2021-06-29, 11:39
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mistyarrow
Vilket är det bästa vaccinet?

Israel har ju fullvaccinerat många men ändå ökar nu Delta-2 mutationen så gud vet vad man tro längre.

Ja lockdown och vaccinering verkar vara en dålig strategi. Nu åker munbindorna på igen där läste jag.

Pandemin tar aldrig slut om man fortsätter på det där sättet. De enda som tjänar på det är big pharma
Citera
2021-06-29, 11:44
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Många försöker nu få fler att vaccinera sig. Är detta bra tycker ni?

Klimatkämpen Greta Thunberg ansluter till kampanjen "Kavla upp", som vill få fler svenskar att vaccinera sig.
"Varje kris måste behandlas som en kris.", skriver hon på Twitter.
I kampanjen ingår flera svenska kända människor, initiativtagare är reklamgurun Björn Rietz.
och den finansieras av bland andra H&M:s styrelseordförande Karl-Johan Person, Spotify-grundaren Daniel Ek, näringslivsdrottningen Cristina Stenbeck och hotellmagnaten Petter Stordalen.

Och vilka är dessa stolpskott att ge andra människor medicinsk rådgivning? Avskyvärda idioter. Förhoppningsvis får det motsatt effekt.

Vi kanske borde starta en ny kampanj #shutthefuckup där vi ber okvalificerade kändisar att hålla käften och sluta ägna sig åt medicinsk rådgivning.
Citera
2021-06-29, 11:47
Medlem
Beaver14s avatar
I region Uppsala är man nere på 0,7 % positiva prov
https://regionuppsala.se/contentassets/bba2a35f5e6842c68b8cc39040e43714/210629-nulagesbild-covid-19-region-uppsala.pdf

I Skåne fortsätter smittan att gå ner
https://www.skane.se/digitala-rapporter/lagesbild-covid-19-i-skane/inledning/
Citera
2021-06-29, 11:48
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Tvärtom. Har inte varit sjuk på över 1 år.

Jag tror du missade hans poäng där. Du blir inte sjuk under själva isoleringen, men när du sedan kommer ut igen så är du betydligt mer sårbar för diverse sjukdomar än vad du var innan isoleringen. Ganska grundläggande. Svårt att bygga ett immunförsvar när man berövar det på byggstenar.
Citera
2021-06-29, 11:49
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Och vilka är dessa stolpskott att ge andra människor medicinsk rådgivning? Avskyvärda idioter. Förhoppningsvis får det motsatt effekt.

Vi kanske borde starta en ny kampanj #shutthefuckup där vi ber okvalificerade kändisar att hålla käften och sluta ägna sig åt medicinsk rådgivning.

Skulle vilja se en kampanj där kändisar uppmuntrar folk att bara äta naturlig mat och sluta äta socker.

När kommer den kampanjen?
Citera
2021-06-29, 11:55
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Jag tror du missade hans poäng där. Du blir inte sjuk under själva isoleringen, men när du sedan kommer ut igen så är du betydligt mer sårbar för diverse sjukdomar än vad du var innan isoleringen. Ganska grundläggande. Svårt att bygga ett immunförsvar när man berövar det på byggstenar.

Det är just därför man INTE ska skydda sig med munskydd. Det gör immunförsvaret sämre. Och naturligtvis inte stänga in sig hemma. Nu ligger IMBILDEN och hans gelikar i covidiansekten helt platt för big pharma.
Citera
2021-06-29, 11:58
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Jag har isolerat mig från att smittas, men nu är jag vaccinerad och känner mig därigenom tryggare.

Likt en religiös. Fascinerande vilken effekt medias propaganda kan ha på vissa människor.

Själv har jag varken isolerat eller vaccinerat mig och känner mig hur trygg som helst. Hade viruset varit så farligt som du tror hade jag varit död vid det här laget.
Citera
2021-06-29, 11:59
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:

Nu tycker jag att det, trots allt, är mer vettigt att ta sina sprutor än att inte göra det. Men jag fattar ändå inte det där med kändisarna i reklamen. Varför skulle man vilja vaccinera sig för att personer som saknar medicinsk utbildning berättar att de har gjort det? Det kan snarare få motsatt effekt. Som när Dolly Parton vaccinerade sig på TV, exempelvis. Då börjar man att fundera på hur dumt det egentligen är... Och Greta är en person som väcker starka känslor från båda hållen, s.a.s.. Kan finnas folk som "trotsar" bara för att det är hon som säger åt oss att ta sprutorna.
Citera
2021-06-29, 12:01
Medlem
Citat:
Likt en religiös. Fascinerande vilken effekt medias propaganda kan ha på vissa människor.

Själv har jag varken isolerat eller vaccinerat mig och känner mig hur trygg som helst. Hade viruset varit så farligt som du tror hade jag varit död vid det här laget.

Jo det börjar balla ur helt, en arbetskollegas fru har inte varit ute på snart 2 år... han får smyga till biltema! när han kommer hem har hon munskydd på sig hela tiden , han är vaxxad lika så hon

något är fel
Citera
2021-06-29, 12:04
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Det är just därför man INTE ska skydda sig med munskydd. Det gör immunförsvaret sämre. Och naturligtvis inte stänga in sig hemma. Nu ligger IMBILDEN och hans gelikar i covidiansekten helt platt för big pharma.

Exakt. Isolering, munskydd, handsprit, överdriven handtvätt. Allt detta försämrar immunförsvaret. Så med tanke på att stora delar av mänskligheten ägnat sig åt dessa dumheter det senaste året är det inte konstigt att folk blir sjuka och dör i högre utsträckning än vanligt.
Citera
2021-06-29, 12:11
Medlem
Citat:

Citat:
Skulle vilja se en kampanj där kändisar uppmuntrar folk att bara äta naturlig mat och sluta äta socker.

Bidra med 10milj. så får Ni nog en hel del kändisar att ställa upp på den kampanjen det kapitalet kan skapa bara de har en åsikt i linje med den precis som här, eller bara är riktigt sugna på pengar.
Kan ju de flesta vara som inte kunnat förtjäna sitt leverbröd under pandemin och även extra sugna på att få börja försörja sig igen såå..

Det intressanta är väl var pengarna till kampanjen egentligen kom ifrån, inte vilka som av diverse anledningar frontade den och ställde upp som ansikten....
Citera
2021-06-29, 12:16
Medlem
Citat:

Den pågår hela tiden.
Läser du bara på konspirationsforum?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in