Citat:
Ursprungligen postat av
Konrad
Inte just men vänta du bara tills hon i opposition får chansen att i ekonomiska frågor angripa M från den nyliberala sidan. Jag tror att M i en ev. Regeringsställning då besvärat kommer att börja skruva på sig. Det finns nog en ganska betydande del medelklassväljare i M som då kommer att se C som ett klart borgerligt alternativ. Att C kommer att sluka L är jag helt övertygad om.
Annie talar hela tiden om mitten och det kan man tolka som man vill. Jag tolkar det som att hon avser en nyliberal inriktning.
Jo, men den där profilen på partiet du målar upp är ju bara applicerbar på ett Centerparti som leds av Annie Lööf. Det börjar gå upp för fler och fler att människan är kliniskt sinnessjuk, och att det bara finns dårar, perverterade as och utopister kvar i partiet.
Rävhyndan sitter inte länge till, och nästa partiledare blir en karl. Antagligen en gubbe med rötterna i lantbrukeriet igen, eftersom bönderna är mäktiga och har enorma ekonomiska resurser och tålamodet med det rödhåriga apskaftet är över sedan länge.