2021-06-27, 19:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Tja, 150 miljoner amerikaner är fullvaccinerade. Av dem har 1200 fall rapporterats in. 300 fall har bekräftats. någonstans mellan 0,3 till 0,7 promille har drabbats. Det finns inga rapporter om att någon har dött.

Unga män under 30 som fått det vad jag läst. Då blir det inte rättvisande att hänvisa till alla vaccinationer i ett land. Utan man måste ta reda på hur många vaccinationer som givits till unga män under 30 år. Sen får man räkna som du gör.

Vore intressant om du fick fram sådana siffror.
2021-06-27, 19:11
Avslutad
Det lär ju inte vara så väldigt trevligt att hamna på sjukhus med hjärtsäcksinflammation. Dels är det säkerligen obehagligt och även behandlingarna kan säkert bli obehagliga om det bildas vätska och annat. Tror dom flesta gärna slipper det.

307 personer har fått det i alla fall. 295 personer har kunnat lämna sjukhuset efter några dagar. 12 personer har fått svårare problem därmed kan man tänka sig?
2021-06-27, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Tja, 150 miljoner amerikaner är fullvaccinerade. Av dem har 1200 fall rapporterats in. 300 fall har bekräftats. någonstans mellan 0,3 till 0,7 promille har drabbats. Det finns inga rapporter om att någon har dött.

Som i Sverige m.a.o, eller resten av världen.. var och varannan ska vara "vaccinerad" samtidigt som sjukhus står tomma och inga köer till dessa sprutstationer att se!

Jag tror vi kan se en korrelation mellan antalet (enligt MSM) "vaccinerade" och antalet som inte längre litar på MSM i USA, den siffran är väl över 70% just nu

https://reutersinstitute.politics.ox.ac.uk/digital-news-report/2021/dnr-executive-summary

Trust in the news has grown, on average, by six percentage points in the wake of the Coronavirus pandemic – with 44% of our total sample saying they trust most news most of the time. This reverses, to some extent, recent falls in average trust – bringing levels back to those of 2018. Finland remains the country with the highest levels of overall trust (65%), and the USA now has the lowest levels (29%) in our survey.

This feeling is especially prevalent on the right, with 75% saying media coverage of their views is “unfair” and only 16% arguing it is fair. Only 34% of people identifying themselves as on the “left” feel the same way about their views being represented, while 51% say they are fairly represented.

Så du menar alltså att dessa 29% som "litar" på MSM är 140 miljoner människor?
2021-06-28, 09:56
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av p1Schwab
Vad är det som talar för att de skulle fungera menar du?

Du känner väl till att detta inte är det första coronaviruset som smittar till människor?

Man har arbetat med att ta fram vaccin mot coronavirus i ca 20 år, samtliga har blivit stoppade från att nå marknaden. I djurtester med dessa tidigare vaccin har man bla sett utveckling av ADE.

Dessa nya vaccin mot covid-19 kommer att ha djurtesterna klara 2023. Du som vaccinerat dig med dessa nya är testperson. 2023 först kan du börja fundera på att pusta ut.

Att du själv ansåg ditt val som intelligent är inte samma sak som att det VAR intelligent. Du borde klart breddat dina källor och tänkt kritiskt. Nu kan du bara hålla tummarna. Lycka till.
Vi får väl se, men ja, jag vet att coronavirus har det forskats på i decennier och det du säger stämmer till viss del. Djurtester har utförts (i stor omfattning) för C19-vaccinen. Vad du grundar det på att djurtesten kommer vara klara 2023 vet jag inte. De är redan avslutade vad jag vet, men möjligen pågår fler sådana.

Jag tar hellre en mycket liten risk med ett vaccin än risken att dels riskera svår sjukdom/död själv (är tillräckligt gammal för att anse att det finns en risk för mig på individnivå) och för att hjälpa de som är mer utsatta än jag själv. Hittills finns ingenting som tyder på några allvarliga biverkningar i en omfattning som skulle motivera att inte ta vaccinet jag fick (Comirnaty). Har redan fått min två doser så vi får väl se vad som händer :-)
2021-06-28, 12:46
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Är du säker på att du ställer rätt frågor?
Om nu vaccinet fungerar som du säger, vad beror då biverkningarna på och varför lyfter inte MSM dessa?
Vilka specifika biverkningar talar du om? Ont i armen? Feber? Ont i leder och huvudet? De är helt naturliga biverkningar av ALLA vaccin när de kickar igång immunförsvaret och man injiceras i en muskel.

