2021-07-01, 08:43
Medlem
Hamsterbolls avatar
Undrar varför inte tjejpoliserna sköt gärningsmannen? Eller gjorde de det? Antar att alla blev väldigt chockade.
Citera
2021-07-01, 08:44
Medlem
UT64s avatar
Samnytt har en video från platsen:

https://samnytt.se/polis-mordad-i-utsatt-omrade-hor-du-mig-vakna-kollega-skjuten/

Otäckt givetvis, men som många i tråden redan påpekat är detta ingen oväntad utveckling vi ser nu. Detta är början på ett nytt kapitel i historien om Toksverige.
Citera
2021-07-01, 08:44
Medlem
Oddtapios avatar
Flashback är så jävla outdated! Varför finns det inte en lägesrapport på första sidan på alla topics av det här slaget som sammanfattar vad vi vet exakt just nu? Då hade man sluppit läsa 700 kommentarer (650 av dessa skrivna av begåvningsreserven) för att komma fram till att polisen heter Andreas, var uniformerad, skjuten i hals/huvud. Plats, tidpunkt, fungerande filmlänkar osv….
Citera
2021-07-01, 08:45
Medlem
Tror många kriminella kommer bli jävligt irriterade nu. Polisen kommer markera mangrant att de inte kommer acceptera detta och vända upp och ner på varenda yta som finns. Resultatet av det är att kriminell verksamhet stannar upp, det förloras pengar och andra brott kommer fram. Kriminella kommer bli dömda för saker som annars passerat revy. Jag skulle gissa att många av de kriminella är samarbetsvilliga med Polisen för att de vill få lugn och ro igen. Om priset för det är att namnge en 16 årig Somalier det tror jag de skiter i.
Citera
2021-07-01, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AldoRaine
Varför skulle dom fånga denna klåpare när typ 9 av 10 dödsskjutningar aldrig klaras upp
Mer resurser, fler utredare och förhoppningsvis en belöning som leder dom till GM borde göra allt lättare.
Citera
2021-07-01, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Tyvärr tror jag detta är ett trendbrott. Blir inte alls förvånad om vi nu kommer få se en allvarlig upptrappning mellan polis och kriminella.

Poliser kommer vara jävligt nervösa framöver och kriminella inser att man kan skjuta mot poliser utan att åka fast.

Just det! Och den som skickades fram (?) att skjuta var kanske under 15 år och därmed fri från fängelsestraff.

Grattis Sverige
Citera
2021-07-01, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ragnarkrutrok
Tror många kriminella kommer bli jävligt irriterade nu. Polisen kommer markera mangrant att de inte kommer acceptera detta och vända upp och ner på varenda yta som finns. Resultatet av det är att kriminell verksamhet stannar upp, det förloras pengar och andra brott kommer fram. Kriminella kommer bli dömda för saker som annars passerat revy. Jag skulle gissa att många av de kriminella är samarbetsvilliga med Polisen för att de vill få lugn och ro igen. Om priset för det är att namnge en 16 årig Somalier det tror jag de skiter i.

Precis av denna anledningen tror jag det inte kommer ta särskilt lång tid tills någon har angivit GM.
Citera
2021-07-01, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oddtapio
Flashback är så jävla outdated! Varför finns det inte en lägesrapport på första sidan på alla topics av det här slaget som sammanfattar vad vi vet exakt just nu? Då hade man sluppit läsa 700 kommentarer (650 av dessa skrivna av begåvningsreserven) för att komma fram till att polisen heter Andreas, var uniformerad, skjuten i hals/huvud. Plats, tidpunkt, fungerande filmlänkar osv….
Mods har nog fullt upp med annat så det får nog bli TS uppgift.
Citera
Medlem
ragnarokkrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Statliga radion och många andra journalister hyllar ständigt svensk musik där poliser uppmanas att skjutas ihjäl.

Nu fick dessa journalister äntligen sin belöning.

Våldsromantik är så fint och oskyldigt. Och drar in pengar. Att det får konsekvenser verkar få förstå. Svensk media är en stor faktor när detta mord ska förklaras.
Citera
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Undrar varför inte tjejpoliserna sköt gärningsmannen? Eller gjorde de det? Antar att alla blev väldigt chockade.

Det verkar som att polisen var ensam för de två kvinnliga poliserna verkade vara chockad över att han var skadad så de kan inte varit nära när det hände
Citera
Medlem
Queenofqueenss avatar
Hoppas polisen lärt sig nu att skapa band med lokal befolkningen gick på 50-80 - talet innan det började välla in inavel...

Nu får fan militären samarbeta med polisen och åka in i S-valboskapen tillsammans, gärna polis och militär som kan skjuta av lite... Dom bör vara skyddade från topp till tå
Citera
Medlem
Snubchurps avatar
Detta påstås vara första gången på 14 år som en polis skjuts till döds i tjänst. Tror detta kommer bli allt vanligare i och med att våldet kommer eskalera och bli ett allt vanligare inslag i människors vardag i Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in