2021-06-30, 11:39
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
Ja, visst kan man ju inte slå fast hur många avlidna det skulle bli. Har vi ett helt öppet samhälle utan vaccinationer blir det ju många, har man hårda restriktioner och vaccination blir det färre, så allt är ju relativt.

Det var någon som tog upp Fredrik Elgh uttalande om 15 000.
Jag tror att det är detta uttalande man då syftar på.
Antalet döda i Sverige med covid-19 har nu överstigit 10 000 personer. Om inget görs är det fullt möjligt att ytterligare 5 000 personer kommer att dö de närmaste två månaderna, menar virologiprofessorn Fredrik Elgh.
14 jan. 2021 Artikeln är låst så mer info av den kan jag inte se.

Men tydligen handlade det om 5000 mer om inget gjordes.

21 januari förlängdes restriktionerna.
Serveringsställen som restauranger och barer tillåts inte servera alkohol efter klockan 20. Detta förbud kommer att förlängas till och med 7 februari 2021.
Statliga myndigheter ska vidta åtgärder för att öka möjligheten för anställda att arbeta hemifrån. Detta kommer att förlängas till och med 7 februari 2021. Eftersom alla yrkesgrupper inte har möjlighet att arbeta hemifrån kommer det bli fler kontroller av riskutsatta arbetsplatser.

Folkhälsomyndighetens rekommendation om gymnasieskolan förlängs till och med 1 april 2021. Den justeras något. Undervisningen ska nu bedrivas som en kombination av fjärr- eller distansundervisning och viss närundervisning.

Folkhälsomyndigheten rekommenderar att munskydd fortsatt används i kollektivtrafik under rusningstrafik.

Regeringen uppmanar fortsatt kommuner och regioner att hålla icke nödvändig verksamhet stängd till och med 7 februari 2021.

Folkhälsomyndigheten har begärt att barn och unga födda 2005 och senare ska kunna delta i organiserade idrotts-, fritids- och kulturaktiviteter både inomhus och utomhus och har begärt att regeringen lättar på sin tidigare rekommendation.
Hade man inte förlängt restriktionerna och exempelvis öppnat gymnasieskolorna så hade kanske dessa 5000 avlidit.

Ja det låter rimligt.
Citera
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DedMoroz
Tror inte det finns några "antivaxxers" här. Folk är emot hjärntvätten och ett "vaccin" som är onödigt, otestat, experimentellt och beviserligen hälsofarligt och dödligt. Man är inte "antivaxxer" om man inte vill förgifta sig med skiten. Är det verkligen så svårt att förstå?
Det är inte hälsofarligt och dödligt! Det kommer att slå ner pandemin din idiot!
Citera
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Men japanerna är vana vid att använda munskydd. Det gjorde de redan innan pandemin. De har länge sett värdet av det.

Tittar jag på de 10-topp länder med högst antal döda per capita så återfinner jag inte ett enda land som är kända för sin överviktiga befolkning.

Peru, Ungern, Bosnien, Tjeckien, San Marino, Makedonien, Bulgarien, Montenegro, Brasilien, Slovakien, Belgien.

Det har inte med munskydden att göra. Japanerna äter helt annan mat än vad vi gör i väst och de lever längst i världen tack vare det.

Jämför gärna med den s.k "standard american diet", så förstår du att japanerna kommer att klara sig så mkt bättre även om de blir smittade.

De länder du radar upp har ganska stora problem med övervikt och de lever mkt ohälsosamt. Rökning är mkt vanligt i forna östeuropa. Vissa av länderna i sydamerika har problem med sin dricksvattenförsörjning vilket tyvärr leder till att de dricker läsk istället för vatten.

Då får man problem med covid såklart, vilket är mkt tragiskt. Men det går att ändra på.
Citera
2021-06-30, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Jag har inte sagt att de inte smittas. Däremot blir de inte särskilt sjuka till skillnad mot oss i västvärlden, vilket är det intressanta. Du är så fixerad vid smitta att du inte förstår att smitta och sjukdom inte är samma sak. Du kan vara smittad men ändå tämligen opåverkad hälsomässigt.

Jag vart också smittad, men inte fan blev jag särskilt sjuk och det beror sannolikt på att jag äter mkt asiatisk och fermenterad mat och är inte så rädd för fett.

Såväl smittspridningen som dödsfallen är mycket lägre i Japan, så det handlar inte främst om att deras kosthållning leder till mildare förlopp utan det handlar om att de vidtagit bättre åtgäder än Sverige för att minska smittspridningen.

https://ourworldindata.org/explorers/coronavirus-data-explorer?zoomToSelection=true&time=2020-08-01..latest&pickerSort=desc&pickerMetric=new_cases_ per_million&Metric=Confirmed+deaths&Interval=7-day+rolling+average&Relative+to+Population=true&Al ign+outbreaks=false&country=SWE~JPN

https://ourworldindata.org/explorers/coronavirus-data-explorer?zoomToSelection=true&time=2020-08-01..latest&pickerSort=desc&pickerMetric=new_cases_ per_million&Metric=Confirmed+cases&Interval=7-day+rolling+average&Relative+to+Population=true&Al ign+outbreaks=false&country=SWE~JPN
Citera
2021-06-30, 11:41
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Tror inte det finns några "antivaxxers" här. Folk är emot hjärntvätten och ett "vaccin" som är onödigt, otestat, experimentellt och beviserligen hälsofarligt och dödligt. Man är inte "antivaxxer" om man inte vill förgifta sig med skiten. Är det verkligen så svårt att förstå?
Mera rädsla och ovilja att föra utvecklingen framåt menar du???
Citera
2021-06-30, 11:41
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moentos
Alle tager ikke pandemien på allvar - det er du jo selv et lysende eksempel på.

