2021-07-01, 01:05
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
Självklart vill man det. Eller föredrar du en kort och övergående immunitet så du måste ta en ny spruta i månaden? Fördumningen i det här landet bara fortsätter...
Nej, jag föredrar immunitet från T-celler och B-celler, inte en "persistent immune reaction".
Citera
2021-07-01, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArganaS
ställer frågan igen.. dubbelt så farligt som vad? vad baserar man det på? jämfört med vad?

Tidiga data som jag hört nämnas i pressen. Dubbelt så många av smittade behöver läggas in på sjukhus. Men detta är preliminära uppgifter.

Det lär dock stämma baserat på hur det sett ut i Indien. Dessutom väldigt logiskt då viruset fäster lättare till sina målceller, är mer virulent osv.
Citera
2021-07-01, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Tidiga data som jag hört nämnas i pressen. Dubbelt så många av smittade behöver läggas in på sjukhus. Men detta är preliminära uppgifter.

Det lär dock stämma baserat på hur det sett ut i Indien. Dessutom väldigt logiskt då viruset fäster lättare till sina målceller, är mer virulent osv.

just de preliminära uppgifter men sak samma, indien ett av världens fattigaste länder det säger allt..

nej jag tror inte ett smack på detta då säkra uppgifter inte verkar finnas... engelska viruset var ju dödsdomen det med enligt media och det vart ganska blas´e
Citera
2021-07-01, 01:22
Medlem
Citat:
just de preliminära uppgifter men sak samma, indien ett av världens fattigaste länder det säger allt..

nej jag tror inte ett smack på detta då säkra uppgifter inte verkar finnas... engelska viruset var ju dödsdomen det med enligt media och det vart ganska blas´e

Vi får se vad du säger i höst. Att det är mycket mer smittsamt än original-covid är redan ett accepterat faktum. Att det är farligare är lite osäkert ännu men mycket tyder på det.
Citera
2021-07-01, 03:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Vi får se vad du säger i höst. Att det är mycket mer smittsamt än original-covid är redan ett accepterat faktum. Att det är farligare är lite osäkert ännu men mycket tyder på det.
Tyder duger inte för mig... hur mycket? inom vilken grupp? jag tycker verkligen inte att är vansinnigt smittsamt som många vill få det att låta, det går rätt sakta för att vara EXTREMT smittsamt.
Men det är min ståndpunkt .
Citera
2021-07-01, 03:55
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Tyder duger inte för mig... hur mycket? inom vilken grupp? jag tycker verkligen inte att är vansinnigt smittsamt som många vill få det att låta, det går rätt sakta för att vara EXTREMT smittsamt.
Men det är min ståndpunkt .
Citat:
För andra dagen i rad har Ryssland registrerat fler dödsfall kopplade till covid-19 än något annat dygn tidigare. Totalt noterades 669 avlidna på onsdagen, enligt myndigheternas statistik.
Citat:
Ryssland kämpar mot ett utbrott av deltavarianten, den hittills mest smittsamma varianten av coronaviruset, och president Vladimir Putin vädjar till ryssarna att gå och vaccinera sig.
https://www.sydsvenskan.se/2021-07-01/morkt-covidrekord-i-ryssland

Lär ju dra igång smittspridningen i fler länder.
Citera
2021-07-01, 04:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
https://www.sydsvenskan.se/2021-07-01/morkt-covidrekord-i-ryssland

Lär ju dra igång smittspridningen i fler länder.
ja vi får se! Varför skrivs det inte om hur många som överlever? utan bara mörka hemska chock siffror .. Man har blivit matad i snart 2 år med de så man reagerar inte ens, ungefär som 20 död i sprängdåd i afanistan, rycker på axlarna och går vidare
Citera
2021-07-01, 05:55
Medlem
Nu har jag levt ihop med Covid-sjuk i 2 veckor. Lever som vanligt, förutom att vi sover i olika rum p.ga hennes hosta. Gör ingenting annorlunda annars. Inga munskydd, handsprit et.c. Är väl inte för sent än kanske, att bli smittad, men tror min genomgångna tidigare infektion fungerar. Iofs har jag innan den, inte varit sjuk, ens haft en liten förkylning på 25-30 år, så har nog ett bra immunförsvar. När jag hade Covid var jag lindrigt sjuk i ca 2 dygn.

Hon däremot brukar åka på det mesta som cirkulerar. Hon har även tagit första sprutan.