Hjärtmuskelinflammationerna beror sannolikt på att man med ett fullt aktiverat immunförsvar hårdtränar och överanstränger sig.

Är det några andra biverkningar du hört talas om och kan dokumentera?

Citat:
Är troligt att man kan få fram ett fungerande vaccin på så kort tid samtidigt som man aldrig tycks lösa cancerns gåta trots att man har pumpat in miljarders miljarder i snart 50 år? Kan man skapa ett fullt fungerande vaccin mor ett virus som aldrig helt har isolerats?
Vad har cancer med vaccin mot ett virus att göra? Du vet, hoppas jag, att dödligheten i cancer gått ned dramatiskt också under de senare årtionden till följd av medicinsk forskning och nya behandlingsmetoder.

Man har forskat på coronavirus i årtionden och skapat vaccin ännu längre och mRNA-vaccin har man jobbat aktivt med i över tio år. Vad är konstigt, tycker du?

Citat:
Är verkligen viruset så allvarligt som MSMedia vill göra gällande? Kan det finnas en större agenda bakom både viruset och vaccinet? Om så, vilken är den agendan och vem gynnar det främst?
Ja, det är ett farligt virus. Inte som smittkoppor direkt, men farligt, framför allt de svagare i vårt samhälle. Vad är den dolda agendan? Nej, det är osannolikt att det finns någon dold agenda.

Citat:
Behöver vi verkligen ett vaccin om det finns andra billigare och säkrare metoder såsom vitaminer, mineraler, ivermektin och hydroxiklorokin?
Vitaminer botar ingenting, det kan bygga upp immunförsvaret i förväg, men det är inget botemedel mot en virusinfektion. Mineraler likaså.

Antiparasitmedlen du refererar till har haft ytterst begränsad effekt i de faktiska studier som utförts. De skyddar dessutom inte utan kan lindra effekten vid en infektion. Vaccinen däremot skyddar. Att behandla symtom är naturligtvis bra, men det är bättre att aldrig få symtomen.

Citat:
Är det ett problem att det finns företag och personer som har stora ekonomiska intressen i vaccinet och kan dessa läkemedelsföretag även ha korrumperat vetenskapen som marknadsför vaccinen som säkra?

Nja... Är det ett problem att något företag över huvud taget tjänar pengar på det de gör? Pengarna vaccinbolagen tjänar på vaccinen är naturligtvis ansenliga, men lång ifrån alla har ens kommit med fungerande vaccin så alla tar en risk. Det kostar att utveckla vaccin, bygga fabriker etc. Det är klart de ska få tjäna pengar. Det borde alla som förstår sig på företagsamhet begripa.

Hur ska företagen korrumpera vetenskapen menar du? Vad skulle syftet med detta vara? Vaccin har stoppats när de inte befunnits tillräckligt säkra (AZ och Janssen), trots att riskerna varit små. Det känns som du greppar efter halmstrån som ej finns.

Citat:
Är det ett problem att samma vetenskap som sannolikt skapade viruset, sedan erbjuder vaccinet som dess lösning? Har någon patent på viruset?
Samma vetenskap? Så du menar att vaccinbolagen tog fram viruset? Nej, ingen har patent på viruset.
2021-06-28, 15:41
Medlem
p1Schwabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Vi får väl se, men ja, jag vet att coronavirus har det forskats på i decennier och det du säger stämmer till viss del. Djurtester har utförts (i stor omfattning) för C19-vaccinen. Vad du grundar det på att djurtesten kommer vara klara 2023 vet jag inte. De är redan avslutade vad jag vet, men möjligen pågår fler sådana.

Jag tar hellre en mycket liten risk med ett vaccin än risken att dels riskera svår sjukdom/död själv (är tillräckligt gammal för att anse att det finns en risk för mig på individnivå) och för att hjälpa de som är mer utsatta än jag själv. Hittills finns ingenting som tyder på några allvarliga biverkningar i en omfattning som skulle motivera att inte ta vaccinet jag fick (Comirnaty). Har redan fått min två doser så vi får väl se vad som händer :-)

Hoppas det går bra för dig och att eventuella biverkningar och effekter av vaccinet i så fall blir minimala.

