2021-06-29, 20:40
Avslutad
Med tanke på hur ditt generella mående verkar vara är det nog bra om du håller dig helt nykter. Jag har kollat dina trådar och haft mycket liknande problem. Alkohol och droger gör alltid saken värre..
Citera
2021-06-29, 20:43
Medlem
Tob-i-ass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Midnightbloom
Bara jag smuttar på sprit alltså det räcker att jag känner lukten till och med så går mina kräkreflexer igång. Så var det absolut inte förut, kunde dricka oblandat ganska normal takt inte jättesnabbt såklart men ja.
Varför är det så??? Det handlar inte om minnet av att må dåligt alls, jag kan bara inte dricka det,utan att spy. vi snackar en droppe så spyr jag! KÄnner någon igen sig?

Jag har det så med Whiskey och Jägermiester. Whiskey för att jag drack för mycke av det engång. Jäger har jag ingen aning om varför.
Citera
2021-06-29, 20:44
Medlem
Du ska nog lita på din kropp som säger ifrån, cellernas komplexa nätverk utgör en stor intelligens, och om de aktiverar din kräk-reflex bara du känner doften av sprit, ska du nog ta extra B-vitaminer och hålla dig till enbart öl, eller köra full nykterist.
Citera
2021-06-29, 20:55
Medlem
jultomtenbrannupps avatar
Så var det för mig med öl efter studenten. Satt en kille jämte mig på tåget som korkade upp en öl. Bara det fick mig att vilja kräkas. Men det gick över med tiden
Citera
2021-06-29, 21:02
Medlem
sfrges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FladderFarfar
Kanske... men vad jag säger är att Antabus, eller Disulfiram, är ett av de vanligaste läkemedlen mot alkoholmissbruk och gör att du mår fysiskt dåligt av att dricka alkohol.

Någon kanske gör dig en tjänst?

Då borde TS bli illröd i ansiktet och pulsen borde gå upp till 180 slag i minuten också.
Dricker man på antabus så märker man det ganska direkt.
Citera
2021-06-30, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av note-it
Det är ofta åldern som gör att vi förändras. Jag kan inte bli full längre, blir inte berusad bara yr i huvet. Tjusningen och belöningen är helt borta. Likaså röksuget, har rökt hela livet men nu säger mig en cigg inget annat än äcklig bränd smak. Man förändras och tur är väl det för tiden för återhämtning har mångdubblats.
Avseende alkoholen så delar jag din uppfattning helt. Jag har mer eller mindre lagt av. Man blir bara trött och yr i bollen. Skippa skiten ! Aldrig rökt. Nöjd med det.
Senast redigerad av Djuse 2021-06-30 kl. 00:43.
Citera
2021-06-30, 07:57
Medlem
note-its avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djuse
Avseende alkoholen så delar jag din uppfattning helt. Jag har mer eller mindre lagt av. Man blir bara trött och yr i bollen. Skippa skiten ! Aldrig rökt. Nöjd med det.
Ja, vi är flera som råkat ut för det här fenomenet. Jag känner flera som berättar samma sak. Helt klart är att man förändras med åren. Det är ofrånkomligt.
Citera
2021-06-30, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av note-it
Ja, vi är flera som råkat ut för det här fenomenet. Jag känner flera som berättar samma sak. Helt klart är att man förändras med åren. Det är ofrånkomligt.

Så är det. Är 62 år. Har aldrig druckit mycket. Men typ var o varannan helg under åren.Att tippa i sig 8-9 glas vin och några öl för att bli yr i huvudet är ju knepigt. Glädjeruset man fick som ung finns inte. Man tappar minnet i delar också. Bakis och seg. Sen finns ju det sociala. Man ska säga sanningar på fyllan. Till anhöriga och på Facebook. Man tenderar att ställa till det för sig…. Känner du igen dig ?
Citera
2021-07-02, 18:38
Medlem
Snopphanens avatar
Citat:
Ja visst bara starksprit handlar det om. jag kan ta många starköl, och vin likaså.
men jag vill åt den där snabba fyllan man får av sprit..saknar den.

min kropp kanske inte klarar av mer sprit? det är enda tanken jag kommer på.

Hur gammal är du? Inte läst hela tråden, sorry om du redan sagt hur gammal du är.

Om du tycker att det tar för lång tid att bli full på vin och starköl dvs vill bli packad väldigt snabbt, så har du ju problem. Troligen säger din kropp ifrån mot det.
Citera
2021-07-06, 05:18
Medlem
Citat:
Bara jag smuttar på sprit alltså det räcker att jag känner lukten till och med så går mina kräkreflexer igång. Så var det absolut inte förut, kunde dricka oblandat ganska normal takt inte jättesnabbt såklart men ja.
Varför är det så??? Det handlar inte om minnet av att må dåligt alls, jag kan bara inte dricka det,utan att spy. vi snackar en droppe så spyr jag! KÄnner någon igen sig?

Äter du LCHF?
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in