2021-07-01, 08:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluff995
Om detta skulle visa sig vara ett attentat planerat och utfört av ett kriminellt nätverk, vad är chanserna att GM ens är kvar i landet? Är det exvis en lejd mördare borde väl övriga inblandade ha förberett en effektiv flyktväg åt honom?
Knappast att han skulle lämna sitt gäng för att gömma sig för polisen, GM i fråga, om det var med mening visste exakt var han skulle sikta och vart han skulle springa för att döda och ta sig undan alltså ingen vanlig springpojke garanterat någon som övat prickskytte och gjort liknande saker förr.
Citera
2021-07-01, 08:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av living4free
Död med andra ord.
https://twitter.com/AyjayBetts/status/1410362222463885322?s=19

Nya Sverige, det har daltats för länge.
Snart i ditt närområde, sprider sig som cancer över hela samhället.

Isåfall är det nya Sverige bra. Det har vart färre polismord på 20 år än va det var under hela 60-talet. Skärp dig
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRosaRosaRosa
Det är en skandal oavsett vem som blir skjuten. Vi vet inget om varför polisen blev skjuten och om den som sköt ens visste att det var en polis. Alla är snabba med klyschorna att det är ett angrepp på staten/det öppna samhället etc, och visst är det illa när samhällets tjänstemän blir angripna pga sin tjänsteutövning, men det är för tidigt att säga något om motiv. Jag tror på psykisk ohälsa.

Tror du att skjutningar och kriminalitet löses genom att sätta in 20 polispatruller och ha helikoptrar spanande permanent? Det handlar givetvis som på alla andra samhällsområden om politiskt vilja och ekonomiska resurser för hållbar förändring.

Vilka konkreta förslag och ekonomiska resurser hade förhindrat att en polis blir ihjälskjuten?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Varför kallar polisen till pressträff?
Det blir blir bara dom vanliga svaren.
Inga kommentarer.
Kan inte gå in på det nu.
Vi arbetar brett på fallet.
Med hänsyn till offret kan vi inte säga mer.
Vi satsar nu på trygghetsåtgärder i området.
..Blir som vanligt helt meningslöst..

Jag hade önskat mig en presskonferens med amerikansk stil.
”We will hunt you down”osv
Men det lär ju inte hända
Citera
2021-07-01, 08:07
Medlem
Bennermanns avatar
Senast en polis sköts till döds i Sverige var 2007.
Jag funderar över om inte detta är ett försök att påverka ett eventuellt extraval. Detta givet att den som ligger bakom (beställningen) av dådet har vetskap eller starka indikationer om att ett extraval blir av. Vi alla har förstått hur vänsterbliven politik förstört vårt samhälle och att det vore slutet om det tilläts fortgå.

Hata slumpen att det kommer ett polismord när det puttrar om extraval. Å andra sidan påverkade inte ens ett terrordåd det svenska efterblivna valboskapet, som i stället visat sig gå ut i nån slags gay-inspirerad kärleksmanifestation.
Citera
2021-07-01, 08:07
Medlem
AreYouBacks avatar
Lyssnar på morgonekot...

Sara boende i området: "Det är ju lite tråkigt" (man hör hur hon nästan ler när hon säger det). "Det är så vanligt att man blivit luttrad, och inte bryr sig om avspärningar".
Citera
2021-07-01, 08:08
Medlem
Niqqass avatar
Någon som sparat ner filmen som spreds på twitter under natten o kan ladda upp?
Citera
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jolex
Isåfall är det nya Sverige bra. Det har vart färre polismord på 20 år än va det var under hela 60-talet. Skärp dig

Jag tror de flesta ser detta som ett trendbrott.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRosaRosaRosa
Inte tillräckligt, uppenbarligen. Men det är främst andra professioner än poliser som behövs.

Kan du sluta skriva i tråden av hänsyn till den avlidnes anhöriga och kollegor?
Citera
2021-07-01, 08:09
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Jag hade önskat mig en presskonferens med amerikansk stil.
”We will hunt you down”osv
Men det lär ju inte hända

"Vi ska ringa runt och fråga föräldrar var deras barn var så vi kan bjuda in dem på saft och bullar".

Jag hoppas att det händer något med polisen idag. Jag hoppas på en vändning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niqqas
Någon som sparat ner filmen som spreds på twitter under natten o kan ladda upp?

Sök "Biskopsgården" på Twitter och scrolla ner. Då hittar du klippet där.
Citera
Medlem
1SHOT1KILLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Polis ger bild av situationen i drabbade områden i Göteborg
Den här intervjun gjordes för några dagar sedan, men den känns högaktuell nu.

Polisen i tårar efter frågan om gängens dolda offer: ”Helt chanslös”

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/polisen-bryter-ihop-under-intervjun-kanner-mig-helt-maktlos

Det handlar om Våldsmonopolet, och problemet är inte isolerat till Göteborg på något sätt. Samma saker händer i ex. Stockholm, för den som inte trodde att det hade nåt dit.

Det har under en längre tid varit uppenbart att Polisen inte har våldsmonopol, men problemet ignoreras som man bäst gör när man snabbt inser att det här löser man inte på något lätt sätt. Att sätta in militären är liksom inte lösningen. Biskopsgården har väl redan typ 20 olösta mord i närtid? Lokalbefolkningen lär inte bry sig för att en polis avrättas, deras likgiltighet på filmen var visande.

Sverige behöver en kraftig och våldsam omstart, men de som har makten att göra den pratar hellre om helt andra saker.

Den senaste tiden har svensk Polis haft en del framgångar, och sossarna har tagit åt sig berömmet, tack vare utländsk Polis/FBI. Men efter framgång kommer motgång och nu slog pendeln tillbaka.

Det enda goda som kan komma ur detta är att vi får en politisk förändring, men den motarbetas ju av all media varje timme, varje dag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in