Utan media och internet hade nog detta passerat som en vanlig förkylning/influensa för mig och säkerligen många med mig.
Citera
2021-07-01, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
Det står inte mindre mängd i studien utan det står minimal mängd. De har alltså inte enbart haft de som är strikt veganska utan även de har tagit med de som äter sällan kött men äter normalt veganskt.

Mina tre länkar var de tre första du får upp om du googlar. Växt baserad kost är just kost som är baserad på växter.

Pröva själv att googla "vad är växtbaserad kost". Vad du få upp är detta.
Att äta växtbaserat innebär att du äter veganskt fast hälsosamt. Vegansk kost är: ALL mat som är utan animalier. Det innebär att en vegan kan leva på oreos, pommes och coca cola. Växtbaserad kost är: All vegansk kost som inte är halvfabrikat.

Nej.

I studien beskrivs plant based som "mer vegetarier och mindre kött".

https://nutrition.bmj.com/content/early/2021/05/18/bmjnph-2021-000272

Citat:
In 2884 front-line healthcare workers from six countries (France, Germany, Italy, Spain, UK, USA), individuals who reported following plant-based diets and plant-based diets or pescatarian diets that were higher in vegetables, legumes and nuts, and lower in poultry and red and processed meats, had 73% and 59% lower odds of moderate-to-severe COVID-19, respectively.

Det du länkar till är en vegansk version av plant based.

Det går att äta plant based vegansk och vegitariskt.

Exakt den formulering du citerar kommer härifrån:

https://www.fivesec.co/blogg/vegan-vs-vaxtbaserad-kost

Här beskriver hon sig själv:

https://www.fivesec.co/about

Citat:
Hey! My name is Alexandra and I am a plant-based vegan foodie from Sweden. I am certified within Plant-Based Nutrition and have dedicated my last years educating myself and exploring the vegan plant-based lifestyle.

Det är alltså en vegans synpunkter på plant based. Då finns det inte med några animalier, mejeriprodukter osv.

I studien som ursprungligen länkades till var det dock inte vegan plant based diet utan plant based med kött.
Citera
2021-07-01, 08:38
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alcanarcarrer
2 ggr/år och vi som vaccinerat alla över 65 års ålder med Astras vaccin också visar det sig att man räknar med 6 månaders skyddseffekt? Tyckte jag läste i dag att man räknade med livslångt skydd, det är en jävla spridning på buden gällande covid vaccin, helt sjukt!

och FORTFARANDE tror fårskallarna att hela denna kampanj handlar om att hindra spridningen av ett "mycket farligt virus".. två shots och sedan är det över... nu ska det fyllas på regelbundet... inget att ifrågasätta

De reagerar inte heller över de frihetsinskränkande sk VACCIONATIONSPASSEN som nu införs.. de tycker väl att det är "toppen" då det nu blir "lättare att resa"... men ifrågasätter inte VARFÖR de överhuvudtaget behövs.

Nu förstår jag Masspsykos, Flockbetende mycket bättre..
samt varför en liten klick styr den stora massan.. alla är helt enkelt inte kapabla att söka efter fakta och se klart i ett kaos.
Citera
2021-07-01, 08:45
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
och FORTFARANDE tror fårskallarna att hela denna kampanj handlar om att hindra spridningen av ett "mycket farligt virus".. två shots och sedan är det över... nu ska det fyllas på regelbundet... inget att ifrågasätta

De reagerar inte heller över de frihetsinskränkande sk VACCIONATIONSPASSEN som nu införs.. de tycker väl att det är "toppen" då det nu blir "lättare att resa"... men ifrågasätter inte VARFÖR de överhuvudtaget behövs.

Nu förstår jag Masspsykos, Flockbetende mycket bättre..
samt varför en liten klick styr den stora massan.. alla är helt enkelt inte kapabla att söka efter fakta och se klart i ett kaos.

Rädda människor är lätta att få att göra vad du vill.

Påminner starkt om hur det gick till när hitler tog makten.

Om man inte förstår problemet med vaccinpass, interna som externa, förtjänar man inte att leva i ett fritt samhälle.
Citera
2021-07-01, 08:59
Medlem
WimHofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Utan media och internet hade nog detta passerat som en vanlig förkylning/influensa för mig och säkerligen många med mig.

Mitt under denna fruktansvärt dödliga pandemi ökar jordens befolkning med 1,03%. När man läser alla domedagsprofeter här på FB skulle man kunna tro att folk dör som flugor

https://www.macrotrends.net/countries/WLD/world/population-growth-rate
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in