Traditionella djurtester tar ett par år. Det pågår traditionella djurtester men man har även försökt snabba på testprocesserna dels med teoretiska modeller. Tänker man ifrågasättande så ifrågasätter man lätt läkemedelsbolagen benägenhet att alls testa vidare då de har totalt ansvarsskydd i och med nödgodkännandet.

Det som är upprörande för mig är att höra kloka människor som dig själv som av högst naturliga anledningar har en hög tilltro till våra myndigheter. För läser man myndigheters kommunikation och MSM så finns det ju verkligen inga direkta risker och biverkningarna är högs överkomliga.

Även om du har tagit båda sprutorna så tror jag det kan vara lönt att besöka den mörka sidan. Skulle du råka ut för några otrevliga effekter eller biverkningar som läkare etc inte vill koppla till vaccinet så kan det vara bra att ha på fötterna med underlag och känna till alternativa behandlingar etc.

Lycka till.
2021-06-28, 15:51
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av p1Schwab
Hoppas det går bra för dig och att eventuella biverkningar och effekter av vaccinet i så fall blir minimala.

Traditionella djurtester tar ett par år. Det pågår traditionella djurtester men man har även försökt snabba på testprocesserna dels med teoretiska modeller. Tänker man ifrågasättande så ifrågasätter man lätt läkemedelsbolagen benägenhet att alls testa vidare då de har totalt ansvarsskydd i och med nödgodkännandet.

Det som är upprörande för mig är att höra kloka människor som dig själv som av högst naturliga anledningar har en hög tilltro till våra myndigheter. För läser man myndigheters kommunikation och MSM så finns det ju verkligen inga direkta risker och biverkningarna är högs överkomliga.

Även om du har tagit båda sprutorna så tror jag det kan vara lönt att besöka den mörka sidan. Skulle du råka ut för några otrevliga effekter eller biverkningar som läkare etc inte vill koppla till vaccinet så kan det vara bra att ha på fötterna med underlag och känna till alternativa behandlingar etc.

Lycka till.

Tack för de vänliga orden. Att jag skulle behöva alternativa behandlingar nu känns långsökt, men vem vet...
2021-06-29, 00:17
Medlem
Deagle66s avatar
Halloj Flashisar

Har en fråga.
Min fru har tagit vaccinet, hon fick Pfizer.
Efter hon tog andra dosen så har hon haft mens i snart 4 veckor.
Det småblöder varje jävla dag.
Nån som läst om dessa biverkningar?

Jag har inte tagit vaccinet och kommer inte ta skiten.
Senast redigerad av Deagle66 2021-06-29 kl. 00:25.
2021-06-29, 02:12
Medlem
Kakksakkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deagle66
Halloj Flashisar

Har en fråga.
Min fru har tagit vaccinet, hon fick Pfizer.
Efter hon tog andra dosen så har hon haft mens i snart 4 veckor.
Det småblöder varje jävla dag.
Nån som läst om dessa biverkningar?

Jag har inte tagit vaccinet och kommer inte ta skiten.

Ja massa sådana rapporter samt massor av missfall men det rapporteras inte, ännu.

+ massa annat skit........

Mv
2021-06-29, 02:16
Medlem
Kakksakkers avatar
Nu kommer siffror att fler "vaccinerade" än "ovaccinerade" dör i Covid, grym den där såsen eller hur?!

https://www.thegatewaypundit.com/2021/06/uk-people-dying-covid-today-vaccinated-please-continue-take-vaccine/

Mv

BTW, Pfizer och moderna kommer förses med varning ang hjärtmuskelinflammation!
2021-06-29, 02:20
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kakksakker
Nu kommer siffror att fler "vaccinerade" än "ovaccinerade" dör i Covid, grym den där såsen eller hur?!

https://www.thegatewaypundit.com/2021/06/uk-people-dying-covid-today-vaccinated-please-continue-take-vaccine/

Mv

BTW, Pfizer och moderna kommer förses med varning ang hjärtmuskelinflammation!

29 percent out of 42 People?
2021-06-29, 04:50
Medlem
Kakksakkers avatar
Israel har koll de har "vaccinerat" massor.

https://www.theepochtimes.com/mkt_app/half-of-adults-infected-in-latest-covid-19-outbreak-were-fully-vaccinated-israeli-officials_3874223. html?v=ul

Funkar bra "såsen"

GL

Mv

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in