2021-06-30, 10:09
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mentapesola
Idag anses en svensk utomlands vara en dåre och en niggerälskare.

Jag skäms för att vara svensk utomlands.

Ingenting av detta verkar påverka en regeringsbildning. Ju större dårar desto bättre. Idag är Sverige ett skräckexempel i världen.
Jag har inte varit utomlands på många år, men jag har i flera år tänkt att om jag reser lite längre bort, så säger jag att jag kommer från Norge eller Danmark om nån frågar, för att jag skäms så mycket ...
Citera
2021-06-30, 10:10
Medlem
JustZlatans avatar
Helena Lindahl har 100% säkert blivit mutad. Korruptionen är stor inom svensk politik. Nu avgår landsbygdsminister Jennie Nilsson också så att hon ska kunna rösta på den store ledaren.
Citera
2021-06-30, 10:10
Medlem
Q6s avatar
Landsbygdsminister Jennie Nilsson (S) avgår från regeringen för att återgå till att bli riksdagsledamot. Det säger hon till Dagens Nyheter.
Bakgrunden till beslutet är att hon och S vill säkra att de har tillräckligt många röster i de kommande statsministeromröstningarna.

Detta är ett rent trots gentemot Konstitutionsutskottet som tidigare har uttalat att ministrar i en övergångsregering inte skall avgå, ersättas eller tillkomma.

Ett grovt övertramp av sossarna.
Citera
2021-06-30, 10:11
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Helena Lindahl har 100% säkert blivit mutad. Korruptionen är stor inom svensk politik. Nu avgår landsbygdsminister Jennie Nilsson också så att hon ska kunna rösta på den store ledaren.

Helena Lindahl fyller 50 år den 1 juli nästa år och blir därmed garanterad lön från riksdagen tills hon fyller 65.

Om hon skulle orsaka ett nyval så skulle hon petas ifrån alla listor och skulle inte ha en chans att åter bli riksdagsledamot och missa 15 års försörjning.

Helena har garanterat hotats av Annie.
Citera
2021-06-30, 10:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Visst, stundtals har det sett lovande ut men jag skulle blivit chockad om inte Löfven återvaldes igen. Nu kommer det bli så och vi kan fokusera på att få folk att vakna till valet 2022.

Kommer bli extremt tufft att få generationsröstarna och traditionsröstarna att ändra sig. Men det går alltid ha ett hopp och göra det man kan.

Generationsröstarna och traditionsröstarna gör sig bäst som soffliggare.
Citera
2021-06-30, 10:12
Moderator
Tinuviels avatar
Invandring och integration får ni diskutera i andra trådar. Här diskuteras den pågående process som ska leda till en ny regering.

// mod
Citera
2021-06-30, 10:16
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Helena Lindahl fyller 50 år den 1 juli nästa år och blir därmed garanterad lön från riksdagen tills hon fyller 65.

Om hon skulle orsaka ett nyval så skulle hon petas ifrån alla listor och skulle inte ha en chans att åter bli riksdagsledamot och missa 15 års försörjning.

Tror inte att det var det som avgjorde hur hon tänker rösta. Om hon skulle släppa fram Kristersson blir det ju en borgerlig regering, inte något extraval.
Citera
2021-06-30, 10:18
Medlem
fluffiss avatar
Citat:
Landsbygdsminister Jennie Nilsson (S) avgår från regeringen för att återgå till att bli riksdagsledamot. Det säger hon till Dagens Nyheter.
Bakgrunden till beslutet är att hon och S vill säkra att de har tillräckligt många röster i de kommande statsministeromröstningarna.

Detta är ett rent trots gentemot Konstitutionsutskottet som tidigare har uttalat att ministrar i en övergångsregering inte skall avgå, ersättas eller tillkomma.

Ett grovt övertramp av sossarna.

Var kan man läsa mer om det?
Citera
2021-06-30, 10:18
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av juholt69
Men den kommer röstas igenom. För då kommer både Centerpartiet och Vänsterpartiet vara tvugna att välja mellan detta eller

A. att bära skulden för ett extraval i december, mindre än ett år innan nästa val. Kommer inte att ske.
B. släppa fram Ulf "Den Veke" Kristersson. Kommer inte att ske.

Förmodligen, men man vet aldrig hur ideologiskt styrda C är. I den nuvarande situationen är det ju uppenbart att de kommer att vara tvungna att acceptera att V får ett större inflytande.

Men, så det är nog mest en teknisk fråga krig just hur en budget kommer att se ut.

Detta då under förutsättning att alla ledamöter är på plats och följer partilinjerna.
Citera
2021-06-30, 10:19
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:

Det är fan vidrigt hur bra riksdagspolitiker har det i Sverige.
Citera
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Landsbygdsminister Jennie Nilsson (S) avgår från regeringen för att återgå till att bli riksdagsledamot. Det säger hon till Dagens Nyheter. Bakgrunden till beslutet är att hon och S vill säkra att de har tillräckligt många röster i de kommande statsministeromröstningarna.

Detta påstod någon som länkade till en låst artikel i Expressen. Det vore intressant att veta exakt vad KU skrev och i vilket sammanhang.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluffis
Var kan man läsa mer om det?
Om det är så måste väl Talmannen ingripa? det är ju Fusk isåfall
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto