2021-06-29, 23:48
Medlem
FladderFarfars avatar
Nice... Pfizer och Moderna kan ge livslångt skydd.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/KyQeJG/ny-studie-pfizer-och-moderna-kan-ge-livslangt-skydd
Citera
2021-06-29, 23:52
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BagareBengt
Ok, folks syfte kanske, men det beror ju på att ni kåvidtroll har hetsat dem att till att tro att munskydd är till för en själv när POÄNGEN är att skydda andra MOT DINA eventuella bacillusker.

Är övertygad om att alla som har någon form av skydd framför munnen gör det primärt främst för att skydda sig själva. Bär du skydd för att skydda andra?

Ska man skydda sig själv får man enligt artikeln från BBC som jag länkade till ett närmast 100 procentigt skydd om man bär ett tätslutande FFP3-skydd. Självklart bär man inte det för att skydda andra. De gånger jag haft skydd på mig har det enbart varit för att skydda mig, men då väljer jag förstås ett skydd av rätt sort. Inte några jävla clownmasker eller tandläkarskydd med glipor på flera cm.
Citera
2021-06-29, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BagareBengt
Mer jiddisch?

Engelska eller nordiska tack. Rules.

Självklart! Gör tvärtemot mot vad du brukar göra, testa göra rätt det kan bli början på ett helt nytt liv för din del. Ring i morgon och boka vaccin tid 😃
Citera
2021-06-30, 00:06
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DedMoroz
Munskiten är "bra" bara om man är en hjärndöd, hysterisk hypokondriker. Är man frisk i huvudet, då behöver man inte munblöjan, handspritskiten, och "vaccinet" mot covidsnuvan.

Om alla hade använt munskydd så hade det fungerat, men så är inte fallet. Du verkar vara fobiskt rädd för munskydd, antar att du är en av dem som får problem att andas då, träna så du får lite kondition så klarar du det med. Klarar du inte att använda munskydd så avlider du sannolikt av covid19. Att vara "frisk" i huvudet hjälper inte mot ett aerosolburet virus då det angriper luftvägarna och kanske i förlängningen också din hjärna.
Citera
2021-06-30, 00:12
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Är övertygad om att alla som har någon form av skydd framför munnen gör det primärt främst för att skydda sig själva. Bär du skydd för att skydda andra?

Ska man skydda sig själv får man enligt artikeln från BBC som jag länkade till ett närmast 100 procentigt skydd om man bär ett tätslutande FFP3-skydd. Självklart bär man inte det för att skydda andra. De gånger jag haft skydd på mig har det enbart varit för att skydda mig, men då väljer jag förstås ett skydd av rätt sort. Inte några jävla clownmasker eller tandläkarskydd med glipor på flera cm.

Hade alla burit munskydd hade jag också haft det. Men då 99% ger blanka fan i det så skyddar jag mig själv med ett FFP3. Folk verkar hellre hänga på krogen och hinka öl istället för att skydda sig, tja man ska ju dö på något sätt kanske roligare med en öl i handen ?
Citera
2021-06-30, 00:15
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN

Hade alla burit munskydd hade jag också haft det. Men då 99% ger blanka fan i det så skyddar jag mig själv med ett FFP3. Folk verkar hellre hänga på krogen och hinka öl istället för att skydda sig, tja man ska ju dö på något sätt kanske roligare med en öl i handen (fast på sjukhuset får man en slang i halsen istället, utan öl)? Kan tänka mig att dessa munskyddsfobiker tänker "fan alltså det där hade man fått en öl" för när de ser en med ett FFP3, måste vara fattighjon.
Citera
2021-06-30, 00:17
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Kan ochså göra att du blir rosa med gula ränder. Bullshit spekulation av aftonbladet.

Citat:
Ursprungligen postat av FladderFarfar
Så det var Aftonbladet som gjorde studien...!!?

Ditt jävla klappmongo!!

Innan du kallar någon klappmongo, så kanske du skall läsa innan du citerar.

"Amerikanska forskare drar slutsatsen att vaccinen från Pfizer och Moderna, båda så kallade mRNA-vaccin, skapar ett långverkande immunsvar som kan skydda mot coronaviruset under många år framöver, rapporterar New York Times.

