2021-06-30, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Kommer nog tyvärr aldrig att hända. Lööf har surrat sig och partiet vid den rödgröna masten genom ett antal uttalanden där hon sagt att de aldrig kommer att släppa fram en borgerlig regering som är beroende av SD. Släppa fram = rösta gult.

För att spetta loss centern från det rödgröna blocket krävs det nog att Lööf och hennes akoluter ersätts av nya krafter. Det scenariot håller jag för osannolikt idag. Möjligen efter en brakförlust för C i valet 2022.

C är nog rätt nöjda med att lyckats lura skjortan av L.

L var desperata, majoren nära nog efterbliven, och nu ligger man runt 2,5 och utan någon direkt möjlighet att vinna förtroende om inte nån räddar Löfven ett år eller så.

Intressant nog så finns det en stor möjlighet för att din röst fördelas. Hur tänker du?
Citera
2021-06-30, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na

L var desperata, majoren nära nog efterbliven, och nu ligger man runt 2,5 och utan någon direkt möjlighet att vinna förtroende om inte nån räddar Löfven ett år eller så.

Intressant nog så finns det en stor möjlighet för att din röst fördelas. Hur tänker du?

Men Demoskop hade L på en "högre" siffra över 3% och Sabuni har märkts och synts mycket. Jag tror mer på att MP ryker nu. Stenevi verkar inte riktig i någon kroppsdel eller huvudet.
Citera
2021-06-30, 01:09
Medlem
KansasCityFagots avatar
Citat:
Alla typer av invandring minskade i fjol på grund av reserestriktionerna. Den totala siffran var 88 817, vilket var den lägsta på 13 år. Flyktingar (alla kategorier) var 10 279, vilket var den lägsta siffran på 15 år. Anhöriga till flyktingar var 5 513.

https://www.migrationsverket.se/download/18.2b2a286016dabb81a1854f1/1614956121336/Beviljade%20uppeh%C3%A5llstillst%C3%A5nd%201980-2020.pdf

Detta tillstånd kommer naturligtvis inte att vara för evigt, men just nu är invandringen inte något större problem.

Min poäng var att detta kan ha bidragit till SD:s kräftgång sedan december 2019, då de låg sex procentenheter högre än idag.
Ja, 90 000 på årsbasis är ju verkligen en låg siffra och inget som helst problem, eftersom vi bara har 700 000 "invandrare" som inte är någon som helst del av samhället och aldrig kommer att bli det.

Är du medveten om vad du sitter och skriver egentligen?
Citera
2021-06-30, 01:10
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na

Jag ser faktiskt ganska optimistiskt på situationen efter Helena Lindahls besked. Det innebär rimligen att Kristersson misslyckas (iofs synd) och att bollen går vidare till Löfven som återkommer med en skadskjuten rödgrön regering som sitter kvar fram till det ordinarie valet. Bråket inom det rödgröna blocket kommer att fortsätta och drabba alla de inblandade partierna.

Under tiden kan ett L som nu äntligen lämnat den rödgröna sörjan bygga upp sin förstörda image och rekrytera allmänborgerliga väljare inför valet 2022.

Faktum är att det som nu hänt förmodligen är det bästa möjliga scenariot för L. Sabuni har styrt den liberala skutan väl mellan Skylla (Jöken) och Karybdis (extravalet).
Citera
2021-06-30, 01:17
Medlem
Helena Lindahl ( C ) säger att hon kommer att följa partilinjen i en statsministeromröstning.
Citera
2021-06-30, 01:31
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Jag ser faktiskt ganska optimistiskt på situationen efter Helena Lindahls besked. Det innebär rimligen att Kristersson misslyckas (iofs synd) och att bollen går vidare till Löfven som återkommer med en skadskjuten rödgrön regering som sitter kvar fram till det ordinarie valet. Bråket inom det rödgröna blocket kommer att fortsätta och drabba alla de inblandade partierna.

Under tiden kan ett L som nu äntligen lämnat den rödgröna sörjan bygga upp sin förstörda image och rekrytera allmänborgerliga väljare inför valet 2022.

