Löfven inte gör nåt åt skjutningar, våldtäkter och sprängningar. Hur går det ihop med att han tar ansvar för Sverige?

Citat:
Ursprungligen postat av skitpenna
Nämn en person som tar större ansvar då? Det finns ju inte på kartan. Våldtäkter beror ju på kvinnosyn och det är något vi alla måste jobba med. Du vet inte vad folk varit med om.

Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Arbetarna inom polisen tar större ansvar.

De vill givetvis ha en regering som stöttar dem i deras arbete. Därför röstar de SD.

Citat:
Ursprungligen postat av skitpenna
Lol, de som går ner på knä och gråter ut Black lives matters? Tjena..

Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Ja, just dem som tvingas in i sådana situationer.

Föga förvånande spottar du som en (o) äkta sosse på arbetarna.
Vissa saker åldras riktigt illa oerhört snabbt.

S står på BLMs sida i deras krig mot polisen.

Aldrig glömma- aldrig förlåta....
Citera
2021-07-01, 11:21
Medlem
bl1nks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Det är ju V som röstar olika. Först fäller de SL men vill inte rösta på en annan statsminister.

Fast det var ju SD som riktade en misstroendeförklaring mot Stefan Löfven. Utan att ha ett alternativ?
Citera
2021-07-01, 11:21
Medlem
Prempions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenPP
Jag tycker dock det varit bättre att gå vidare med en omröstning och binda centerns riksdagsledamöter svart på vitt till deras eget skamliga agerande. I framtiden kommer centern hävda att de gjorde rätt för det fanns inget alternativ, t.o.m. UK bekräftade det 1 juli 2021.

Om Tuffe Uffe tror att Annie Lööf sitter löst så är det klokt att inte tvinga de enskilda C-ledamöterna att bekänna färg, så att de lättare kan samarbeta när hon är borta.
Citera
2021-07-01, 11:23
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Det undrar jag också.

Att de slapp bekänna färg är både positivt och negativt för partiet. Hade samtliga tryckt grönt för Kristersson hade det varit ett styrkebesked av Sabuni och något som kunnat gynna dem i nästa val.

Hade en enda tryckt rött hade det varit kört. Ingen sida hade då kunnat lita på partiet.

Precis och att Kristersson backade tyder väl på det senare, han ville rädda L från det.
Citera
2021-07-01, 11:24
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bl1nk
Fast det var ju SD som riktade en misstroendeförklaring mot Stefan Löfven. Utan att ha ett alternativ?

Det stämmer inte.

Kristersson har under två dagars tid testat ett alternativ.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in