Citat:
Ursprungligen postat av
Merwinna
Nu tycker jag att det, trots allt, är mer vettigt att ta sina sprutor än att inte göra det. Men jag fattar ändå inte det där med kändisarna i reklamen. Varför skulle man vilja vaccinera sig för att personer som saknar medicinsk utbildning berättar att de har gjort det? Det kan snarare få motsatt effekt. Som när Dolly Parton vaccinerade sig på TV, exempelvis. Då börjar man att fundera på hur dumt det egentligen är... Och Greta är en person som väcker starka känslor från båda hållen, s.a.s.. Kan finnas folk som "trotsar" bara för att det är hon som säger åt oss att ta sprutorna.
Japp, denna intensiva propagandakampanj leder bara till att man blir mer skeptisk.
När personer som Greta Thunberg och Joe Biden uppmanar oss att ta sprutor, då känns det rimligt att låta bli. Jag har under ett par års tid haft som livsfilosofi att göra tvärtemot vad bl a dessa två säger, med för mitt välmående väldigt lyckade resultat. Ser ingen anledning att bryta den linjen nu.
Alla människor måste göra sin egen bedömning, överväga risker mot fördelar etc. Och dessa skiljer sig naturligtvis från person till person. Det enda man kan uppmana folk till att göra är att ta reda på information så att de kan göra ett informerat val. Men att uppmana folk att göra ett visst val, t ex uppmana dem att vaccinera sig, det är fullständigt horribelt beteende. Och extra mycket så när det kommer från totalt okvalificerade personer som dessa kändisar.