Faktum är att det som nu hänt förmodligen är det bästa möjliga scenariot för L. Sabuni har styrt den liberala skutan väl mellan Skylla (Jöken) och Karybdis (extravalet).
Det är ju bra att du är positiv. Här är min åsikt: https://m.youtube.com/watch?v=xK4nop0AlKM
Citera
2021-06-30, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KansasCityFagot
Ja, 90 000 på årsbasis är ju verkligen en låg siffra och inget som helst problem, eftersom vi bara har 700 000 "invandrare" som inte är någon som helst del av samhället och aldrig kommer att bli det.

Vi tar alltså in Folks om är som en mellanstor Svensk stad på årbasis??? vilken t,om svagbegåvad individ måste väl förstå at det är helt vansinningt
Citera
2021-06-30, 01:38
Medlem
Obekvamstamnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsaek
Du är strängt efterbliven. Sveriges radio har många gånger presenterat siffror som visat att Sverige och dess bnp backat lika mycket om inte mer än ekonomier som stängr ner.

Så det där du skriver om.. Du gör dig bara själv till åtlöje.

Ok alla medier säger nåt annat. Sluta använda hela ditt bidrag på lim.

https://www.di.se/nyheter/historiska-bnp-ras-i-europa-men-sverige-klarar-krisen-battre/
Citera
2021-06-30, 01:42
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KansasCityFagot

Ja det är jag eftersom jag till skillnad från dig granskat siffrorna och satt mig in i vad de betyder.

Arbetskraftsinvandring och studenter är inget större problem.

Det som belastar samhället både ekonomiskt och socialt är invandring av flyktingar och deras anhöriga, som i vart fall inledningsvis har små möjligheter att försörja sig i Sverige. Beviljade uppehållstillstånd till dessa var totalt 15 792 under 2020, alltså bara knappt 18% av den totala siffran.

Detta ska jämföras med 2016, då vi gav uppehållstillstånd till 86 669 flyktingar + anhöriga. Nu ligger vi på mindre än en femtedel av den volymen. Det är en ganska rejäl minskning.
Senast redigerad av Regulus 2021-06-30 kl. 01:49.
Citera
2021-06-30, 01:47
Medlem
Citat:
Ja det är jag eftersom jag till skillnad från dig granskat siffrorna och satt mig in i vad de betyder.

Arbetskraftsinvandring från våra grannländer och studenter är inget större problem.

Det som belastar samhället både ekonomiskt och socialt är invandring av flyktingar och deras anhöriga, som i vart fall inledningsvis har små möjligheter att försörja sig i Sverige. Beviljade uppehållstillstånd till dessa var totalt 15 792 under 2020, alltså bara knappt 18% av den totala siffran.

Detta ska jämföras med 2016, då vi gav uppehållstillstånd till 86 669 flyktingar + anhöriga. Nu ligger vi på mindre än en femtedel av den volymen. Det är en ganska rejäl minskning.

Ok, så varför skall skatter höjas till höger o vänster samtidigt som över 750 000 som kommit till Sverige lever på bidrag?
Du får jämföra skattetrycket på olika länder över hela världen! Blir konstigt då man ser vi redan ligger i övre delen. Samtidigt som S och Mp med stöd skall höja dem ännu mer...
Senast redigerad av Sine-metu 2021-06-30 kl. 01:50.
Citera
2021-06-30, 01:51
Medlem
Flashsmashs avatar
.
Senast redigerad av Flashsmash 2021-06-30 kl. 01:54.
Citera
2021-06-30, 01:53
Medlem
KansasCityFagots avatar
Citat:

Arbetskraftsinvandring från våra grannländer och studenter är inget större problem.

FUSK!

Här försöker du inbilla oss att de 90 000 som kommer varje år består av norska läkare och utbytesstudenter från Harvard när du, precis som liksom-fb, är väl medveten om att fusket inom arbetskraftsinvandringen är enormt. Till och med sossekärringen som bestämmer i Södertälje kopplar arbetskraftsinvandringen till gängkriminalitet och organiserad brottslighet inom det klankriminella komplexet och vill ha slut på den.

Tagen på bar gärning... Gör aldrig om försöket!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in