Derfor undviger alle ikke trængsel.

Når alle skal bære munbinn reduceres smittespredning fra dem som ikke tager pandemien på allvar.

Men dette kan forklares op og ned af stolper uden accept af typer som dig der er argumentresistente.

JO det gör jag... men till skillnad mot vissa andra så försöker jag förstå VARFÖR pandemin ens uppstår. Och där slår många dövörat till tyvärr för att de inte vill göra de förändringar som krävs kanske? Jag vet inte vad problemet är..
Citera
2021-06-30, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Ja kanske är det rimligt att tänka så men jag blir lite osäker på det då paretofördelningen ställer till det.
Nja jag är inte säker på att pareto är tillämplig här. Det är mer seroprovalens och andra indata jag syftar till. Men visst jag kan ha fel, Jag har ofta fel.
Citera
2021-06-30, 11:44
Medlem
Citat:

Jag har svårt att förstå varför vaccin som bevisligen minskar dödligheten i alla länder som nått långt med vaccineringarna gör en del så rädda att de hellre riskerar en sjukdom som ofta har ett rätt besvärande sjukdomsförlopp och till och med i vissa fall dödar. Jag är även vaccinerad mot en del andra besvärande men inte nödvändigtvis dödliga sjukdomar, t.ex. TBE.
Citera
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Såväl smittspridningen som dödsfallen är mycket lägre i Japan, så det handlar inte främst om att deras kosthållning leder till mildare förlopp utan det handlar om att de vidtagit bättre åtgäder än Sverige för att minska smittspridningen.

https://ourworldindata.org/explorers/coronavirus-data-explorer?zoomToSelection=true&time=2020-08-01..latest&pickerSort=desc&pickerMetric=new_cases_ per_million&Metric=Confirmed+deaths&Interval=7-day+rolling+average&Relative+to+Population=true&Al ign+outbreaks=false&country=SWE~JPN

https://ourworldindata.org/explorers/coronavirus-data-explorer?zoomToSelection=true&time=2020-08-01..latest&pickerSort=desc&pickerMetric=new_cases_ per_million&Metric=Confirmed+cases&Interval=7-day+rolling+average&Relative+to+Population=true&Al ign+outbreaks=false&country=SWE~JPN

Jag förstår inte den här övertron att att vi kan styra över detta virus med diverse åtgärder. Det kan vi inte. Hur det går för olika länder beror till största del på hur folkhälsan ser ut i botten. Och japan har en helt annan folkhälsa än den vi ser i USA där var tredje amerikan har förstadiet till diabetes.

Och det är helt och hållet kostens fel. Folk måste sluta att skylla ifrån sig och ta ansvar själv. Dricker man läsk och juice varje dag är det dags att lägga av med det. Helst för ett år sedan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Däremot ökar inte dödsfallen, så även om det inte blir covidfritt bör det, såväl där som här, inte leda till några större nya restriktioner tycker jag:
https://ourworldindata.org/explorers/coronavirus-data-explorer?zoomToSelection=true&time=2020-08-01..latest&pickerSort=desc&pickerMetric=new_cases_ per_million&Metric=Confirmed+deaths&Interval=7-day+rolling+average&Relative+to+Population=true&Al ign+outbreaks=false&country=~GBR

Dödstalen släppar alltid.
Dom äldre och riskgrupper är vaccinerade så blir mindre.

Det är värre i många andra regioner där få är vaccinerade där delta rullar fram i full fart.
Citera
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Kan ju finnas andra genetiska skillnader som förklarar det.

Om jag tittar på britterna exempelvis, de har haft explosiva utvecklingar. Stereotypen av en britt för mig på stranden är vit kropp med bruna armar, dvs t-shirtbränna. Nu ser ju demografin dessutom annorlunda ut och det är mer svart än vitt där.

En annan är Grönland, noll döda, men de äter också massor av fisk och säl-lever, båda proppfulla med D-vitamin.

Men jag kan ha fel.
Citera
2021-06-30, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Det är inte hälsofarligt och dödligt! Det kommer att slå ner pandemin din idiot!
Självklart att "vaccinet" är farligt. Det är redan bevisat. All fyrbenta labbråttor dog ju, och nu är de tvåbentas tur.

Citat:
Texas Senate Hearing; COVID Vaccines DID have Animal Trials, All were halted because they Kept Dying

COVID Vaccine Testing Stopped After the Animals Died. We are the Guinea Pigs! - Texas Senate Hearing
https://www.bitchute.com/search/?query=texas%20senate%20covid&kind=video
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in