2021-07-01, 08:51
Medlem
Milldues avatar
Det lär inte bli hårdare tag från polisen inte med den andel 2mjuka" kvinnliga poliser vi har numera.. Snarare mer "saft och bullar" STRATEGI.

Polisen kommer snarare lämna området och låta gängen styra som de vill och be om lov att få vara i området. Jag undrar mest om polisen sköt tillbaka eller om det var en ren avrättning.

Avrättning då var det överlagt och förmodligen en "ren" polis som inte gick gängens vägar och var obekväm för gängen. Nu lär väl än fler poliser hamna i gängens avlöningslistor av rädsla att bli skjutna.
Citera
2021-07-01, 08:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Om en polis är mördad så kan det för en gångs skull leda till att man rensar ordentligt i det området på gängkriminella och klaner. Skicka ut den där Ali Khan-klanen och alla gäng.

Om det stämmer kommer man vända upp och ned på det där området.

Dom kommer inte göra ett skit, regeringen kommer ge ett uttalande sen kommer någon annan bli skjuten nästa vecka och allt blir som vanligt igen. Dom värsta situationerna har redan hänt. Mamma som håller spädbarn i famnen blir skjuten i huvudet, 12 årig flicka skjuten till döds, äldre par som bevittnat mord blir mördade innan rättegång, oskyldig 40 åring sitter på uteservering och blir skjuten. Vi är långt förbi gränsen och det kommer bara bli värre. Det är fucked.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
TV4 ska sända sa dom innan
Svt 2
Citera
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ceyifam2
Vilket inte gör det mindre anmärkningsvärt. Det här är en exceptionell händelse. Möjligheten finns att det "bara" är en knäppgök som flippat ur, men jag tycker att man ska måla fan på väggen både oftare och fortare än vad som är vanligt.

Risken finns att detta kan inspirera till mer våld, det man kan lära från USA är att det inte främst hjälper att gå in och "rensa upp" planlöst; det hjälper mer att göra det "olönsamt" att ha ihjäl en polis. Det ska kosta i för buset i meningen att brottslig verksamhet störs, ideligen, det ska bli plågsamt för alla andra kriminella att en av dem skjutit en polis. Det ska sitta i ryggmärgen att man inte skjuter en polis. Husrannsakningar, samkörning av fler register (för att se vem som är rik men inte har inkomst exv), etc osv.

Har man tur övertalas mördaren, låt oss kalla honom Palle Pucksnok, att komma fram och erkänna frivilligt.

Självklart är det en anmärkningsvärd händelse och man får ju verkligen hoppas att Palle P:s gäng kastar honom under bussen. Tyvärr kan det nog vara tvärtom och att Palle just nu blir hyllad som hjälte av en liten klick störda individer.
Citera
Moderator
Humbugs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
En fråga: har inte polisen väst. En förlupen kula kan knappast ha dödat polisen om det inte är ammunition som är utformad för att bryta igenom. Skottet måste ha tagit illa, alt avlossats på nära håll.

Ser ut att komma från huvudet, alternativt nacken, men är lite otydligt på filmerna.
Citera
Medlem
desammlass avatar
Rätt säker på att denna Andreas gjort något för att förkänna de med tanke på att han sköts i huvudet så är det ingen slump
Citera
2021-07-01, 08:53
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Det är klart att det alltid är en tidsfråga innan en polis dör. Det är ett farligt yrke. Men detta är (bara) tredje polismordet på 2000-talet. Och som sagt 14 år sen sist nu.

Fast här skiljer det ut sig på det viset att gärningsmannen och polisen inte var i konfrontation. Den uniformerade polisen stog och pratade med några personer när han blev skjuten av en förbipasserande gärningsman. Jag gissar på typisk maktdemonstration, vi gör vad fan vi vill typ.
Citera
Medlem
Vill bara påminna alla som blir picklade av att ingen gör någonting utan folk passerar obemärkt förbi när en polis ger en annan HLR, om filmen som visade två polisbilar varav 2 poliser i en bil pucklade på en man med sin batong medan de andra poliserna antingen tittade på eller stack ifrån stället och tillbaka till sin bil och iväg från stället.
När polisen beter sig såhär så tappar man respekten för dom, även om jag som en extremt empatisk människa hade velat hjälpa till. Däremot kan väl ingen annan göra nåt i en sån situation.
Citera
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Queenofqueens
Precis som i Latinamerika där poliser skjuts hur som helst..

Ja, hur kunde det bli såhär?
Jag tror polisen inom två veckor gripit rätt person men om han blir dömd återstår att se.
Citera
2021-07-01, 08:54
Medlem
lighten-ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lighten-up
Nån som tror att detta är Encrochat-relaterat eller så?

Lyfter denna fråga igen. Tror ni att det kan vara en reaktion från en kriminell på Encrochat-utredningen? Att man som kriminell börjar rikta in sig mot vilken polis som helst på detta vis...
Citera
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Samnytt har en video från platsen:

https://samnytt.se/polis-mordad-i-utsatt-omrade-hor-du-mig-vakna-kollega-skjuten/
....

Grrr! Klarar knappt av min egen antipati mot de närvarande som står nyfikna utan synbar reaktion.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Jag har samma känsla. När en polis mördas växlar de upp. Vilket de också ska göra!
Man kan inte jämföra med en vanlig skjutning, detta är samhället som blivit attackerat i detta dåd. Förutom pressen de har på sig att lösa detta så har de nog ett jävla adrenalinpåslag och en annan känsla vilket de nog inte har annars

Ja, det är väl den äldsta regel som finns hos ALLA poliser i hela världen. Dör nån av deras ska pressen ökas avsevärt för att just hindra att sånt här händer i fortsättningen. Det ska liksom inte vara värt det. Med all rätt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in