2021-07-01, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AldoRaine
Varför skulle dom fånga denna klåpare när typ 9 av 10 dödsskjutningar aldrig klaras upp

Ja, skrev ju iofs "om".

Men jag tror faktiskt dom kommer hitta killen denna gång. För nu är det inte en random förortsgangster som skjutits, nu är det ju en av dom, en polis. Men men, visst är det så, att det kan bli att han kommer undan. Men tror faktiskt inte det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oddtapio
Flashback är så jävla outdated! Varför finns det inte en lägesrapport på första sidan på alla topics av det här slaget som sammanfattar vad vi vet exakt just nu? Då hade man sluppit läsa 700 kommentarer (650 av dessa skrivna av begåvningsreserven) för att komma fram till att polisen heter Andreas, var uniformerad, skjuten i hals/huvud. Plats, tidpunkt, fungerande filmlänkar osv….

30/6
Skottlossningen i Biskopsgården på Hisingen i Göteborg
22.30-tiden
Uniformerad Polisman i tjänst vid namn Andreas blir beskjuten när han står och samtalar med en grupp.
Enligt vittnen var han måltavlan för skotten.

Vet inte om mer fakta framkommit.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hyperkit
Om det är något som behövs göra så är det att folket ska vandra tillsammans med polisen och militären till riksdagshuset beväpnade och ta makten från förrädarna som fördärvat det här landet.

Håller med, finns inget annat som kommer ändra situationen, tyvärr. Ut med sittande regering.
Citera
Medlem
fckmebackwardss avatar
Detta slutar väl med att mördaren själv blir mördad och sen är man tillbaka på ruta ett. Har svårt att se att det var ett planerat mord då jag tror att ingen i Biskopsgården vill ha en ökad polisnärvaro eller över huvud taget razzior.
Citera
Medlem
Queenofqueenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Detta påstås vara första gången på 14 år som en polis skjuts till döds i tjänst. Tror detta kommer bli allt vanligare i och med att våldet kommer eskalera och bli ett allt vanligare inslag i människors vardag i Sverige.

Precis som i Latinamerika där poliser skjuts hur som helst..
Citera
Moderator
Humbugs avatar
Kanske skulle man ta sig en titt på de som hyllar mordet på Youtube och Twitter. Inte för att jag tror att mördaren direkt går hem och runkar framför filmerna på sitt mord, utan för att skribenterna kan komma från samma grupperingar. Youtube lämnar säkert ut IP om polisen begär det.
Man mår fysiskt illa och tankarna går till Andreas anhöriga.
Citera
2021-07-01, 08:50
Medlem
bbwolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRosaRosaRosa
Jag hoppas att de inte läser här. Alla vet att det finns vitt skilda åsikter på Flashback, och en hetsig diskussion om hur samhället ska komma till rätta med utanförskap ger varken tröst eller lösning på händelsen. Det är dock relevant för att nå fram till hur utvecklingen ska vändas, men är kanske inte OnT.

Om det är en psykiskt sjuk gärningsman hoppas jag att diskussionen kan ta en vändning från repression till bristande resurser inom psykiatrin. Om det är en kriminell gärningsman med motiv att döda, vilket låter bisarrt eftersom han inte tjänar något på det, så hoppas jag att det blir en ögonöppnare för mer förebyggande polisarbete i lägre åldersgrupper.

Det är föga sannolikt att det - enligt din teori - är en psykiskt sjuk person som gör detta av en ingivelse.

Att stävja gängkriminalitet är inte EN fråga utan kräver att problemet angrips från flera håll. Ett av dessa är att ha en effektiv poliskår med rätt form av sanktioner för de som begår brott. Jag instämmer dock med att det DESSUTOM ska ske förebyggande arbete långt ner i åldrarna.

Men att tro att enbart detta ska lösa problemet (på bekostnad av att vi tar bort resurser från uniformerade poliser i tjänst) är både naivt och verklighetsfrånvänt. Ser du världen genom ett rosa filter måhända?
Citera
2021-07-01, 08:51
Bannlyst
Mordets tillvägagångssätt påminner om ett annat mord som ägde rum 1986 i Sveavägen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lofgreno
Ja, skrev ju iofs "om".

Men jag tror faktiskt dom kommer hitta killen denna gång. För nu är det inte en random förortsgangster som skjutits, nu är det ju en av dom, en polis. Men men, visst är det så, att det kan bli att han kommer undan. Men tror faktiskt inte det.

Jag har samma känsla. När en polis mördas växlar de upp. Vilket de också ska göra!
Man kan inte jämföra med en vanlig skjutning, detta är samhället som blivit attackerat i detta dåd. Förutom pressen de har på sig att lösa detta så har de nog ett jävla adrenalinpåslag och en annan känsla vilket de nog inte har annars
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Undrar varför inte tjejpoliserna sköt gärningsmannen? Eller gjorde de det? Antar att alla blev väldigt chockade.
Om GM var skjuten hade DNA kunnat säkrats och säkert vara färdig analyserat redan, dvs dom hade vetat vem GM var nu eller inom någon timme så det är tveksamt. Tror också dom hade gått ut med det isåfall, ingen verkar ju ha sett GM.
Citera
Medlem
FoxHounds avatar
Vila i frid. Dags att sätta hårt mot hårt och visa vilka som har makten.
Citera
Medlem
S.Kandals avatar
Jag skapade en tråd i ämnet för ca fyra år sedan. Egentligen ett smärre mirakel att detta inte skett tidigare.

(FB) Vid polismord i "utanförskapsområde" - vilka konsekvenser?

Mina spörsmål då var följande:

- Hur reagerar/påverkas samhället vid ett polismord i ett s.k. "utanförskapsområde"?

- Hur kommer polisledning, media och politiker agera och vilka konsekvenser följer i dess kölvatten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in