Citat:
Ursprungligen postat av
Regulus
Du missförstod mig. Jag skyller inte på Kakabaveh. Tvärtom tycker jag att hon var rak och modig. Jag påpekade bara att efter det att hon sagt att hon skulle släppa fram Löfven behövdes det inte någon liberal konspiration, som det spekulerades om.
Vad gäller Lundström, så beklagar jag att hon röstade som hon gjorde, och att hon inte hade kurage att gå ut offentligt i förväg och säga hur hon skulle göra. Särskilt illa är det om hon meddelade DN men inte partiet, men hur det är med det vet vi inte.
Hur vet du att Nina Lundström inte hade meddelat partiet innan hon skrev sitt inlägg i DN?
Jag är övertygad om att hon och andra L-riksdagsmän informerade partiet att de hade för avsikt att rösta nej till UK vid en eventuell omröstning om honom som statsminister i riksdagen. Det var därför som han kastade in handduken redan före omröstningen som skulle ha varit i måndags.
Jag tror dock inte, som vissa andra, att detta skulle vara en konspiration från L som parti. Jag tror att ledningen för L verkligen skulle vilja byta ut SL mot UK men att de inte hade stöd för detta i hela riksdagsgruppen.