2021-07-09, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
En ren lögn. M och KD var beredda, rakt mot löftet mot sina väljare, att göra sig beroende av SD. Då valde L o C att stödja en S/Mp-regering .
Hur mycket du än slingrar dig så är detta fakta som du inte kan förneka. Det börjar bli löjligt nu.
Detta är en ren lögn, att M och KD bröt löftet till sina väljare. LÖGN! C & L gjorde detta däremot. Det börjar bli löjligt. Är du Anders Lindberg? Fakta resistent x1000.
Citera
2021-07-09, 17:04
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Baserar på teknikaliteter i systemet, hade man behövt rösta positivt istället för negativt hade läget varit ett annat.
Min poäng var iaf att det ansvariga och mest demokratiska kanske inte var att bilda regering på detta underlag.
varför så - då hade väl partierna bara sett till å rösta för samma resultat?
Citera
2021-07-09, 17:05
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
En ren lögn. M och KD var beredda, rakt mot löftet mot sina väljare, att göra sig beroende av SD. Då valde L o C att stödja en S/Mp-regering .
Hur mycket du än slingrar dig så är detta fakta som du inte kan förneka. Det börjar bli löjligt nu.

Återigen, visa ett citat där de gav vallöftet att inte bilda en regering som är beroende av SDs stöd, det kan du inte!

Det var tvärtom helt uppenbart redan innan valet att en alliansregering skulle behöva SDs stöd och trots det lovade M+KD+C+L att de skulle rösta fram UK för att bilda en alliansregering.
Citera
2021-07-09, 17:10
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Som under Reinfeldt-regringen med bla annat vårdnadsbidrag, miljö, migration...
För att inte tala om vad ett M, KD, L och SD-samarbete skulle innebära med uttalat antiliberala partier med ultraliberala.

Man ska inte kasta sten i glashus...
Reinfeldt var den som lanserade det för partierna framgångsrika alliansalternativet där partier redan innan valet var överens om vad som skulle göras. Din jämförelse är absurd.
Citera
2021-07-09, 17:10
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Jag tror helt ärligt, om du nu inte trollar, att du är den sista som kommer att förstå detta. Haha, tom Ebba och Uffe säger att de ändrat sig.

Återigen, visa ett citat där de gav vallöftet att inte bilda en regering som är beroende av SDs stöd, det kan du inte!
Citera
2021-07-09, 17:30
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
M+KD+C+L lovade att göra vad de kunde för att bilda en alliansregering med UK som statsminister. M+KD röstade för UK som statsminister och har då uppfyllt sin del av vallöftet men C+L bröt emot det och röstade fram Löfven.

M sa också att de inte skulle samarbeta med SD.
Citera
2021-07-09, 17:39
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
M sa också att de inte skulle samarbeta med SD.

Samarbeta är ett väldigt diffust ord som kan betyda lite vad som helst. Är det inte konkretiserat kan det knappast vara ett vallöftesbrott.
Citera
2021-07-09, 17:43
Medlem
Nostradumbasss avatar
Det var mig ett evinnerligt jävla tjat om vad folk har sagt och tyckt och kanske ändrat sig från åren 2014-2018. Vet ni vad ungdomar? Det spelar ingen som helst jävla roll längre. Du sa ditt, du sa datt, jag förstår att du lovade X och nån annan lovade Y. Jaha?

Det. spelar. ingen. roll. längre. Titta framåt nu, istället för bakåt. Annars kommer ni att få ert livs största smäll rakt i nacken.
Citera
2021-07-09, 17:49
Medlem
AreYouBacks avatar
Är avsaknaden av en landsbygdsminister ett långfinger till Annie?
Citera
2021-07-09, 17:58
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Det var mig ett evinnerligt jävla tjat om vad folk har sagt och tyckt och kanske ändrat sig från åren 2014-2018. Vet ni vad ungdomar? Det spelar ingen som helst jävla roll längre. Du sa ditt, du sa datt, jag förstår att du lovade X och nån annan lovade Y. Jaha?

Det. spelar. ingen. roll. längre. Titta framåt nu, istället för bakåt. Annars kommer ni att få ert livs största smäll rakt i nacken.

Jag håller inte med när det är löften i så centrala frågor som vilken regering man ska rösta fram. Accepterar man löftesbrott i dessa frågor så kan vi lika gärna upphöra att ha val och öppet deklarera att vi har diktatur.
Citera
2021-07-09, 18:04
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Det vill hon förstås. Men nu är det extremt få andra borgerliga väljare som har den inställningen till SD som Annie har.

Ja det är inte många med den extremt uttrycksfulla inställningen. De flesta inom M och KD är tämligen trygga med partiledningens förhållningssätt. Det är ju hos L det sviktar, men där finns det å andra sidan ganska få kvar enligt opinionsundersökningarna.
Citera
2021-07-09, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Jag håller inte med när det är löften i så centrala frågor som vilken regering man ska rösta fram. Accepterar man löftesbrott i dessa frågor så kan vi lika gärna upphöra att ha val och öppet deklarera att vi har diktatur.
Vad vill du göra då, lagstifta om att politiker måste hålla sina vallöften?? Vem avgör i så fall vad som är vallöften till skillnad mot framtidsvisioner och önskedrömmar? Nä, snacka om diktaturfasoner!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in