Citat:
Ursprungligen postat av
eoku
L påstår sig vara ett liberalt parti och talar om att alla människor ska få möjlighet att utveckla sina förmågor. Och ändå väljer de att samarbeta med elitister, aristokrater och främlingsfientliga partier i M, KD och SD. Människor som vill kasta ut alla flyktingar som inte kan bidra till landet, och som vill att alla andra som inte kan bidra till landet ska bli uteliggare och få mat av kyrkan.
Och varken M, KD, L eller SD har någon egentlig plan för att bekämpa brottsligheten, annat än fler poliser och mer makt till polisen. Men det är bara att ta bort symptomen, inte sjukdomen. Sjukdomen är orättvisorna i samhället. Och orättvisorna kommer öka med en borgerlig regering. Lyckades Fredrik Reinfeldt bekämpa brottsligheten under sin tid vid makten?
Nej, och varför skulle det bli bättre pga SD?
Kanske om Sverige blir en polisstat som misshandlar människor öppet på gatorna. Men då kommer sannolikt ett folkuppror starta och kanske också inbördeskrig, eftersom demokratin i Sverige då har raserats.
Så bekämpa orättvisorna först, främst den orättvisa markfördelningen i landet. Ge människor större frihet att bosätta sig på andra platser än i städerna där brottsligheten är som störst.
Det är dock troligen omöjligt att få M och KD att gå med på sådana markreformer, eftersom de är just elitister och aristokrater och de anser därför att vissa medborgare har mer rätt än andra till Sveriges mark, och de andra ska hyra bostad av dem.
Så L har egentligen bara ett val om de vill göra något bra för Sverige, och det är att samarbeta med S, V, MP och C.
Varför måste skatter höjas på både det ena och andra?
Kan det vara så att kostnaderna börjar bli för stora?
I mitt hushåll så börjar jag med att ta bort onödiga kostnader. Det löser det mesta och pengar finns kvar till att unna sig en pizza varannan månad?
Är man så rik som dig så behöver man inte bry sig!
Ändå ger en S och MP regering ännu mer skatt på vanligt folk. Skulle jag kunna sätta 100:- i månaden på ISK så får jag inte tjärna mer än 100-200 tusen, då beskattas jag med 30%
Lilla lagom Sverige, ingen ska ha chans. Alla ska vara lika.
Liknande ett kommunistisk styre...