2021-06-29, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Många försöker nu få fler att vaccinera sig. Är detta bra tycker ni?

Klimatkämpen Greta Thunberg ansluter till kampanjen "Kavla upp", som vill få fler svenskar att vaccinera sig.
"Varje kris måste behandlas som en kris.", skriver hon på Twitter.
I kampanjen ingår flera svenska kända människor, initiativtagare är reklamgurun Björn Rietz.
och den finansieras av bland andra H&M:s styrelseordförande Karl-Johan Person, Spotify-grundaren Daniel Ek, näringslivsdrottningen Cristina Stenbeck och hotellmagnaten Petter Stordalen.

Kan säkert påverka någon..
Dock är ju inte detta vaccinvägrarnas idoler precis.
Kan inte ens lista ut vilka som skulle funka på dessa. Kan dock ha att göra med att jag inte rör mig i konspirationskretsar eller extrema miljöer.
Någon ”anti-aborthjälte” eller plattjordare kanske?
Citera
2021-06-29, 11:12
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Jag vet flera personer som ansett sig fått bättre hälsa under pandemin. Friare arbetstider, mindre stress då arbetsdagar förkortas eftersom resandet upphört. Lättare att få ihop livspusslet. Många har istället kunna motionera mer, då de fått mer tid för det. .
ja de som har jobb i Sverige är riktiga vinnare på pandemin. Men nu tänker jag på de som inte har jobb och har svårt att komma in på arbetsmarknaden. Att vissa av oss haft det bra är ett problem i sig då många nog önskar att detta fortsätter, vilket är mkt skadligt i längden.

Citat:
Börsen står på all time high så ekonomin tycks inte ha påverkats särskilt negativt. Detaljhandeln slår rekord.

Jag är rikare än någonsin då jag både äger aktier och bostäder. Men de som är utanför och varken har jobb eller bostad är förlorare. Det är inte bra med djupare klyftor.
Citera
2021-06-29, 11:12
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Kan säkert påverka någon..
Dock är ju inte detta vaccinvägrarnas idoler precis.
Kan inte ens lista ut vilka som skulle funka på dessa. Kan dock ha att göra med att jag inte rör mig i konspirationskretsar eller extrema miljöer.
Någon ”anti-aborthjälte” eller plattjordare kanske?

Jasså. Jo, det kan nog stämma. Jag tror att många som är emot vaccin och som finner det som onaturligt lättare tar till sig konspirationsteorier, som den om växthuseffekten osv, så jag tror faktiskt att personer som Greta Thunberg kan nå fram till vaccinationsmotståndare. De är vana att lyssna på henne.
Citera
2021-06-29, 11:22
Medlem
Citat:
Jasså. Jo, det kan nog stämma. Jag tror att många som är emot vaccin och som finner det som onaturligt lättare tar till sig konspirationsteorier, som den om växthuseffekten osv, så jag tror faktiskt att personer som Greta Thunberg kan nå fram till vaccinationsmotståndare. De är vana att lyssna på henne.

Aha!
Du är en klimatförnekare?
Citera
2021-06-29, 11:22
Medlem
Övervikt är bara en yttre markör för en intern metabol sjuklighet, som inte alltid är synlig. Det är inte övervikten i sig, utan den metabola sjukligheten, som gör virusinfektionen svårare för kroppen att bekämpa för metabolt sjuka oavsett om de är överviktiga eller ej. Det blir en kraftig belastning ovanpå den redan pågående sjukligheten, när dysfunktionella celler och överansträngt immunförsvar sammanfaller.

Att detta inte får större fokus är för att allmänheten trots bättre vetande lever dietmässigt problematiskt, av kulturella, sociala och tillgänglighetsrelaterade skäl. Det fungerar helt enkelt inte att övertyga allmänheten att göra livsstilsförändringar, såvida inte drastiska åtgärder som skyhöga skatter på charkvaror, raffinerade kolhydrater och matoljor träder i kraft, men det vore ekonomiskt oetiskt och därför uteslutet.
Citera
2021-06-29, 11:23
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brandskatt
The estimated antibody prevalence is even higher.
In England, it is estimated that over 8 in 10 adults, or 86.6% of the adult population (95% credible interval: 84.6% to 88.5%) would have tested positive for antibodies against coronavirus – SARS-CoV-2 – on a blood test in the week beginning 7 June 2021, suggesting they had the infection in the past or have been vaccinated.

In Wales, it is estimated that over 8 in 10 adults, or 88.7% of the adult population (95% credible interval: 86.6% to 90.9%) would have tested positive for antibodies against SARS-CoV-2 on a blood test in the week beginning 7 June 2021, suggesting they had the infection in the past or have been vaccinated.

In Northern Ireland, it is estimated that over 8 in 10 adults, or 85.4% of the adult population (95% credible interval: 82.0% to 88.5%) would have tested positive for antibodies against SARS-CoV-2 on a blood test in the week beginning 7 June 2021, suggesting they had the infection in the past or have been vaccinated.

In Scotland, an estimated 8 in 10 adults, or 79.1% of the adult population (95% credible interval: 76.3% to 81.8%) would have tested positive for antibodies against SARS-CoV-2 on a blood test in the week beginning 7 June 2021, suggesting they had the infection in the past or have been vaccinated.
https://www.ons.gov.uk/peoplepopulationandcommunity/healthandsocialcare/conditionsanddiseases/bulletins/coronaviruscovid19infectionsurveyantibodyandvaccin ationdatafortheuk/22june2021

Då borde de rimligen ha uppnått flockimmunitet nu få?
Citera
2021-06-29, 11:26
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Vad tror du är bäst långsiktigt? Äta nyttig mat eller knapra mediciner?

Både och såklart. Lever hälsosamt men vid tecken på luftvägsinfektion så tar jag Ivermectin.

Funkar även förebyggande mot artros, cancer mm så varför inte. Bara positiva bieffekter
Citera
2021-06-29, 11:30
Medlem
Hrass avatar
Citat:
Nej, jag skrev ju att jag alltid försökt äta en balanserad och näringsrik kost. Då är den inte konstant, för det betyder att man äter samma sak hela tiden. Det tror jag inte är bra.
Det är en parameter du verkar ha hållit konstant. Parametern du har ändrat på är "isolerat mig". Det ger en negativ inverkan på din hälsa.

Lite som svenskar som åker på solsemester och undrar varför de blir sjuka första dagen på semestern. Sååå typiskt.
Citera
2021-06-29, 11:32
Avstängd
Vilket är det bästa vaccinet?

Israel har ju fullvaccinerat många men ändå ökar nu Delta-2 mutationen så gud vet vad man tro längre.
Citera
2021-06-29, 11:33
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hras
Det är en parameter du verkar ha hållit konstant. Parametern du har ändrat på är "isolerat mig". Det ger en negativ inverkan på din hälsa.

Lite som svenskar som åker på solsemester och undrar varför de blir sjuka första dagen på semestern. Sååå typiskt.

Exakt. Den enda förändringen jag gjort så är det motsatsen till att isolera mig. Har sett till att vara utomhus så mycket som möjligt och lapat all sol jag kommit åt.

Stanna hemma är det sämsta hälsoråd som finns. Du behöver röra dig utomhus och få sol på dig.
Citera
2021-06-29, 11:34
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Aha!
Du är en klimatförnekare?

Nej, jag har aldrig förnekat att vi har ett klimat. Lika lite som jag förnekat att vi har ett virus.
Citera
2021-06-29, 11:35
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hras

Tvärtom. Har inte varit sjuk på över 1 år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in