2021-06-29, 11:04
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Löfven satt just upp fyra mål inför nästa val:

1. Rädda jobben.
2. Rädda klimatet.
3. Rädda välfärden.
4. Knäcka gängen/mäns våld mot kvinnor.
Jag sätter upp mål inför nästa val;
Jag ska rädda allting. Lovar!
Senast redigerad av LadySweden 2021-06-29 kl. 11:07.
Citera
2021-06-29, 11:05
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av merkhur
Det var väntat att V skulle öka på detta men jag reagerar mot deras sätt att fråga:

Fråga: “Vilket parti skulle du rösta på om det var riksdagsval idag?” Om respondenten inte uppger parti får de följdfrågan: ”Vilket parti lutar det mot?” och de som inte svarar på denna heller får följdfrågan ”Vilket parti tycker du är minst dåligt?”. I redovisningen slås dessa tre frågor samman för att visa resultatet av partisympatierna om det vore val till riksdagen idag.

De defaultar alltså till slut till frågan "Vilket parti tycker du är minst dåligt?" vilket är rätt långt ifrån vilket parti man kommer rösta på när man har vägrat svara på de två första frågorna.

Det här är deras standardmetodik. Siffrorna måste ju vara jämförbara med förra mätningen.
Citera
Medlem
Citat:
Det är bara prat. Han säger att problemet med att få igenom en budget kan vänta tills i höst. Han ställer alltså inga villkor för att tillträda som statsminister igen.

Han trotsar all beskrivning nu den här. Det är Löfvens kännetecken, att ljuga, förhala och misshandla demokratin. Det är så här obildade typer uppträder. Jag tror , vet, att har man en del bildning och utbildning i sig, följer en etisk halt. Då ger man efter för högre principer som att släppa makten när den plågar folk och land, Så ej hos Löfven.

Mer och mer liknar han en gangster, om än i kostym, såna man kan möta på skrothandlar och hos begagnade bilhandlare.

Naturligtvis blir budgetarbetet en utdragen process där Löfven, Lööf och Dadgostar kan hänvisa till det krångliga läget. Så förlöper året ut med en opolitisk budget där inget av partierna får utan någonting men allt för husfriden. Så följer en vårbudget av samma slag.

Det finns inte maken till den här Löfven i svensk historia ta mig f-n. Allt för makten, inte minsta möjlighet får lämnas outnyttjad för att behålla makten.

Bevaka nu opposition, opartiska statsvetare och journalister vad han och sossarna ställer till med sista året i statsutnämningar och schackrande inför ordinarie val sep -22.
Senast redigerad av Lantarbetaren 2021-06-29 kl. 11:09.
Citera
Medlem
NuLugnarDuNerDigs avatar
Citat:

1. Rädda jobben.
2. Rädda klimatet.
3. Rädda välfärden.
Ja det var ju verkligen inspirerande...
Citera
2021-06-29, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Jag tycker det ändå är sunt att det enda partiet som faktiskt står upp rakryggade och har en påverkan istället för att hålla på med PR och politiska spel växer.
Sen tror jag ju att denna raka rygg kommer krökas igen fortare än kvickt.
Tror hyllan gjorde 1 procent iallafall.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Jag sätter upp mål för nästa val;
Jag ska rädda allting. Lovar!

Ja, vilken dåre somhelst kan lova vadsomhelst.
Men att lova samma sak om och om igen och misslyckas varenda gång utan att påverkas, då krävs det något extra.
Citera
Medlem
Citat:
Det här är deras standardmetodik. Siffrorna måste ju vara jämförbara med förra mätningen.

Det tror jag säkert, det gör dock inte min skepsis mot detta institut mindre. Jag anser att detta är tveksamma frågor att ställa om man vill veta hur folk skulle rösta idag.
Citera
2021-06-29, 11:09
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Ja, vilken dåre somhelst kan lova vadsomhelst.
Men att lova samma sak om och om igen och misslyckas varenda gång utan att påverkas, då krävs det något extra.
De är speciella våra 7- klöverpolitiker.
Citera
2021-06-29, 11:09
Medlem
Citat:

1. Rädda jobben.
2. Rädda klimatet.
3. Rädda välfärden.

Hans track record är ju fantastiskt. Under 7 år har han lyckats med:
1. Från en låg arbetslöshet (från ett EU perspektiv) till tredje högst
2. Den klimatvänligaste energiformen stängs ner och har ersätts med polsk kolkraft
3. Miljard efter miljard dumpas i slukhålen "kommunerna och regionerna" som anställer ännu fler administratörer.
4. tre gånger fler mördade i dessa kretsar jämfört med när han tillträdde, samt värst i Europa när det gäller skjutvapenvåld.
Citera
2021-06-29, 11:10
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenPP
Om 8 år betyder att det blivit irrelevant, varför då tjattra vad vad SD sa på 90-talet?
Det är ingen som tjattrar om vad de sa utan om vad de stod för ideologiskt. Det är skillnaden.
Att säga att man ska äta upp sin högra sko i nåt uppsluppet sammanhang är således inte samma sak som att bilda ett nazistiskt parti.
Citera
2021-06-29, 11:10
Medlem
Åkesson träffar talmannen digitalt.
Är han fyllesjuk tro?
Citera
2021-06-29, 11:11
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Åkesson träffar talmannen digitalt.