Det tyder resultaten av en ny studie som publicerades i Nature på.
(https://www.nature.com/articles/s41586-021-03738-2_reference.pdf)

– Det här visar att man får bra minnesceller som kan finnas kvar ett bra tag. Men för att med säkerhet kunna säga att det ger ett livslångt skydd krävs betydligt mer studier, säger Ali Mirazimi, professor i klinisk mikrobiologi på Karolinska institutet."
Citera
2021-06-30, 00:26
Medlem
Citat:
Innan du kallar någon klappmongo, så kanske du skall läsa innan du citerar.

"Amerikanska forskare drar slutsatsen att vaccinen från Pfizer och Moderna, båda så kallade mRNA-vaccin, skapar ett långverkande immunsvar som kan skydda mot coronaviruset under många år framöver, rapporterar New York Times.

Det tyder resultaten av en ny studie som publicerades i Nature på.
(https://www.nature.com/articles/s41586-021-03738-2_reference.pdf)

– Det här visar att man får bra minnesceller som kan finnas kvar ett bra tag. Men för att med säkerhet kunna säga att det ger ett livslångt skydd krävs betydligt mer studier, säger Ali Mirazimi, professor i klinisk mikrobiologi på Karolinska institutet."

Citat:
Ursprungligen postat av FladderFarfar
Ja och...!!

Om du tvättar glasögonen så ser du att jag skrev kan... ge livslångt skydd.

Är det bara UFOn i den här jävla tråden!!

Du är ju ett ufo, som kommer med grundlösa påståenden...... Artikeln i nature säger inte skit om något livslångt skydd. Aftonbladet är fulla av skit som vanligt................ Läs artikeln innan du öppnar käften igen.....
https://www.nature.com/articles/s41586-021-03738-2_reference.pdf
Citera
2021-06-30, 00:27
Medlem
Citat:
Kan ochså göra att du blir rosa med gula ränder. Bullshit spekulation av aftonbladet.

Du läste säkert inte artikeln som länkas.
Aftonbladet hänvisar till New York Times som plockat upp detta från en amerikans studie som pekar på att ett långt skydd är möjligt.

Det är alltså inte någon tomte på aftonbladet som sitter och fantiserar ihop grejer.

Vill du gå djupare så länkar aftonbladet till artikeln i new York times. Tyvärr verkar den ligga bakom en betalvägg.
Citera
2021-06-30, 00:29
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DedMoroz
Jag bryr mig inte om munskiten därför att:
1. Covid19bluffen är bara en säsong av säsongsinfluensan.
2. Munblöjan hjälper inte mot virus.
3. Är inte psykotisk hypokondriker.

1. Nej, SARS Covid19 är inget influensavirus. Det är en helt annan virusstam. Finns inte ett likhetstecken.
2. Springer du runt med en blöja för munnen förstår jag att det är jobbigt, men väljer du däremot ett bra FFP3 andningsskydd får du ett ganska bra skydd mot Covid19.
3. Låter som du är en coronaförnekare
Citera
2021-06-30, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enelalm
Du läste säkert inte artikeln som länkas.
Aftonbladet hänvisar till New York Times som plockat upp detta från en amerikans studie som pekar på att ett långt skydd är möjligt.

Det är alltså inte någon tomte på aftonbladet som sitter och fantiserar ihop grejer.

Vill du gå djupare så länkar aftonbladet till artikeln i new York times. Tyvärr verkar den ligga bakom en betalvägg.

Länk till artikeln i Nature: https://www.nature.com/articles/s41586-021-03738-2_reference.pdf

Vad de säger, är, att de är de första som bevisat att vaccinet ger något skydd över huvud taget!!

"This is the first study to provide direct evidence for the induction
of a persistent antigen specific GC B cell response after vaccination in
humans"
(sida 2, sista stycket)
Citera
2021-06-30, 00:53
Medlem
Otroligs avatar
Skärpning nu. Har rensat massor av ovidkommande tjafs. Sånt får ni ta via PM. Höj nivån!

/Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in