Du kanske ska lära dig lite om akutsjukvård innan du öppnar käften då.
Och ffa läsa på om C-LABCDE som ffa gäller vid traumavåld.
Där C-et står för Critical Bleeding. Dvs har du ett sår som blöder mycket är prio att först försöka stoppa blödningen. Därav är det bra att veta OM nån sett skjutningen/ingångshål/utgångshål.
Det som händer annars är att du helt enkelt pumpar kroppen tom på blod.
Många skrivsbordsexperter som aldrig vart i närheten av en traumapatient med stora blödningar. Idiot.
nu åsyftade jag främst nervsammanbrottet. kan du få in ett H för hysteri och P för panik så blir det nog medalj.
Om vinklingar i media
TV4 intervjuar kriminologen Jerzy Sarnecki om mordet.
Väljer TV4 att intervjua Jerzy Sarnecki för att dom vill ha beskedet att det är "socioekonomiska faktorer" som orsakat mordet?
Dom lät Jerzy Sarnecki kommentera händelsen på tv4. Han menar att citat "desperat och agerar helt galet". Som om det handlar om desperation och någon galning? Han försöker måla upp det som ett vansinnesdåd?
Detta dåd var riktat mot polisen och handlar om makt. Importgängen vill ta över. Jag förstår inte varför man låter Jerzy Sarnecki komma till tals? Han är inte alls relevant i dagens samhälle.
JS får komma till tals för att han säger "rätt" saker och riktar fokus från det som det egentligen handlar om. En sosselakej förklädd som "professor".
Inte sett videon förens nu, måste medge att skriket berörde mig. Är annars alltid likgiltig vid mord och sånt eftersom det är vardagsmat i Sverige men när man hör desperation och rädsla på det här sättet så tränger det in i pansarsjälen.
Man vet alltså inte ett skit om vem som kan tänkas ha gjort detta?
Känns ju onekligen som hämnd för att polisen tagit någons knark eller annat som retat upp dessa apor. Fyfan
Är lite nyfiken på hur många visningar denna tråden har? Går inte att se på mobilen av någon anledning
” En sak jag inte får ihop är att det sägs att poliserna stod och pratade med ungdomar när någon sköt. Varför ligger då polisen tjugo meter ifrån sitt välta fordon med lyset på?”
” En sak jag inte får ihop är att det sägs att poliserna stod och pratade med ungdomar när någon sköt. Varför ligger då polisen tjugo meter ifrån sitt välta fordon med lyset på?”
Det är ett polisfordon och de vandaliseras hela tiden i liknande förorter så det kan vara någon kille som sparkat ner den oavsett om de såg en död polis eller inte. Det är genetisk inbyggt i smågangsters