2021-06-29, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KansasCityFagot
Hur fasen utses en ersättare då? Jag trodde att det var den enklaste saken i världen. Bara att peta in någon som ska trycka på knappen. Det verkar vara en brist i systemet om du frågar mig och en konstitutionell fara om man ska dra det långt.

Inför en viktig omröstning skulle ett tillräckligt antal ledamöter för ena sidan kunna göras oförmögna att delta i omröstningen, och så vinner andra sidan på walk over för att ena sidan inte får fram ersättare. Det verkar ju helknäppt.

Sossarna hade El Hayek på listan att ersätta Sara Heikkinen men det sägs att han trakasserade kvinnor och ARBETARKOMMUNEN uteslöt honom. Konstig arbetarkommun, sossarna har ju inga arbetare längre men hur som helst är det ingen som ersätter denna Sara som läget är nu. Det går rykten att Jordbruksministern skall avgå för att kunna ersätta men det får ske snabbt i så fall. Jordbruksministern får tydligen inte rösta utan måste bli vanlig riksdagsledamot. Ja det är underliga svängar.
Citera
2021-06-29, 21:20
Medlem
KansasCityFagots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zapohd
Ersättare är nästa person på valsedel och ersättaren för rattfyllot är opålitlig enligt Socialdemokraterna.
Jo, men det måste väl för fan finnas något sätt att rösta via proxy, enligt partilinjen om så önskas? Om sossarna går ut och äter smörgåsbord i morgon och häften av riksdagsledamöterna åker på akut rännskita inför den första omröstningen så måste det väl finnas ett sätt att rösta via ombud? Annars vinner ju Kristersson på WO.
Citera
2021-06-29, 21:21
Bannlyst
L påstår sig vara ett liberalt parti och talar om att alla människor ska få möjlighet att utveckla sina förmågor. Och ändå väljer de att samarbeta med elitister, aristokrater och främlingsfientliga partier i M, KD och SD. Människor som vill kasta ut alla flyktingar som inte kan bidra till landet, och som vill att alla andra som inte kan bidra till landet ska bli uteliggare och få mat av kyrkan.

Och varken M, KD, L eller SD har någon egentlig plan för att bekämpa brottsligheten, annat än fler poliser och mer makt till polisen. Men det är bara att ta bort symptomen, inte sjukdomen. Sjukdomen är orättvisorna i samhället. Och orättvisorna kommer öka med en borgerlig regering. Lyckades Fredrik Reinfeldt bekämpa brottsligheten under sin tid vid makten?
Nej, och varför skulle det bli bättre pga SD?
Kanske om Sverige blir en polisstat som misshandlar människor öppet på gatorna. Men då kommer sannolikt ett folkuppror starta och kanske också inbördeskrig, eftersom demokratin i Sverige då har raserats.

Så bekämpa orättvisorna först, främst den orättvisa markfördelningen i landet. Ge människor större frihet att bosätta sig på andra platser än i städerna där brottsligheten är som störst.

Det är dock troligen omöjligt att få M och KD att gå med på sådana markreformer, eftersom de är just elitister och aristokrater och de anser därför att vissa medborgare har mer rätt än andra till Sveriges mark, och de andra ska hyra bostad av dem.
Så L har egentligen bara ett val om de vill göra något bra för Sverige, och det är att samarbeta med S, V, MP och C.
Citera
2021-06-29, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
De orkade ju inte komma till jobbet när det var omröstning om Steffe. Varför släpade inte S in dem då, om det nu hade gått?
Jag konstaterar bara att ingen i S kommer att rösta mot partiet. Vad går du i polemik med mig för?

Dock kunde alla i S, MP, C och L ha stannat hemma utan att det hade påverkat misstroendevoteringen eftersom det enda som hade betydelse var om en majoritet röstade för. Med pandemiläget i beaktande hade det väl varit det ansvarsfulla, men de flesta släpade sig dit och klämde in sig i kammaren helt utan rationella skäl.

Om det blir votering om Ulf så är rollerna omvända. M, L, SD och KD kan stanna hemma. Huruvida den andra sidan klarar av att mobilisera samtliga återstår att se. I det läget har de i alla fall en god anledning att dyka upp.
Citera
2021-06-29, 21:23
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KansasCityFagot
Med cyanid i.
Vad det är i får vi rösta om.
Citera
2021-06-29, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ravatos
Hur vet man det? Lär ju inte vara info man bär ut i offentligheten tänker jag.

Här är en länk till en artikel om det. Sara Heikkinen Breitholtz ersättare är avstängd pga av "olämpligt beteende”.

Så jag får rätta mig själv lite på den punkten

https://www.expressen.se/nyheter/osakra-s-mandatet-kan--tvinga-lofven-att-agera/

Men Sara Heikkinen Breitholtz är i sin tur ersättare för Jennie Nilsson som är landsbyggsminister. Avgår hon från regeringen så får hon ju tillbaka sin riksdagsplats.
Citera
2021-06-29, 21:24
Medlem
Jaha, när vet vi hur det gick med Kristersson? Imorgon?

M, KD, L och SD, med en del i C som avstår från att rösta. Borde inte det räcka?
Citera
2021-06-29, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eoku

Jäklar vad duktigtskrivet, fick in så mycket skitsnack på en gång. stabilt
Citera
2021-06-29, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patch1
Jaha, när vet vi hur det gick med Kristersson? Imorgon?

M, KD, L och SD, med en del i C som avstår från att rösta. Borde inte det räcka?

Ska sondera fram till fredag (den tid han fått) sedan rösta tidigast måndag.

Men han kan såklart prata med talmannen och göra det snabbare men tror inte på det alls
Citera
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ribersborg
Annie pekar på Kristersson i sina möte med talmannen.
UK har köpt C?
I så fall kommer han igenom Riksdagen.
Men frågan är väl hur han kan leverera.

Men vem vet han kanske lovade att Ebba skulle krypa runt Stockholm iförd playboy-utstyrsel och jama som en katt ifall dom inte kan leverera.
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turistparadiset
Jag konstaterar bara att ingen i S kommer att rösta mot partiet. Vad går du i polemik med mig för?

Dock kunde alla i S, MP, C och L ha stannat hemma utan att det hade påverkat misstroendevoteringen eftersom det enda som hade betydelse var om en majoritet röstade för. Med pandemiläget i beaktande hade det väl varit det ansvarsfulla, men de flesta släpade sig dit och klämde in sig i kammaren helt utan rationella skäl.

Om det blir votering om Ulf så är rollerna omvända. M, L, SD och KD kan stanna hemma. Huruvida den andra sidan klarar av att mobilisera samtliga återstår att se. I det läget har de i alla fall en god anledning att dyka upp.
Jag ser det inte som polemik, utan snarare som att vi får se om S fyller stolarna.

Du har rätt, My bad. Ja, då kommer de väl och trycker knappar då.
Citera
2021-06-29, 21:26
Medlem
Senare omröstning saknades fyra personer.
Två från vänster och två från höger..

Nu handlar det om 1 röst! Vilka är friska och skadefria?

Kul det här!?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in