2021-06-24, 20:50
Medlem
JeffDaviss avatar
Fick Pfizer i går. Lite öm i axeln men det kanske beror på att jag gymmade direkt efter.
2021-06-24, 21:00
Medlem
Tog min första spruta för nån vecka sedan och noll biverkningar, samma med min fru.
2021-06-24, 21:19
Medlem
Mer än 24 timmar sen jag fick dos 1, lite öm i axeln men annars inga biverkningar så det så.
2021-06-24, 21:55
Medlem
p1Schwabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsmannen
Nej, några djurförsök har inte hoppats över.
Om du tror det är det nog uppenbart att du behöver bredda dina källor och faktiskt läsa säkerhetsstudierna.

Det är lite kul att många vaccinskeptiska påstår att djurförsöken hoppats över SAMTIDIGT som de delar en japansk studie som de hävdar är ”läckt” från Pfizer.
I den finns det en bild som visar hur lipidnanopartiklar koncentreras i olika organ.
Sedan tror de att det är spikeprotein det handlar om men det är en annan sak.
Poängen är att detta kommer från just djurförsöken. I detta fall på råttor som fick en hög dos intravenöst.

Hur ska ni ha det? Hoppades djurförsöken över eller är ovan nämnda studie ett falsarium??

Nödgodkännandet bygger på just detta, att man inte hunnit göra långtidsstudien med bla hela djurtesterna. Att man påbörjat djurtester är en väldig skillnad från att ha långtidsstudien klar.

Dessa djurförsök tar mellan 3-6 år att genomföra. Man har gjort flera olika åtgärder för att "snabba upp" processen men teoretiska modeller har visat sig vara extremt svåra att få tillförlitliga. Det finns alltså inga färdiga djurförsök och detta är således ett experimentvaccin där bla du är testperson.

Djurtesterna för tidigare vaccin mot coronavirus visade att vaccinen utvecklade bla ADE varför de stoppades. Det är därför HÖGST relevant att man hoppar över just den delen där tidigare vaccin mot coronavirus visat utveckling av ADE.

Försöker skriva så lättförståeligt som möjligt men får en känsla av att du inte vill förstå.

Eller så känns det för jävligt att du inte läste på om detta innan du tog vaccinet och du känner dig lurad och pressad att inte ifrågasätta. Förståligt. Det storsinta av dig vore att erkänna det och låta andra tänka myndighetskritiskt och bilda sig en egen uppfattning innan de tar sprutan.
2021-06-24, 22:25
Medlem
gärningsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av p1Schwab
Nödgodkännandet bygger på just detta, att man inte hunnit göra långtidsstudien med bla hela djurtesterna. Att man påbörjat djurtester är en väldig skillnad från att ha långtidsstudien klar.

Dessa djurförsök tar mellan 3-6 år att genomföra. Man har gjort flera olika åtgärder för att "snabba upp" processen men teoretiska modeller har visat sig vara extremt svåra att få tillförlitliga. Det finns alltså inga färdiga djurförsök och detta är således ett experimentvaccin där bla du är testperson.

Djurtesterna för tidigare vaccin mot coronavirus visade att vaccinen utvecklade bla ADE varför de stoppades. Det är därför HÖGST relevant att man hoppar över just den delen där tidigare vaccin mot coronavirus visat utveckling av ADE.

Försöker skriva så lättförståeligt som möjligt men får en känsla av att du inte vill förstå.

Eller så känns det för jävligt att du inte läste på om detta innan du tog vaccinet och du känner dig lurad och pressad att inte ifrågasätta. Förståligt. Det storsinta av dig vore att erkänna det och låta andra tänka myndighetskritiskt och bilda sig en egen uppfattning innan de tar sprutan.

Du har fullständigt fel om i princip allt du skriver. Flera steg genomfördes parallellt därav den snabba vägen till godkännande.
Det är missvisande att prata om nödgodkännande inom EU. I USA är det en helt annan sak.
2021-06-24, 23:57
Medlem
p1Schwabs avatar
Citat:
Du har fullständigt fel om i princip allt du skriver. Flera steg genomfördes parallellt därav den snabba vägen till godkännande.
Det är missvisande att prata om nödgodkännande inom EU. I USA är det en helt annan sak.

Eller så har jag helt rätt. Att du tycker det är obehagligt är ok men det ger inte mig fel.

Det spelar ingen roll hur parallellt man testar, några tre år kan du inte trolla ihop. Och givetvis är det ett nödgodkännande i EU också.
2021-06-25, 00:22
Avslutad
Alla jag känner till som fått Pfizers vaccin fick en del ont i armen så att säga. Inte lite, men inte väldigt svårt heller, men ändå så man känner av det och svårt att ligga på armen eller höja upp den.
2021-06-25, 00:25
Moderator
HelgeBuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Alla jag känner till som fått Pfizers vaccin fick en del ont i armen så att säga. Inte lite, men inte väldigt svårt heller, men ändå så man känner av det och svårt att ligga på armen eller höja upp den.

Exakt så fick jag. Inget konstigt eller ovanligt när man fått en spruta i armen. Jag fick inga som helst biverkningar i övrigt. Samma sak med min sambo.
2021-06-25, 00:28
Avslutad
Ju yngre och friskare man är desto starkare immunförsvar och immunreaktioner har man som jag förstår det. Så det är mer troligt att ju yngre och friskare man är att man faktiskt får biverkningar som alltså är immunreaktioner.

