2021-07-07, 17:45
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnsvaravsnA
4.5… bara valresultat räknas. Men rösterna är viktiga om de behövs för en majoritet. Så viktiga att man kan få igenom mycket politik…
Valresultatet tycks komma att bero på Coronas utveckling. Folk tyr sig till sittande styre vid akuta kriser, och OU talar sitt tydliga språk.

Om covid är en icke fråga vid valet blir det storslam för blågula. Främst SD kommer nog gå bra då, eftersom det var från S väljarna kom och gick innan och under krisen (kom till SD alltså).
Senast redigerad av LadySweden 2021-07-07 kl. 17:49.
Citera
2021-07-07, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Du missförstod mig. Jag skyller inte på Kakabaveh. Tvärtom tycker jag att hon var rak och modig. Jag påpekade bara att efter det att hon sagt att hon skulle släppa fram Löfven behövdes det inte någon liberal konspiration, som det spekulerades om.

Vad gäller Lundström, så beklagar jag att hon röstade som hon gjorde, och att hon inte hade kurage att gå ut offentligt i förväg och säga hur hon skulle göra. Särskilt illa är det om hon meddelade DN men inte partiet, men hur det är med det vet vi inte.

Hur vet du att Nina Lundström inte hade meddelat partiet innan hon skrev sitt inlägg i DN?
Jag är övertygad om att hon och andra L-riksdagsmän informerade partiet att de hade för avsikt att rösta nej till UK vid en eventuell omröstning om honom som statsminister i riksdagen. Det var därför som han kastade in handduken redan före omröstningen som skulle ha varit i måndags.
Jag tror dock inte, som vissa andra, att detta skulle vara en konspiration från L som parti. Jag tror att ledningen för L verkligen skulle vilja byta ut SL mot UK men att de inte hade stöd för detta i hela riksdagsgruppen.
Citera
2021-07-07, 17:47
Medlem
ToorMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Vad kan han göra då?

Regeringen har gjort massor, och kan fortsätta med det.
Citera
2021-07-07, 17:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AnsvaravsnA
4.5… bara valresultat räknas. Men rösterna är viktiga om de behövs för en majoritet. Så viktiga att man kan få igenom mycket politik…
Ja, nästa valresultat kommer knappast ge Liberalerna 4 procent.

Bra att Nina Lundström visade Liberalernas sanna ansikte och satte spiken i kistan för det skitpartiet. Det blir en M/KD/SD koalition och det tackar vi för.
Citera
2021-07-07, 17:48
Medlem
Ulf Kristersson: Invandringen i Sverige har blivit en belastning

Nu viftar Ulf med den vita flaggan

Ser ut som att han insett att det blir omöjligt att vinna 2022 valet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Steffe sitter där och ler under munskyddet och tänker "Hah! Lättlurade jävel! Din lapp kommer vi inte genomföra din dumma jävel!".
Exakt, Steffe kommer riva lappen och säga till kakabave "ls this your shield kakabave? A piece of paper?"
Som den diktator han är kan han lätt köra ett sånt Cersei grepp
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HemskeSven
Ja, till viss del i varje fall. Räkna med att Sd kommer ta ett par extra steg snart för förhandlingslägets skull. Så att de har lite att backa på.
Som det låter på Jimmie och Ebba ska förhandlingsläget inom blågula bero av valresultatet och inte av taktik.

Det blir SDs invandringspolitik. Punkt. De vallöften som ges av respektive parti får inte, inom blågula blocket, förhandlas ned eller bort. Väljarna ska respekteras.
Citera
2021-07-07, 17:49
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToorMan

Landet står i brand, polisen är maktlös och blir t.o.m. avrättad, vad kan regeringen göra?
Citera
2021-07-07, 17:50
Medlem
Citat:

Då varför är det värre för alla förutom riksdagsledamöter i Sverige?
De bor inte i utsatta områden, de har hög lön.
De är inte pensionärer! De söker inte jobb.

Vad har Röfven gjort för att landet skall bli bättre??
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Det betvivlar vi tyvärr inte.... Det kan fortfarande bli värre.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gym84
Bra lön för en f d svetsare.

Han har dock aldrig varit svetsare, klarade inte utbildningen. Engagerade sig inom div. låtsasjobb inom facket istället.
Citera
2021-07-07, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vimes76
Exakt, Steffe kommer riva lappen och säga till kakabave "ls this your shield kakabave? A piece of paper?"
Som den diktator han är kan han lätt köra ett sånt Cersei grepp

Precis,

Vad har hon att komma med senare?
Ingen står bakom henne!!!
Så lättlurad!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in