2009-02-27, 09:53
Medlem
AugustGs avatar
Enligt SvD nyheter sid 6 (går ej att finna på nätet) säger Jerzy Sarnecki om Global Intifada att det inte är något terroristnätverk utan ungdomar som söker uppmärksamhet.

Låter väldigt oskyldigt, som busstreck snarare än mordbrand.

Jag har aldrig sett en journalist ifrågasätta den guruns uttalanden, dom använder honom snarast för att legitimera bortförklaringar av grov kriminalitet.

Kan inte alliansen gör sig av med den där vänstergöken som bagatelliserat brott i Sverige i ett halvt sekel. Bra för tidigare regeringar men den nuvarande kan väl inte delta i folksvindleriet.
Citera
2009-02-27, 10:18
Medlem
Ankdammsmans avatar
Sarnecki blev professor 1993, vilket betyder att han i princip inte kan avskedas.

Att hans undermåliga pk-slutsatser och öppna vänsterpolitiserande gör honom till en favorit hos journalistkåren är en självklarhet. Med Sarnecki vet man vad man får.
Citera
2009-02-27, 10:22
Bannlyst
Sarnecki är en överslätare av kaliber när det gäller vänster och invandrarrelaterat våld. - Just därför ringer många journalister till honom.

"Att någon bara blir påhoppad helt oprovocerat på gatan är sällsynt, det kanske förekommer två eller tre sådana fall på ett år." - Jerzy Sarnecki 23 maj 2005 i Södermanlands Nyheter.

"Det var värre på femtiotalet" är ju en klassiker. - "Buspojkarna" som sköt med AK-47 mot en polisstation var 30 år.

Kåren ringer till Sarnecki, - Han säger ju R Ä T T saker om det så beror på predemens, ren idioti eller en uppenbar politisk agenda är irrelevant.
Citera
2009-02-27, 10:50
Medlem
Jag läste en universitetskurs i kriminologi.
Hoppade av efter ett tag, då jag tröttnade på det faktum att Jerzy framhölls som något slags ideal.

Kanske kan tänkas vara ideal för hur man kan tjäna pengar och bli känd genom kriminologi dock..
Citera
2009-02-27, 10:59
Medlem
AugustGs avatar
Tyck synd, tyck synd...om de små liven

Det kan misstänkas vara barn till finare folk läkare eller journalister och då måste man tassa försiktigt fram.
Dom små liven blir så arga och är så engagerade i de stackars palestinska folkets lidanden.
Snart mognar de upp och etablera sig bland eliten där de hör hemma, skaffar familj barn, hus och BMW och då är ju allt över.
Några oskyldiga ungdomssynder ska de inte behöva stå till svar för.
Citera
2009-02-27, 11:11
Medlem
Golonkas avatar
Det fanns tidigare en blogg som hette Yrke: Polis och där bloggaren gav Jerzy "Bagdad Bob" Sarnecki rejält med rövpisk. I princip avfärdades all "forskning" inom kriminologi i Sverige, eftersom det bara erbjuds den av Bagdad-Jerzy föreskrivna teori och metod. Inte ens kriminologisk forskning som sker i USA, UK, Tyskland eller andra "vettiga" länder får någon uppmärksamhet eller cred. Allt handlar om samma bönekvarns malande: Ökad anmälningsbenägenhet; busgrabbar; socioekonomiska förklaringar; utanförskap; ingetpåvisbartsamband-tjafset mm mm.

Han är ett sällsynt korrupt kräk!
Citera
2009-02-27, 12:27
Medlem
vättes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafir
"Buspojkarna" som sköt med AK-47 mot en polisstation var 30 år.
Det är ju nästan så att du bagatelliserar det också. Automatelden riktades mot det fönster bakom vilket de tjejer som tidigare under dagen blivit påhoppade satt i förhör. Det var alltså inte ett dött hus som var måltavlan utan poliser och unga brottsoffer. Människor.
Citera
2009-02-27, 12:55
Bannlyst
Sveriges "främste" kriminolog var/är väl stora journalistpristagaren Erik Korsås.
Han som hittade horor under varenda sten han vände på.
Citera
2009-02-27, 15:14
Medlem
Lommis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafir
"Att någon bara blir påhoppad helt oprovocerat på gatan är sällsynt, det kanske förekommer två eller tre sådana fall på ett år." - Jerzy Sarnecki 23 maj 2005 i Södermanlands Nyheter.

Shit, då utsattes alltså personer i min bekantskapsgrupp för inte mindre än 100 % av allt oprovocerat våld 2008.

Om det stämmer att han sagt det och kommer undan med det, vet jag ärligt talat inte vad jag ska säga....
Citera
2009-02-27, 15:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lommi
Shit, då utsattes alltså personer i min bekantskapsgrupp för inte mindre än 100 % av allt oprovocerat våld 2008.

Vem som har mest bristande verkliguppfattning av kriminologerna Korsås och Sarnecki låter jag vara osagt. Sarnecki lyckas dock vända allt 180 grader medans Korsås hittade både verkliga och inbillade horor och torskar. Korsås förstorade porrproblemtiken stort, medans Sarnecki förnekar och överslätar den invandringsrelaterade och vänsterelaterade brottsligheten lika stort.

Korsås var en pionjär inom nationalsporten porrsurfning och det skall han ju givetvis ha en eloge för. - Vad Sarnecki skall ha en eloge för vet jag däremot inte.

- Det dina vänner har varit med om har ju uppenbarligen aldrig hänt om man får tro PRESSENS kriminolog. Han är inte favorit bland journalisterna för ingenting. Alla journalister som ringer Sarnecki VET redan vad han kommer att säga. Just därför ifrågasätter de honom aldrig. Aldrig en enda kristisk fråga.
Senast redigerad av Kafir 2009-02-27 kl. 15:34.
Citera
2009-02-27, 15:50
Medlem
Jerzy har förpestat diverse media och annat under en herrans massa år och så länge han fortfarande är förmögen att klämma ur sig en utav sina floskler så kommer det att fortgå tills han trillar av pinn.
Citera
2009-02-27, 16:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Jerzy har förpestat diverse media och annat under en herrans massa år och så länge han fortfarande är förmögen att klämma ur sig en utav sina floskler så kommer det att fortgå tills han trillar av pinn.

Nej, - det är medierna som förpestar oss. Bara en förnekare och överslätare som Sarnecki får medierans gillande. Medierna väljer aktivt honom. Tidigare valde medierna lika okritiskt och tanklöst Erik Korsås.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in