2021-06-29, 20:32
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johkv637
Förlåt, jag tror du har en för naiv syn på svensk politik och på det svenska folket.
Det pendlar. Ibland vill även jag ge upp på detta folk, men det finns någonting (eller någon) i mig som vägrar ge upp. Du känner säkert igen dig.
Citera
2021-06-29, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Det är inkorrekt. Där emot är inte SD emot företagsamhet.

SD har många punkter där de är en naturlig samarbetspartner till S, men då måste förstås S vilja lösa Sveriges problem med invandringen. Det vill inte S, som bekant.
Läs det här. https://efolket.eu/citerat/privatisering-och-nedskarning-nar-sd-fick-makten/
Citera
Medlem
Q6s avatar
Helena Lindahl fyller 50 år den 1 juli nästa år och blir därmed garanterad lön från riksdagen tills hon fyller 65.

Om hon skulle orsaka ett nyval så skulle hon petas ifrån alla listor och skulle inte ha en chans att åter bli riksdagsledamot och missa 15 års försörjning.

Helena har garanterat hotats av Annie.
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Låt mig fråga, hur många realpolitiska poäng har din nationalkonservative gullegris lyckats få igenom. Vad är hans track record?
Jag ska göra det enkelt för dig och svara - noll och intet. Du vill således låta en person som inte lyckats med en enda politisk fråga ansvara för Sveriges framtid i en av de mest infekterade frågor som Sverige någonsin mött.
Du är en av orsakerna till att det är svårt att se en lösning på det här.
Du är inte vidare skicklig på övertalning. Ett rekord på 0 är en merit i det sällskapet.
Citera
2021-06-29, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Så för att sammanfatta är din politiska linje 0% lösningsorienterad och 100% hämndorienterad.

Tror du vi kommer att få mindre invandring på det sättet?
Det är nog enda sättet att sätta hårt mot hårt.
Lite får man alltid jämka på sig i förhandlingar men inte att lägga sig platt i invandringsfrågan.
U.Ks åsikter om fri invandring och nedmontering av välfärden har nog inte ändrats på bara några år.
Han har bara anpassat sig till vad M väljarna vill höra.
Blir inte det strängare asylpolitik redan i början av en ev moderatledd regering så kommer det aldrig att bli det.
Citera
2021-06-29, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagejagvemedu
På vilket vis har de kört landet i botten? Vart är botten? För mig har vi en jävligt lång väg kvar till botten.
Om något kommer botten närma sig snabbt om M styr med SD och KD som stödhjul

Det har ju varit en framgångssaga utan dess like sedan Stefan blev statsminister 2014.

Vi har lyckats passera Belgien, Bulgarien, Kroatien, Cypern, Finland, Frankrike, Irland, Lettland, Litauen, Polen, Portugal, Slovakien och Slovenien i arbetslöshetsligan, bara Italien, Grekland och Spanien ligger nu före Sverige i EU. Från 17e till 4e platsen.

Skolministern var tvungen att fuska för att skolresultaten inte skulle falla ytterligare (i Pisa- undersökningen härom året)

Bäst i Europa när det gäller skjutvapenvåld

Och Stefan har dessutom lyckats uppnå elbrist så vi är beroende av kolkraftimport från Polen för att södra Sverige ska fungera
Citera
2021-06-29, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Vi har prövat Moderaterna i regeringsställning och det gick åt helvete. Med andra ord så bör kravställningen vara stenhård. Om M är ovilligt att genomföra Sverigedemokraternas migrationspolitik till 100% exempelvis så ska naturligtvis inte Jimmie Åkesson ge Fredrik Reinfeldts gamle vapendragare Ulf Kristersson statsministerposten.

Nä Sverige har testat Fredrik Reinfeldt?
Det är en jävla skillnad?

Vill fortfarande ha den uträkningen som visar att invandring ger mer åt Sverige.
Jojo, många jobbar inom vård skola osv.
Det är fortfarande för stor kostnad av dem som inte jobbar alls...

Vad sa SVT programledare "kebabtekniker', för himla kul...
Citera
Medlem
Det var nedslående med att Centerpartisten kröker rygg för partipiskan.

Att vi sedan har två Liberaler ifrån vänstersfären som kommer ha otroligt svårt för en M-regering stödd av SD gör att detta ser svårt ut :/
Citera
Medlem
johkv637s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Det pendlar. Ibland vill även jag ge upp på detta folk, men det finns någonting (eller någon) i mig som vägrar ge upp. Du känner säkert igen dig.

Nä, jag är inte politiker, men förstår vad du menar
Citera
Medlem
KansasCityFagots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Så för att sammanfatta är din politiska linje 0% lösningsorienterad och 100% hämndorienterad.

Tror du vi kommer att få mindre invandring på det sättet?
Vi kommer definitivt inte få mindre invandring med Reinfeldtlakejen K:sson som stadsminister (ja, det stavas numera med "d" enligt Dagens Nyheter). Bättre då för Sd att stå utanför ytterligare folkmord. 100 % eller ingenting.

En dag ska straffen utdelas för vad som gjorts mot Sverige de senaste 20 åren. Och det kommer bli hårda straff.
Citera
2021-06-29, 20:37
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Läs det här. https://efolket.eu/citerat/privatisering-och-nedskarning-nar-sd-fick-makten/
Åh, du kan länka!

Själv ser jag just nu ut genom min bilruta och ser en man söka skydd för ovädret jag själv väntar ut i bilen. Han är genomsur och jag vill egentligen erbjuda honom en plats i bilen. Dock har han någon konstig hjälm på huvudet och har täckt ansiktet med något nät. Kanske är han psykiskt sjuk? Jag vet inte, och jag vågar inte hjälpa honom.

Läs du vidare i dina länkar om det Sverige din 7k skapat!
Citera
2021-06-29, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Helena Lindahl fyller 50 år den 1 juli nästa år och blir därmed garanterad lön från riksdagen tills hon fyller 65.

Om hon skulle orsaka ett nyval så skulle hon petas ifrån alla listor och skulle inte ha en chans att åter bli riksdagsledamot och missa 15 års försörjning.

Helena har garanterat hotats av Annie.
Då har vi hittat den riktiga anledningen, bra grävt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in