2021-07-01, 08:36
Medlem
Yoweris avatar
I icke hjärntvättade länder hade väl en del av den potenta befolkningen samlat ihop sig och gått till den där toaletten Biskopsgården och vevat mot allt och alla.

Var polisen svart? BLM
Citera
2021-07-01, 08:37
Medlem
Nu sade som på nyheterna att skotten (enligt vittnesmål) var riktade mot polismannen. Så det var en medveten skjutning.
Citera
Medlem
Citat:
Sent på onsdagskvällen sköts en polisman till döds i Biskopsgården i Göteborg.
På filmer syns hur flera poliser desperat försöker att rädda livet på sin kollega.
”Kom igen nu gubben”, skriker en polis som gör hjärt- och lungräddning

https://www.aftonbladet.se/a/kR4L3Q

Till skillnad från många tror jag faktiskt att Gm med medhjälpare kommer gripas inom en snar framtid.
Citera
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Tyvärr tror jag detta är ett trendbrott. Blir inte alls förvånad om vi nu kommer få se en allvarlig upptrappning mellan polis och kriminella.

Poliser kommer vara jävligt nervösa framöver och kriminella inser att man kan skjuta mot poliser utan att åka fast.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Enligt nyheterna nyss sa de att skotten var avsedda för polisen och ingen annan enligt vittnen på plats.
Dom nämnde inget om det var specifikt denna polis då han kanske hade något fuffens för sig eller om dom tror det kunde ha hänt vilken polis som helst?

Kanske gänget som äger marken var less att snuten alltid stod där och skrämde bort kunder?
Citera
2021-07-01, 08:38
Medlem
helt otroligt att jag missade detta igår, bara 30 min innan det hände vart jag inte långt därifrån.
stackars familj till polisen

samtidigt förvånande att detta inte hänt tidigare, sverige har tappat kontrollen fullständigt till föjld av massinvandringen
Citera
2021-07-01, 08:38
Medlem
RosaRosaRosaRosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Säkert, säkert men jag tycker inte om ditt moderatjidder om "resurser". Så fort någon drar in det ordet i samhällsfrågor blir jag trött.

"Resurser" är ett ord som slängs in av personer som tycker att någon annan borde göra något men vill ändå gnälla om felen de anser sig se.

Att Anders skulle fått ett nackskott av en slump eller att någon var ute efter honom som privatperson tror jag inte ett dugg på. Om man inte känner igen en polisuniform på fem meters håll har man så dålig syn att man inte kan köra elscooter. Att mörda honom på jobbet där han faktiskt har ännu större rättigheter och skyldigheter att freda sig själv och andra gör det besvärligare.
Om du är så säker på motivet till skjutningen ska du ta med dig spåkulan till farbror polisen och ge dem facit till utredningen.

Använd Ockhams rakkniv här - hur många poliser har blivit dödade på jobbet på grund av sitt privatliv de senaste 40 åren jämfört med hur många som blivit dödade på grund av att de helt enkelt varit i tjänst? Du som har en fixering vid nazister kan ju fundera över varför Jackie och co. avrättade poliserna i Malexander?

Hur många väktare, ambulanssjukvårdare och folk från räddningstjänsten har fått stenar och fyrverkerier mot sig på grund av något personligt de gjort jämfört med de som utsatts för våld på grund av att de helt enkelt utför sitt jobb?

Visst har du en poäng, men om vi ska se till statistiken så tror jag inte att något av polismorden i modern tid har skett i ett utsatt område med en gängkriminell som gärningsman. Visst kan det vara så i detta fall, men det finns för lite uppgifter i dagsläget för att jag ska känna mig övertygad om att motivet är att visa makt/hämnd, som påståtts här.
Citera
2021-07-01, 08:39
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
https://www.aftonbladet.se/a/kR4L3Q

Till skillnad från många tror jag faktiskt att Gm med medhjälpare kommer gripas inom en snar framtid.

Tveksamt. Vem ska vittna menar du?
Citera
Medlem
desammlass avatar
Någon som vet vart man kan se pressträffen inte hittat någon länk till de
Citera
Medlem
Citat:
Enligt nyheterna nyss sa de att skotten var avsedda för polisen och ingen annan enligt vittnen på plats.

Vilka nyheter -TV4:a, SVT, SR?
Citera
Medlem
Ytterst tragiskt. Blir intressant att se om dom fångar gärningsmannen och det är en yngre talang. Då lär ungdomsrabatter och mildare straff för yngre komma upp för diskussion på riktigt...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mandis96
Tror ni poliser kommer börja köra american style och agera mer våldsamt/skjuta mer?

Hoppas innerligt på det. Nu får det fanimig vara nog med det svenska daltandet när det kommer till gängkriminella. Hoppas piketen och Nationella insatsstyrkan gör ett jävla röjande i dessa "utsatta" områden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in