2021-07-01, 08:55
Medlem
Stör mig på att de skriver ”polis död efter skottlossning”

Nej han blev mördad, avrättad. Stor skillnad
Citera
2021-07-01, 08:56
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kid-Stardust
Fast här skiljer det ut sig på det viset att gärningsmannen och polisen inte var i konfrontation. Den uniformerade polisen stog och pratade med några personer när han blev skjuten av en förbipasserande gärningsman. Jag gissar på typisk maktdemonstration, vi gör vad fan vi vill typ.

Nu är det bara gissningar än så länge. Det behöver inte vara gängrelaterat och det behöver inte vara en avrättning. Ska dock bli intressant att följa utvecklingen. Tror polisen kommer slå med stora släggan.
Citera
2021-07-01, 08:57
Medlem
Tydligen var polisen måltavlan och blev skjuten i nacken.
Citera
Medlem
Machiavellys avatar
Jag tror att detta kommer att skapa en ny polismördartrend framöver nu. Tidigare har det inte varit en trend att gängkriminella skjuter mot polisen. Nu har den barriären brytits och jag tror det bara kommer fortsätta.

Se tex på fenomenet att skjuta måltavlans KVINNOR. Det gjordes heller inte ofta förr men när en bröt trenden hakade sen hur många som helst på.

Det här är bara början. Sverige kommer bli ett fullständigt sinnessjukt land att bo och leva i de kommande 10 åren. Bara titta på alla 12-13 åringar idag som REDAN börjat med sina ”Bäcknarväskor”. De rånar och stjäl REDAN! Och man kan se dom ÖVERALLT på stan, gallerior etc.

Jag säger till er: Der kommer att bli galet! Vänta bara tills dagens småungar hinner fylla 18-22 år.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Grrr! Klarar knappt av min egen antipati mot de närvarande som står nyfikna utan synbar reaktion.

Men vad vill du dom skall göra?
Citera
Medlem
okok1s avatar
Pressträff snart: https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/omfattande-polispadrag-pa-hisingen
Citera
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nissedruva
Nu hoppas jag att vi skickar in insatsstyrkan med fria direktiv gällande skjuta för att döda. Slå in varenda jävla dörr i området och skjut alla som gör motstånd!

Så bara för att din granne är sjuk i huvet så ska du bli straffad? Så fungerar en fasciststat.
Citera
Medlem
triptykens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Jag har samma känsla. När en polis mördas växlar de upp. Vilket de också ska göra!
Man kan inte jämföra med en vanlig skjutning, detta är samhället som blivit attackerat i detta dåd. Förutom pressen de har på sig att lösa detta så har de nog ett jävla adrenalinpåslag och en annan känsla vilket de nog inte har annars

Tror du är helt rätt ute här. Knepet är att gripa och isolera.

Nåt som man måste komma ihåg är att gängen är mindre och mindre populära i Biskop. Det finns inte direkt nån Robin Hood attityd att ta av utan åsikten är till mans att dom måste stoppas (och om FB framstår som ärkekonservativt "häng dom högt" kan inte det mätas med åsikter hos äldre Somaliska tanter som lämnar FB i gruset på den arenan)
Det kommer nog eldas på nu och värdet i det kan man ju inte hysta under stolen.
Däremot är ett av problemen just mångas syn på polis och andra myndigheter - det finns en skräck som äldre tar med sig från hemländer där folk med skjutvapen och uniformer är nåt direkt livsfarligt.
Nu har polisen i Biskop dom senaste åren jobbat hårt att kontakta inte bara ungdomar utan föräldragenerationen och vi får se om det arbetet betalar av sig nu.

Det svåra är väl just värvningen till gängen som måste stoppas - och där funkar inte höjda straff och militärtaktik utan vanliga trista beprövade metoder.
Citera
Moderator
v50s avatar
Polisens presskonferens som startar 09.00 går att följa på SVT https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/omfattande-polispadrag-pa-hisingen
Citera
2021-07-01, 08:58
Medlem
Motorprinsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lofgreno
Ja, det är väl den äldsta regel som finns hos ALLA poliser i hela världen. Dör nån av deras ska pressen ökas avsevärt för att just hindra att sånt här händer i fortsättningen. Det ska liksom inte vara värt det. Med all rätt!

Livet är inte en usel Beck-film.

Mördaren lär gå fri.
Citera
2021-07-01, 08:59
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpaceShip123
Vill bara påminna alla som blir picklade av att ingen gör någonting utan folk passerar obemärkt förbi när en polis ger en annan HLR, om filmen som visade två polisbilar varav 2 poliser i en bil pucklade på en man med sin batong medan de andra poliserna antingen tittade på eller stack ifrån stället och tillbaka till sin bil och iväg från stället.
När polisen beter sig såhär så tappar man respekten för dom, även om jag som en extremt empatisk människa hade velat hjälpa till. Däremot kan väl ingen annan göra nåt i en sån situation.

Vad pratar du om??
Citera
2021-07-01, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RetardedHaT
Förstår inte riktigt folk som uttrycker sig så här, är det okej när en civil person blir dödad?

Hur kan du inte förstå? Inser du inte skillnaden på när en gängbabbe skjuter en annan och när en polis blir avrättad?

Sedan smått bisarrt av Aftonbladet att briljera med ”lugn-räddning”.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in