2021-06-29, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Det är bara prat. Han säger att problemet med att få igenom en budget kan vänta tills i höst. Han ställer alltså inga villkor för att tillträda som statsminister igen.
Han har enbart ett krav. Att han blir statsminister. Allt annat kommer han och SAP rösta nej till.
Citera
2021-06-29, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Löfven avgår om han inte får igenom sin budget..svt.
Vilket innebär att han är säker på att Vänsterpartiet röstar på budgeten från S, C och MP.
Citera
2021-06-29, 10:57
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyberIngmar
Inte undra på att Sveriges il duce med styrande är rädd för nyval.

Blåbruna: 48.2
Rödgröna: 44.6

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/svt-novus-c-forlorare-pa-regeringskris

Tro? S vet att folk vill ha nyval. Det är S som inte vill ha nyval för att nyval inte gynnar sig själva.

Som jag nämnt tidigare. S vill verkligen inte ge folket inflytande eller makt. Demokrati för S är att likt Putin sitta i 20-30 år och styra själva. Löfven vill göra en Putin och sitta tills han blir avsatt. Det har han redan visat prov på. I en fungerande demokrati hade Löfven avgått för länge sen.

Han har redan fått sin chans och det är inte demokratiskt att med talmansrundor försöka tillsätta honom igen.
Citera
2021-06-29, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av srsbiz
Avgår om han inte får igenom budget, tror på det när jag ser det hända.

Va? Är det ett eko från 2018 jag hör? Då var det enligt Stefan självklart att man inte regerade på nån annans budget. Avgick han den gången? Nej.
Senast redigerad av PeggyOlson 2021-06-29 kl. 10:58. Anledning: typo
Citera
2021-06-29, 10:58
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krytte
Vilket innebär att han är säker på att Vänsterpartiet röstar på budgeten från S, C och MP.
Det gör de säkert, men det är inte säkert att den går igenom ändå.
Citera
2021-06-29, 11:00
Medlem
Reguluss avatar
Löfven satt just upp fyra mål inför nästa val:

1. Rädda jobben.
2. Rädda klimatet.
3. Rädda välfärden.
4. Knäcka gängen/mäns våld mot kvinnor.
Citera
Medlem
Citat:
Det är bara prat. Han säger att problemet med att få igenom en budget kan vänta tills i höst. Han ställer alltså inga villkor för att tillträda som statsminister igen.
Nej..men det kan ändå ses som ett hot i detta läget.
Citera
Medlem
CyberIngmars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Hur fan ska han få igenom en budget med V och C vid samma bord?!

Det är två partier som ekonomiskt står LÄNGST ifrån varandra i svensk politik.

Obegripligt.

C och V har ökad massinvandring gemensamt och hatet mot SD. V böjer sig om ökad massinvandring läggs fram. Amnesti för alla män som kom 2015? Det skriver C under på direkt.
Citera
2021-06-29, 11:02
Medlem
xcoms avatar
Citat:
Löfven satt just upp fyra mål inför nästa val:

1. Rädda jobben.
2. Rädda klimatet.
3. Rädda välfärden.
4. Knäcka gängen/mäns våld mot kvinnor.

Punkt 1,3,4 ligger hans politik bakom och Reinfelts, nu ska han rädda det han själv varit med om att rasera, låter ju trovärdigt
Citera
2021-06-29, 11:02
Medlem
Citat:
Jag blev sannspådd. V rusar nu i opinionen:

Fäll regeringen och rusa i opinionen. Vänsterpartiet tycks ha hittat receptet för att få partiet att växa.

I den senaste mätningen från Aftonbladet/Demoskop ökar Vänsterpartiet markant och når sin högsta nivå sedan 2002.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/gWVR8q/demoskop-v-skapade-kaos-och-gjorde-succe

Det var väntat att V skulle öka på detta men jag reagerar mot deras sätt att fråga:

Fråga: “Vilket parti skulle du rösta på om det var riksdagsval idag?” Om respondenten inte uppger parti får de följdfrågan: ”Vilket parti lutar det mot?” och de som inte svarar på denna heller får följdfrågan ”Vilket parti tycker du är minst dåligt?”. I redovisningen slås dessa tre frågor samman för att visa resultatet av partisympatierna om det vore val till riksdagen idag.

De defaultar alltså till slut till frågan "Vilket parti tycker du är minst dåligt?" vilket är rätt långt ifrån vilket parti man kommer rösta på när man har vägrat svara på de två första frågorna.
Citera
2021-06-29, 11:03
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Nej..men det kan ändå ses som ett hot i detta läget.

Ett ganska diffust hot att kanske avgå någon gång i framtiden. Men han kommer inte att tacka nej till att bli statsminister bara därför att han inte kan få stöd för sin budget.
Citera
2021-06-29, 11:03
Medlem
Citat:
Jag blev sannspådd. V rusar nu i opinionen:

Fäll regeringen och rusa i opinionen. Vänsterpartiet tycks ha hittat receptet för att få partiet att växa.

I den senaste mätningen från Aftonbladet/Demoskop ökar Vänsterpartiet markant och når sin högsta nivå sedan 2002.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/gWVR8q/demoskop-v-skapade-kaos-och-gjorde-succe

Jag tycker det ändå är sunt att det enda partiet som faktiskt står upp rakryggade och har en påverkan istället för att hålla på med PR och politiska spel växer.
Sen tror jag ju att denna raka rygg kommer krökas igen fortare än kvickt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in