2021-06-29, 20:24
Medlem
Ravatoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Ajdå, men skapligt väntat.
Vi har ju fortfarande alkoholisten och den försvunna.
Hur ser det ut med covid-19 tro? Kan någon hinna bli snuttsd kanske?
Vilka covid regler gäller vid misstänkt smitta? Stanna hemma från riksdagen tills negativt test?

Är alkoholisten den person som enligt media varit sjukskriven sedan december?
Vem är den försvunna?
Citera
2021-06-29, 20:25
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Ok, då vet du att SD är för privatiseringar på samma sätt som M. Välfärden är till salu.
Det är inkorrekt. Där emot är inte SD emot företagsamhet.

SD har många punkter där de är en naturlig samarbetspartner till S, men då måste förstås S vilja lösa Sveriges problem med invandringen. Det vill inte S, som bekant.
Citera
2021-06-29, 20:26
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johkv637
Du liksom jag drömmer, men det kommer inte att hända (tror jag)
Det händer, men antagligen inte riktigt än. S är på dekis, och sverigevänliga ersätter dem.
Senast redigerad av LadySweden 2021-06-29 kl. 20:31.
Citera
2021-06-29, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Vi har prövat Moderaterna i regeringsställning och det gick åt helvete. Med andra ord så bör kravställningen vara stenhård. Om M är ovilligt att genomföra Sverigedemokraternas migrationspolitik till 100% exempelvis så ska naturligtvis inte Jimmie Åkesson ge Fredrik Reinfeldts gamle vapendragare Ulf Kristersson statsministerposten.
Så för att sammanfatta är din politiska linje 0% lösningsorienterad och 100% hämndorienterad.

Tror du vi kommer att få mindre invandring på det sättet?
Citera
2021-06-29, 20:28
Medlem
Valaskjalfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krytte
Helena Lindahls besked är definitivt spiken i kistan för Kristersson.
Det är några politiska vildar till i riksdagen, så all votering sker ju med ett mandats övertag, som kan förskjutas i endera riktning.
Sedan så kanske Löfvén får regera med Kristerssons budget. 1Blir det så, så kastar Löfvet in handduken.

Spännande...
Citera
Medlem
Kill-9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb
Folkhemspolitik skulle Tage Erlander ha sagt.

Han hade nog kallat det för kommunism.
Vilket inte hade varit fel om man läser vad det faktiskt står.

Men hey, det finns väl folk som gillar brödköer. Och de flesta av oss behöver trots allt gå ner några kilo.
Och man slipper anstränga sig och stressa eftersom man ändå inte får någonting för det.
You go, girl!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shagmaster
Hur är UK mer lämpad som statsminister än Jimmie?
Han har större möjlighet att klara en misstroende omröstning.
Citera
2021-06-29, 20:29
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Då kommer det bli svårt att få igenom lagförslag för den nya regeringen även om Kristersson blir vald till statsminister. Men Kristersson kan ju också utropa extra val så fort han blir regeringschef.
Precis. Det är detta vi ännu kan hoppas på.

... Men hur det än nu går vinner SD på detta.
Citera
2021-06-29, 20:30
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Vi har prövat Moderaterna i regeringsställning och det gick åt helvete. Med andra ord så bör kravställningen vara stenhård. Om M är ovilligt att genomföra Sverigedemokraternas migrationspolitik till 100% exempelvis så ska naturligtvis inte Jimmie Åkesson ge Fredrik Reinfeldts gamle vapendragare Ulf Kristersson statsministerposten.
Håller med dig, men hittills låter Jimmie som han bör låta.
Citera
2021-06-29, 20:30
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Så för att sammanfatta är din politiska linje 0% lösningsorienterad och 100% hämndorienterad.

Tror du vi kommer att få mindre invandring på det sättet?

Hämndorienterad? Det ordet har jag inte använt. Kravorienterad är ett mer rimligt ord.
Citera
2021-06-29, 20:31
Medlem
johkv637s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Det händer, men antagligen inte riktigt än. S är på delvis, och sverigevänliga ersätter dem.

Förlåt, jag tror du har en för naiv syn på svensk politik och på det svenska folket. För att tala klarspråk tycks du vara en Sd-anhängare. Fine för mig, jag röstar inte Sd men har heller inga problem med någon som gör det. Men hur ska ni vinna stockholm som är överlägset viktigast?
Senast redigerad av johkv637 2021-06-29 kl. 20:34.
Citera
2021-06-29, 20:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Det finns en enkel sak att göra om Steffe menar allvar; snacka med SD. Men det går enligt dig inte eftersom Jimmie har offerkofta (enligt dig). Bättre då (enligt dig) att samarbeta med sverigefientliga.

Nej, förtjänsten är givetvis ingen alls. Att Uffe inte är något vidare ger ingen cred till Steffe. Tiden då man kunde luta sig mot att "oppositionen" var värre är förbi.

Oppositionen idag är inte värre utan bättre, och den stavas SD.
Låt mig fråga, hur många realpolitiska poäng har din nationalkonservative gullegris lyckats få igenom. Vad är hans track record?
Jag ska göra det enkelt för dig och svara - noll och intet. Du vill således låta en person som inte lyckats med en enda politisk fråga ansvara för Sveriges framtid i en av de mest infekterade frågor som Sverige någonsin mött.
Du är en av orsakerna till att det är svårt att se en lösning på det här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in