2021-06-29, 10:46
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Tyvärr finns ingen kost i världen som förhindrar coronainfektion. Jag har då i vart fall inte tagit del av några sådana studier. Det låter väldigt konstigt.

Nej men att bli allvarligt sjuk kan förhindras. Covid-19 drabbar inte alla. Det är en sjukdom som slår mkt hårt mot överviktiga. Och det finns inget som säger att man måste vara överviktig. Om man är det gör man till 99% säkerhet något fel.
Citera
2021-06-29, 10:49
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Nej men att bli allvarligt sjuk kan förhindras. Covid-19 drabbar inte alla. Det är en sjukdom som slår mkt hårt mot överviktiga. Och det finns inget som säger att man måste vara överviktig. Om man är det gör man till 99% säkerhet något fel.

Det är väldigt många icke överviktiga som dött också. Skulle gissa att flertalet av våra 80 plusare som dött inte varit överviktiga och de utgör väl 80% av dödsfallen. Så bättre kost för att förhindra covid-pandemin, nja.... , det tror jag inte på.
Citera
2021-06-29, 10:54
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Det är väldigt många icke överviktiga som dött också. Skulle gissa att flertalet av våra 80 plusare som dött inte varit överviktiga och de utgör väl 80% av dödsfallen. Så bättre kost för att förhindra covid-pandemin, nja.... , det tror jag inte på.

Det är väl inte ens 200 personer utan underliggande sjukdomar som dött som är under 70 år? De flesta underliggande sjukdomarna är kopplade till övervikt och fetma. Som beror på felaktig kost. Nu när vi vet det här är det dags att ändra på det. Men du väntar bara på att bli räddad av politikerna och big pharma?
Citera
2021-06-29, 10:56
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Det är väl inte ens 200 personer utan underliggande sjukdomar som dött som är under 70 år? De flesta underliggande sjukdomarna är kopplade till övervikt och fetma. Som beror på felaktig kost. Nu när vi vet det här är det dags att ändra på det. Men du väntar bara på att bli räddad av politikerna och big pharma?

Medellivslängden i Sverige är långt över 70 år.
Citera
2021-06-29, 10:58
Medlem
IMBILDENs avatar
Kan detta vara något att införa i Sverige så vi slipper att drabbas av en fjärde våg? Jag tycker det låter fullt rimligt.

Nu meddelar Abu Dhabi i i Förenade Arabemiraten att staden kommer förbjuda ovaccinerade personer från att besöka köpcentrum, restauranger, universitet, fritidsanläggningar och liknande verksamheter från och med den 20 augusti, rapporterar BNO News.
Staden hoppas att åtgärden ska minska risken för smittspridning.
Barn under 16 år och personer med medicinska skäl kommer undantas från förbudet.
Undantag kommer göras för matbutiker och apotek.
Citera
2021-06-29, 10:59
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Medellivslängden i Sverige är långt över 70 år.

Att ålder är en riskfaktor är ingen slump. Ju längre du äter fel desto mer förstör du dina organ och blir med mottaglig för sådana här virus. Nu har det gått över ett år. Vad har du gjort för förändringar?
Citera
2021-06-29, 11:02
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Att ålder är en riskfaktor är ingen slump. Ju längre du äter fel desto mer förstör du dina organ och blir med mottaglig för sådana här virus. Nu har det gått över ett år. Vad har du gjort för förändringar?

Jag har isolerat mig från att smittas, men nu är jag vaccinerad och känner mig därigenom tryggare. Har alltid försökt äta en balanserad och näringsrik kost. Vad har du själv gjort för förändringar?
Citera
2021-06-29, 11:03
Medlem
IMBILDENs avatar
Många försöker nu få fler att vaccinera sig. Är detta bra tycker ni?

Klimatkämpen Greta Thunberg ansluter till kampanjen "Kavla upp", som vill få fler svenskar att vaccinera sig.
"Varje kris måste behandlas som en kris.", skriver hon på Twitter.
I kampanjen ingår flera svenska kända människor, initiativtagare är reklamgurun Björn Rietz.
och den finansieras av bland andra H&M:s styrelseordförande Karl-Johan Person, Spotify-grundaren Daniel Ek, näringslivsdrottningen Cristina Stenbeck och hotellmagnaten Petter Stordalen.
Citera
2021-06-29, 11:04
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Jag har isolerat mig från att smittas, men nu är jag vaccinerad och känner mig därigenom tryggare. Har alltid försökt äta en balanserad och näringsrik kost. Vad har du själv gjort för förändringar?

Ingenting faktiskt eftersom jag alltid varit hälsosam och tänkt på vad jag äter. Det var tur det. Men jag ser ju felen som begås och lockdowns gör inte saken bättre. Bara värre eftersom folkhälsan försämras av det plus ekonomin.
Citera
2021-06-29, 11:07
Medlem
Hrass avatar
Citat:
Du har gjort dig ännu svagare (kosten har ju varit konstant)

Citat:
Kan detta vara något att införa i Sverige så vi slipper att drabbas av en fjärde våg? Jag tycker det låter fullt rimligt.

Nu meddelar Abu Dhabi i i Förenade Arabemiraten att staden kommer förbjuda ovaccinerade personer från att besöka köpcentrum, restauranger, universitet, fritidsanläggningar och liknande verksamheter från och med den 20 augusti, rapporterar BNO News.
Staden hoppas att åtgärden ska minska risken för smittspridning.
Barn under 16 år och personer med medicinska skäl kommer undantas från förbudet.
Undantag kommer göras för matbutiker och apotek.
Varför är det alltid drakoniska övervaknings- och överförmyndarstater som är era stora Corona-förebilder?
Citera
2021-06-29, 11:07
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ingenting faktiskt eftersom jag alltid varit hälsosam och tänkt på vad jag äter. Det var tur det. Men jag ser ju felen som begås och lockdowns gör inte saken bättre. Bara värre eftersom folkhälsan försämras av det plus ekonomin.

Jag vet flera personer som ansett sig fått bättre hälsa under pandemin. Friare arbetstider, mindre stress då arbetsdagar förkortas eftersom resandet upphört. Lättare att få ihop livspusslet. Många har istället kunna motionera mer, då de fått mer tid för det.

Börsen står på all time high så ekonomin tycks inte ha påverkats särskilt negativt. Detaljhandeln slår rekord.
Citera
2021-06-29, 11:08
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hras
Du har gjort dig ännu svagare (kosten har ju varit konstant)

Varför är det alltid drakoniska övervaknings- och överförmyndarstater som är era stora Corona-förebilder?

Nej, jag skrev ju att jag alltid försökt äta en balanserad och näringsrik kost. Då är den inte konstant, för det betyder att man äter samma sak hela tiden. Det tror jag inte är bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in