2021-06-29, 12:18
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Den pågår hela tiden.
Läser du bara på konspirationsforum?

Möjligen någon kampanj på Instagram att man ska dricka någon random dryck fullproppad med koffein.

Äta nyttigt rent allmänt har jag inte sett så mkt av.
Citera
2021-06-29, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Möjligen någon kampanj på Instagram att man ska dricka någon random dryck fullproppad med koffein.

Ronaldo sa att man ska dricka vatten...

😜
Citera
2021-06-29, 12:21
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honken55
Ronaldo sa att man ska dricka vatten...

😜

Han har naturligtvis helt rätt i det...

Undra på att norrbaggarna behövt lockdown...

https://www.aftonbladet.se/minekonomi/a/6zpK9Q/laskkrig-i-norge--vill-minska-granshandeln-i-sverige
Citera
2021-06-29, 12:23
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Nu tycker jag att det, trots allt, är mer vettigt att ta sina sprutor än att inte göra det. Men jag fattar ändå inte det där med kändisarna i reklamen. Varför skulle man vilja vaccinera sig för att personer som saknar medicinsk utbildning berättar att de har gjort det? Det kan snarare få motsatt effekt. Som när Dolly Parton vaccinerade sig på TV, exempelvis. Då börjar man att fundera på hur dumt det egentligen är... Och Greta är en person som väcker starka känslor från båda hållen, s.a.s.. Kan finnas folk som "trotsar" bara för att det är hon som säger åt oss att ta sprutorna.

Japp, denna intensiva propagandakampanj leder bara till att man blir mer skeptisk.

När personer som Greta Thunberg och Joe Biden uppmanar oss att ta sprutor, då känns det rimligt att låta bli. Jag har under ett par års tid haft som livsfilosofi att göra tvärtemot vad bl a dessa två säger, med för mitt välmående väldigt lyckade resultat. Ser ingen anledning att bryta den linjen nu.

Alla människor måste göra sin egen bedömning, överväga risker mot fördelar etc. Och dessa skiljer sig naturligtvis från person till person. Det enda man kan uppmana folk till att göra är att ta reda på information så att de kan göra ett informerat val. Men att uppmana folk att göra ett visst val, t ex uppmana dem att vaccinera sig, det är fullständigt horribelt beteende. Och extra mycket så när det kommer från totalt okvalificerade personer som dessa kändisar.
Citera
2021-06-29, 12:26
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Japp, denna intensiva propagandakampanj leder bara till att man blir mer skeptisk.

När personer som Greta Thunberg och Joe Biden uppmanar oss att ta sprutor, då känns det rimligt att låta bli. Jag har under ett par års tid haft som livsfilosofi att göra tvärtemot vad bl a dessa två säger, med för mitt välmående väldigt lyckade resultat. Ser ingen anledning att bryta den linjen nu.

Alla människor måste göra sin egen bedömning, överväga risker mot fördelar etc. Och dessa skiljer sig naturligtvis från person till person. Det enda man kan uppmana folk till att göra är att ta reda på information så att de kan göra ett informerat val. Men att uppmana folk att göra ett visst val, t ex uppmana dem att vaccinera sig, det är fullständigt horribelt beteende. Och extra mycket så när det kommer från totalt okvalificerade personer som dessa kändisar.

Jag resonerar likadant angående Joe Biden, men eftersom Mr Trump också vaccinerade sig, så tror jag ändå att det är lugnt på just den fronten...
Citera
2021-06-29, 12:38
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Och vilka är dessa stolpskott att ge andra människor medicinsk rådgivning? Avskyvärda idioter. Förhoppningsvis får det motsatt effekt.

Vi kanske borde starta en ny kampanj #shutthefuckup där vi ber okvalificerade kändisar att hålla käften och sluta ägna sig åt medicinsk rådgivning.

Jag tycker det är viktigt att alla goda krafter samlas och tar ett gemensamt ansvar. Det är bara så vi kan bygga en bra framtid tillsammans.
Citera
2021-06-29, 12:39
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Likt en religiös. Fascinerande vilken effekt medias propaganda kan ha på vissa människor.

Själv har jag varken isolerat eller vaccinerat mig och känner mig hur trygg som helst. Hade viruset varit så farligt som du tror hade jag varit död vid det här laget.

En vacker dag ligger du där - med slangar i varenda kroppsöppning, antagligen med några nya kroppsöppningar också.
Citera
2021-06-29, 12:43
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Jag tycker det är viktigt att alla goda krafter samlas och tar ett gemensamt ansvar. Det är bara så vi kan bygga en bra framtid tillsammans.

Om alla tog ansvar för sin egen hälsa så skulle det gå mkt bättre. Ju färre som låser in och ”skyddar” sig desto fortare skulle vi bli av med pandemin. Lägg till en gemensam satsning på bättre kost och motion. Tyvärr har det gått åt motsatt håll och folkhälsan har sannolikt blivit mkt sämre globalt sett.
Citera
2021-06-29, 12:50
Medlem
Citat:
Han har naturligtvis helt rätt i det...

Undra på att norrbaggarna behövt lockdown...

https://www.aftonbladet.se/minekonomi/a/6zpK9Q/laskkrig-i-norge--vill-minska-granshandeln-i-sverige

Såg detta också.
Inte mycket nytta med störst fiskkonsumtion om man sedan halsar i sig läsk
Citera
2021-06-29, 12:52
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:

Du ser vad du vill se då, för dessa kampanjer har pågått i åratal...
Citera
2021-06-29, 12:57
Medlem
virvelbaggs avatar
De myndighetsgemensamma pressträffarna om covid-19 pausas under sommaren om inget oförutsett inträffar. Den sista pressträffen innan pausen blir den 1 juli och de återupptas igen den 12 augusti.
https://www.folkhalsomyndigheten.se/nyheter-och-press/nyhetsarkiv/2021/juni/myndighetsgemensamma-presstraffar-pausas-under-sommaren/

Kanske lika bra det.

Men varför börja igen i augusti, de förväntar sig väl inte en fjärde våg?
Folkhälsomyndighetens talespersoner kommer i stor utsträckning finnas tillgängliga för media under hela sommaren och uppstår behov arrangeras pressträffar med kort varsel.
Folkhälsomyndigheten kommer som tidigare att publicera nya epidemiologiska data samt vaccinationsstatistik tisdag, onsdag, torsdag och fredag under hela sommaren.
Senast redigerad av virvelbagg 2021-06-29 kl. 13:00.
Citera
2021-06-29, 13:10
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Om alla tog ansvar för sin egen hälsa så skulle det gå mkt bättre. Ju färre som låser in och ”skyddar” sig desto fortare skulle vi bli av med pandemin. Lägg till en gemensam satsning på bättre kost och motion. Tyvärr har det gått åt motsatt håll och folkhälsan har sannolikt blivit mkt sämre globalt sett.

Du har helt rätt i att dålig kost och livsstil har en påverkan på vår hälsa inte är positivt ifall vi drabbas av sjukdom. Men detta är ju generellt och inte specifikt för covid. Sedan är ju åtgärder som främjar god kost och livsstil långsiktiga åtgärder att arbeta med . Gällande covid har ju behovet varit att agera här och nu med vaccin , åtgärder och hitta goda behandlingsmetoder
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in