Jag läste idag om en grupp lärare i 35-40-årsåldern där flera vaccinerat sig i närtid nyligen, tydligen hade ingen kunnat lämna vaccinationsmottagningen på 45 minuter till 1 timma för att dom kände sig dåliga direkt, alltså direkta biverkningar som yrsel, svaghetskänsla, att man inte kan stå eller gå normalt därav osv.
2021-06-25, 00:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Men vänta nu, vi skriver i en tråd om biverkningar av vaccinet och du säger själv att vaccinet INTE skapar spikproteinet, men däremot får det kroppen att skapa spikproteinet? Hur går detta till? Jag gissar att du behöver läsa på hur mRNA-vaccinen fungerar, men låt mig kortfattat beskriva det (med egna ord):

1. Vaccinet innehåller mRNA, meddelar-RNA, som reagerar med cellernas hölje och instruerar dessa att producera en DEL av ett spikprotein.
2. När kroppens celler börjar producera denna del (som i sig är oskadlig, den har inte spikproteinets skadliga egenskaper) reagerar immunförsvaret och ser detta som en infektion.
3. Kroppen bildar nu såväl antikroppar och T-celler för att bekämpa "infektionen"
4. mRNA-instruktionerna i vaccinet bryts ner och nyproduktion upphör av proteindelen
5. Kroppen har nu skapat ett försvar mot den specifika delen av spiktproteinet och då denna del förekommer i alla kända varianter av Sars COV2 så har kroppen nu förmågan att bekämpa en infektion av just de virus som ger Covid 19.

Ovanstående kan du lätt verifiera med en sökning på "hur fungerar mRNA-vaccin" eller ännu bättre, för fler resultat "how do mRNA vaccines work".

Jag är inte mottaglig, för jag är vacccinerad! Mot coronaviruset alltså...

Jag vet att det är en vanlig missuppfattning att Robert Malone skulle vara den som skapade mRNA-vaccinen, men nej, det är helt fel. Han var med och utvecklade tekniken i slutet av 1980-talet som sedan under 2010-talet ledde till de första mRNA-vaccinen (det finns flera, bland annat mot rabies, som fortfarande genomgår Fas3-studier). Malone var inte och är inte inblandad i någon del av framtagningen av mRNA-vaccinen, endast i samma omfattning som uppfinnaren till förbränningsmotorn är med och utvecklar senast varianten av en modern dieselmotor.

Så tillskriv inte Malone några egenskaper han inte har. Det han säger i filmen (som jag sett förut) är inte i överensstämmelse med det de som faktiskt arbetar med dessa vaccin säger. Han spekulerar helt enkelt, utan att veta och utan vetenskaplig grund.

Är du säker på att du ställer rätt frågor?

Om nu vaccinet fungerar som du säger, vad beror då biverkningarna på och varför lyfter inte MSM dessa? Är troligt att man kan få fram ett fungerande vaccin på så kort tid samtidigt som man aldrig tycks lösa cancerns gåta trots att man har pumpat in miljarders miljarder i snart 50 år? Kan man skapa ett fullt fungerande vaccin mor ett virus som aldrig helt har isolerats? Är verkligen viruset så allvarligt som MSMedia vill göra gällande? Kan det finnas en större agenda bakom både viruset och vaccinet? Om så, vilken är den agendan och vem gynnar det främst? Behöver vi verkligen ett vaccin om det finns andra billigare och säkrare metoder såsom vitaminer, mineraler, ivermektin och hydroxiklorokin? Är det ett problem att det finns företag och personer som har stora ekonomiska intressen i vaccinet och kan dessa läkemedelsföretag även ha korrumperat vetenskapen som marknadsför vaccinen som säkra? Är det ett problem att samma vetenskap som sannolikt skapade viruset, sedan erbjuder vaccinet som dess lösning? Har någon patent på viruset?

Många frågor...

Senast redigerad av RobRoys 2021-06-25 kl. 01:38.
2021-06-25, 02:28
Medlem
Kakksakkers avatar
Citat:

Det tar 10-15 år att ta fram nya SÄKRA,

Du har gjort bort dig och nu försvarar du det "dåliga bilköpet" helt naturligt att man gör så.

Du är körd!
2021-06-25, 03:35
Medlem
Kalas-Kukens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FladderFarfar
Ja, nu menade jag att det inte är ovanligt med biverkningar vid vaccinering... En av uppräknade, eller alla.

Lögn!?

Som om jag hade en agenda... förutom att utbilda och lugna alla skräckslagna och paranoida foliehattar?

Ursprungligen postat av Kalas-Kuken:
En kompis blev yr, fick feber och ont i halsen efter båda doserna.
Kände även en enorm trötthet.

FladderfFarfar
: Ganska vanligt, med alla vaccin.

FladderFarfar: Ja, nu menade jag att det inte är ovanligt med biverkningar vid vaccinering... En av uppräknade, eller alla.

Ditt första svar kan tolkas som alla dessa biverkningar tillsammans är vanliga att få med andra vaccin. Men nu ändrar du till att du menade att få en av de uppräknade biverkningarna är vanligt bland andra vaccin?

Man kanske inte rekommenderas att köra bil på en dag efter de andra vaccinen om yrsel är vanligt förekommande?
Jag är ganska säker på att om det är en vanligt förekommande biverkning av andra vacciner, så hade folk rekommenderats att ställa bilen.
Det går ju inte köra bil när man är yr, eller hur? det skulle ju innebära trafikfara.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in