Citat:
Ursprungligen postat av
Maharaja79
Men seriöst vad är Centerns ”end game” här egentligen?
De bränner broar till borgarna, gör sig omöjliga och obstruerar mot vänstern, trots att vänstern sträckt ut en hand och förklarat att de inte kommer ställa några stora krav nu framöver osv.
Jag tycker Centerns agerande verkar totalt irrationellt och att de riskerar att tappa mängder av väljare på detta sätt. Då åtminstone jag (om jag vore C-väljare), skulle bli mer och mer rädd att min röst blir en bortkastad röst…
Nån som förstår C:s agerande och vad deras slutmål är får gärna förklara. Ifall det seriöst är att C själva tror att lilla C ska få statsministerposten, bara för att de obstruerar, så ser jag det som väldigt verklighetsfrånvänt.. 🤔
Centern och Annie Lööf vill se principfasta ut och göra sken av att vara den som sätter tonen och bestämmer. Därav den ständigt höga svansföringen och arrogansen till höger och vänster. Det här vinner de på. Sverige är fullt av svaga, lättimponerade människor som tror att den som
uppför sig som att den har rätt, är den som också har rätt. Det är därför Lööf sitter på trygga mandat, och knappast lär tappa särskilt många i valet 2022.