2021-06-30, 16:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av skitpenna
Han tar åtminstone ansvar. Jimmie spelar på nätter, vågar inte konfrontera svärmor och låter sina barn växa upp utan kärnfamilj. Ser ut att gå in i väggen när som helst. Steffe är stabil
Bara nån som skiter totalt i att gängvåld, klanrättvisa och kriminalitet tar över samhället kan tycka att Löfven tar ansvar. Då är man obrydd över utvecklingen.
Citera
2021-06-30, 16:52
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRosaRosaRosa
Du verkar lite trög. Läs inläggen istället för att låta som en papegoja.

Om Löfvens försök, som jag tror mest på, inte håller händer detta. När de två stora partiernas försök fallit inser de ansvarsfulla partiledarna att regering + budget inte kommer att gå vägen i någon konstellation. Alla tjänar dock på att få inflytande i antingen regering eller budget, trots allt aber. Majoriteten kan acceptera Annie, bara Åkessons parti röstar rött. Budget blir antingen en kompromiss med S, Mp, C, V och L eller om de inte får till det blir största enskilda budgetförslag M + Kd och L. Sd kan lämnas utanför om de ändå blir större än Annies budgetkonstellation.

Nej. Det kommer inte att gå dit. Det kommer bli extra val. Novus mätning igår ger KD, M och SD majoritet.
Citera
2021-06-30, 16:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LordBrettSinclair
...tröttsamt onekligen, men kanske vi till höger om C måste börja använda samma terminologi som vänstern gör. Dra upp Pol Pot, Bader Meinhof, DDR, Nordkorea, Stalin, eller varför inte Djingis Khan eller Timur Lenk? All dessa samhällen som byggt på andras blod, våld, makt- och egendomsövertagande och förgörelse av den fria individen. De ligger ju alla betydligt närmare den svenska vänsters ideologi och idealsamhälle (utopi/våt dröm) än vad Hitler ligger den svenska högerkonstellationen som i ett historiskt politiskt perspektiv nog måste anses vara närmast vad svenska socialdemokraterna var fram till 60-talet.

Annie Lööf är riksludret nummer ett. Hora. Landsförrädare, eftersom hon sålt sitt land för pengar.

Helt ok att uttrycka sig så. Dagens 7-klöver får låta som de gör. Jag svarar såhär. Dessutom har jag högst förmodligen alldeles rätt. Det syns ju hur hon agerar.
Senast redigerad av Mertillen 2021-06-30 kl. 16:55.
Citera
2021-06-30, 16:55
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av x-factory-x
Det är tydligt att valet 2018 utgjorde ”point of no return” för Sverige. Annie och Björklund satte då kniven i ryggen på moder Svea när de lämnade alliansen trots C-löften om att avsätta Löfven. Efter en sådan kupp finns inte längre några gränser för vad politikerna kan ta sig till i syfte att behålla makten. Paralleller till Belarus och Ryssland ligger inte långt borta.

Är det inte Hitler som ligger närmare till hands?

Han tog ju över Tysk politik utan att hans part hade någon majoritet.
Citera
2021-06-30, 16:58
Medlem
x-factory-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zolotukhin
De avsatte också Löfven. Så det löftet höll man.

I slutändan är det svenska folket som vid val efter val ständigt röstar på dessa partier som faktiskt får skylla sig själva över utvecklingen i samhället. I andra länder kör en diktator landet i botten mot folkets vilja, i Sverige är det folket som röstar för sin egen självförstörelse frivilligt. Respektera folkets vilja.
Partierna trixar ihop oheliga konstellationer som inte har stöd i valresultatet. 60% röstade på partier som ville ha mer restriktiv migrationspolitik men fick istället en agenda styrd av i sammanhanget extrema C och MP. Så folket har börjat fatta, men politikerna tar oss i tvåan ändå. De vet att SD numera är rumsrena, men är rädda för att ge dem den demokratiska plattform de förtjänar. I längden kan man dock inte fylla en ballong hur mycket som helst.
Citera
2021-06-30, 16:58
Medlem
FedupFlorences avatar
Länkar även här då det handlar just om kartellen i riksdagen. Chris Forsne, tidigare på SVT.
Citera
2021-06-30, 16:59
Bannlyst
Jag fattar inte, han bögen tuffa uffe har ju chansen nu, han kan ju bilda regering med KD och SD, L och MP är åt helvete ändå, så varför tar han inte chansen?
Citera
2021-06-30, 17:01
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuicideSwedes
Jag fattar inte, han bögen tuffa uffe har ju chansen nu, han kan ju bilda regering med KD och SD, L och MP är åt helvete ändå, så varför tar han inte chansen?
Han ska försöka bilda regering nu. Lär misslyckas, men inte helt säkert.
Citera
2021-06-30, 17:02
Medlem
EggBoxJuans avatar
Storgeneralen Stiffe snart på plats igen garanterat, om så efter extraval.
Nånting är ruttet i Sverige, överallt, och jag menar överallt tisslas och tasslas det om att SD är enda vägen framåt.
Valfusk eller soffliggare?
Citera
2021-06-30, 17:02
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EggBoxJuan
Storgeneralen Stiffe snart på plats igen garanterat, om så efter extraval.
Nånting är ruttet i Sverige, överallt, och jag menar överallt tisslas och tasslas det om att SD är enda vägen framåt.
Valfusk eller soffliggare?
De velar fortfarande. De kommer.
Citera
2021-06-30, 17:05
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Bara nån som skiter totalt i att gängvåld, klanrättvisa och kriminalitet tar över samhället kan tycka att Löfven tar ansvar. Då är man obrydd över utvecklingen.

Man är en fanatiker utan empati som tycker Partiet går före allt lidande.
Citera
2021-06-30, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuicideSwedes
Behövs nyval för att högern ska få makten eftersom de sannolikt skulle öka sina mandat mot vänsterblocket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in