2021-06-30, 13:04
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABljuger
Det är det jag inte fattar. Han avgick. Måste väljas på nytt. Hur röstar man då? Om talmannen frågar: Vill ni ha svetsarn igen och 100 röstar Ja 150 röstar Nej och resterande Avstår vad blir det då?

Ny talmansrunda fram tills dess att fråga om att bilda regering tillställts Riksdagen för fjärde gången. Efter det blir det omval.
Citera
2021-06-30, 13:05
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Omfattande landsbyggdspaket ifrån Moderaterna för att tämja C.

Kommer inte räcka. M kan i princip lova C statsministern posten och dessa kommer inte nappa så länge SD är på den sidan.

C kommer stanna på vänstersidan - L kommer stanna på högersidan. Så sluta försöka locka över respektive parti till sin sida för helvete.

Santesson får gärna sluta läspa dessutom.

fan, har inte hört det innan du sagt det. Nu kommer jag lägga märke till det. Tack.
Citera
2021-06-30, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jettz
Det var tufft av Jennie, som minister sitter hon på ca 140 000 kr i lön per månad. Nu som ledamot lär det väl vara ca 80 000 kr?
https://www.svd.se/lonelyftet-sa-mycket-tjanar-ministrarna-nu
Det troliga är nog att Stefan hittar en ny plats. Och ministerlönen mister hon i alla fall om inte S vinner.
Citera
2021-06-30, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Ny talmansrunda fram tills dess att fråga om att bilda regering tillställts Riksdagen för fjärde gången. Efter det blir det omval.

Nej.

Utan röstar 175 emot Löfven (eller UK) så är det kört.

Skulle 100 rösta för 100 emot och resten lägger ner - då är det för.
Citera
2021-06-30, 13:07
Medlem
Du milde moderatkäringen slickar bara fitta på Anni
Citera
2021-06-30, 13:08
Medlem
Pethuglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Han är ex-moderat på så sätt att han är neutral till riksdagens partier. Och han sitter inte i riksdagen, han är ledig från sin riksdagsplats. Så kolla fakta före du skriver. Eller Innan som är grammatiskt korrekt svenska.

Han är moderat fortfarande hur du än vrider eller vänder på det eller hur förklarar du att det alltid i TV nyheterna står (M) efter hans namn.
Citera
2021-06-30, 13:09
Medlem
Gynekologstols avatar
M: "C-väljare, rösta på oss istället för på C"
Citera
2021-06-30, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
fan, har inte hört det innan du sagt det. Nu kommer jag lägga märke till det. Tack.
Hon läspar för att hon har tandställning. Hon har tandställning som sitter på insidan av tänderna och därmed gör det lite svårare att prata. I början hade hon räls (i ett par intervjuer såg man att hon hade rälstandställning), men sedan försvann den och hon började då läspa istället, det är för att hon satte tandställningen på insidan istället.

Min exflickvän hade just en sådan tandställning och medan den är osynlig är en av baksidorna är att man börjar läspa då tungan får mindre plats...
Citera
2021-06-30, 13:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Charvet
Med reservation för att du är ett rent troll: Det är väl snarare hur man svarar på utmaningarna som är det avgörande, snarare än att man regerat under stora utmaningar? Och S har inte gjort ett skit för vanliga arbetande svenskar. Däremot har de sett till att fortsätta göda sin väljarbas, som numera mest består av babbar, bidragstagare och halv- och helsenila pensionärer.

För övrigt är det till stor del S själva som har skapat det du kallar "utmaningarna". Varför skulle mer av sjukdomen vara botemedlet?

...som någon klok man sagt (mot bakgrund av vår förda immigrationspolitik och skadeverkningarna för den svenska befolkningen i spåret av den) - att man måste täta läckan i båten först, sedan även tömma den på vatten för att kunna segla vidare mot land.
Citera
2021-06-30, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Ironiskt att en svart kvinna vill släppa fram ett rasistiskt parti.

Också ironiskt att många invandrare hellre ser en högerregering än en vänster.

Klart fan att vi ser hur samhället raseras och vill se förändring!
Citera
2021-06-30, 13:12
Medlem
Tror inte C går med på det M sagt under pressträffen. Annie vägrar t.om samtala med Jimmie. Fy fan vad jag hatar henne.
Citera
2021-06-30, 13:13
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av juholt69
Det tror jag inte alls. Jag tror att den cirkus vi sett under de här åren får väljarna att inse vilken oerhörd utmaning det varit att regera landet. Tror snarare att väljarna kommer belöna honom för att vara pragmatisk och att sätta Sveriges bästa i första hand.
Så ser inte rörelsen ut i OU.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in