• 1
  • 2
2021-06-30, 07:37
Medlem
Milldues avatar
Företaget Trodo.se (bildelar på nätet)

Jag har vid två tillfällen beställt från dessa och det har vid båda tillfällena tagit VÄLDIGT lång tid att få sakerna som beställts.

Deras E-post adress fungerar inte "info@trodo.se" Deras "fyll i för kontakt" via hemsidan fungerar inte heller vilket gör det omöjligt att kontakta företaget skriftligen.

När man försöker ringa så sätts man i en telefonkö.. jag har försökt ringa vid 3 tillfällen

tillfälle 1 orkade jag vänta i 1 timme och 20 minuter
Tillfälle 2 så kopplades samtalet ner efter 1t 30 minuter
tillfälle tre så kom jag fram till någon tjej som sedan kopplade bort samtalet ut i "etern".

med andra ord så går det inte att kommunicera med detta företag.

Väldigt oseriösa och med extremt långa leveranstider.. vilket inte fungerar på bildelar som ofta skall monteras på fordon som ex. skall ombesiktas inom en månad.

Då jag reparerar bilar åt folk som "hobby" så blir folk naturligtvis missnöjda med dessa långa leveranstider.. jag har ex. gjort beställningar efter "trodo beställningen" samtliga av dessa levererade snabbt och korrekt. En firma inom 28 timnmar (från beställning tills jag hade paketet i hand) En eloge till "Carpart1" snabbast i år..

Har fler samma erfarenhet av Trodo ?
Den beställning jag gjorde som nummer 1 tog 7 veckor att få hem.. Denna beställning jag nu gjort lär ta längre än så..
Citera
2021-06-30, 07:52
Medlem
Henriksss avatar
Inte alls min erfarenhet.
Har gjort många beställningar där och det tar 4-5 arbetsdagar tills jag har grejerna.
Citera
2021-06-30, 08:03
Medlem
Milldues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henrikss
Har gjort många beställningar där och det tar 4-5 arbetsdagar tills jag har grejerna.

Mycket märkligt då jag beställt saker de påstår skall "finnas i lager". nu senast en lambdasond".. är uppe i 8 veckor nu. 7 veckor vid förra beställningen.

Har tyvärr bara en bekant som beställt från dem och han beställde några filter och det tog 4 veckor att få efter beställning.
Citera
2021-06-30, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henrikss

Håller med Tycker deras utlovade leveranstider brukar stämma..+ väldigt bra priser.
Citera
2021-06-30, 08:47
Medlem
Milldues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjonk
Håller med Tycker deras utlovade leveranstider brukar stämma..+ väldigt bra priser.

Absolut inget fel på priserna. Däremot lev tiderna och hur man kan kontakta dem.

Att skicka e-post till info@trodo.se är kört.. provade igen denna morgon inte heller ifyllnads scriptet på deras hemsida tycks fungera. Man får ett felmeddelande då man försöker sända in formuläret ifyllt.
Citera
2021-06-30, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milldue
Absolut inget fel på priserna. Däremot lev tiderna och hur man kan kontakta dem.

Att skicka e-post till info@trodo.se är kört.. provade igen denna morgon inte heller ifyllnads scriptet på deras hemsida tycks fungera. Man får ett felmeddelande då man försöker sända in formuläret ifyllt.

Hmm har för mig att jag ville avboka nånting jag hade beställt 1 gång Va inga problem som jag minns..
Citera
2021-06-30, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milldue
Företaget Trodo.se (bildelar på nätet)

Jag har vid två tillfällen beställt från dessa och det har vid båda tillfällena tagit VÄLDIGT lång tid att få sakerna som beställts.

Deras E-post adress fungerar inte "info@trodo.se" Deras "fyll i för kontakt" via hemsidan fungerar inte heller vilket gör det omöjligt att kontakta företaget skriftligen.

När man försöker ringa så sätts man i en telefonkö.. jag har försökt ringa vid 3 tillfällen

tillfälle 1 orkade jag vänta i 1 timme och 20 minuter
Tillfälle 2 så kopplades samtalet ner efter 1t 30 minuter
tillfälle tre så kom jag fram till någon tjej som sedan kopplade bort samtalet ut i "etern".

med andra ord så går det inte att kommunicera med detta företag.

Väldigt oseriösa och med extremt långa leveranstider.. vilket inte fungerar på bildelar som ofta skall monteras på fordon som ex. skall ombesiktas inom en månad.

Då jag reparerar bilar åt folk som "hobby" så blir folk naturligtvis missnöjda med dessa långa leveranstider.. jag har ex. gjort beställningar efter "trodo beställningen" samtliga av dessa levererade snabbt och korrekt. En firma inom 28 timnmar (från beställning tills jag hade paketet i hand) En eloge till "Carpart1" snabbast i år..

Har fler samma erfarenhet av Trodo ?
Den beställning jag gjorde som nummer 1 tog 7 veckor att få hem.. Denna beställning jag nu gjort lär ta längre än så..

jag har samma erfarenhet som du dock tog det 2v trots det stod på deras hemsida att varorna beräknas komma inom 1v Det tar lång tid få svar via mail bsetälled därför från Autodoc Torsdag 24/6 fick delen måndag 28/6 en slang vart väldigt överraskad av snabbheten Nu antar jag man inte firar Midsommar i tyskland
Citera
2021-06-30, 10:17
Medlem
Megaforces avatar
Trodo levererar i regel från externa lager via deras egna lager så man måste alltid vänta in leveranserna från de externa lagren vilket kan ta tid eftersom leveranser från de externa lagren i regel samfraktas vilket gör att man kan behöva få vänta några dagar tills tillräckligt många beställningar av varor från externlagret kommit in.
Citera
2021-06-30, 12:31
Medlem
Beställde olja plus filter en gång, tog 4 veckor trots att det fanns på lager.
Kör autodock nu, problemfritt.
Citera
2021-06-30, 13:09
Medlem
MosterAugustas avatar
Kärringen har bytt från Autodoc till Trodo. Båda har alltid funkat bra men trodo något billigare och man slipper alla djävla popups och just-nu-reor som inte gör saker billigare.
Citera
2021-06-30, 14:04
Medlem
Swe1227s avatar
Tycker dom har varit riktigt bra. Aldrig fattat varför dom inte gjort någon reklam tidigare. Nu såg jag dock reklam från dom för nån vecka sen, kanske därför dom haft mer att göra än vanlig.
Citera
2021-06-30, 14:53
Medlem
Varning för trodo, misterauto och ebay de är mkt billigare jmfrt med mellanhänder i sverige
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in